این نسخه کرونا بسرعت در حال گسترش و سهم‌گیری در برخی از کشورهای آمریکای جنوبی، به ویژه آرژانتین و شیلی است
امروز اداره بهداشت کانادا تایید کرد که نسخه جدید قوی و کُشنده کرونا به نام کرونای لامبدا وارد کشور شده و شناسایی گشته است. طبق گزارش اداره بهداشت کانادا، این نوع کرونا تاکنون حداقل ۱۱ نفر را مبتلا کرده اما این اداره در مورد تعداد مرگ‌ها آماری ارائه نکرد. این اداره توضیحی در مورد چگونگی ورود این نوع کرونا و نیز چگونگی شیوع آن نیز ارائه نکرده اما یک متخصص کانادایی می‌گوید که بنظر می‌رسد قابلیت واکسن‌ها در مقابل این نسخه از کرونا کمتر از دیگر نسخه‌های وحشی {دلتا} باشد.
طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، این نسخه از ویروس کوید-۱۹ برای اولین بار در تابستان سال ۲۰۲۰ در پرو شناسایی شده و بنابراین تقریبا و حداقل برای یک سال است که وجود دارد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از ۱۵ ژوئن سال گذشته، ۲۹ کشور موارد ابتلا به این نوع کرونا را گزارش کرده‌اند و این نسخه کرونا بسرعت در حال گسترش و سهم‌گیری در برخی از کشورهای آمریکای جنوبی، به ویژه آرژانتین و شیلی است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کرونای کُشنده لامبدا هم جدیدا وارد کانادا شد
سازمان بهداشت جهانی هنوز این نسخه کرونا را "نوع زیر نظر (interest)" خوانده، به معنای اینکه این سازمان به دقت آنرا زیر نظر دارد و مراقب گسترش آن است، اما این نسخه هنوز تبدیل به "نوع نگران کننده" {مانند آلفا یا دلتا} نشده است. برای رسیدن به سطح "نوع نگران کننده"، باید نشان داده شود که لامبدا اولا بسیار قابل انتقال است، دوما باعث بیماری شدیدتری می‌شود و سوما می‌تواند واکسن‌های موجود را دور بزند. "اشلی تویت"، متخصص اپیدمیولوژیست دانشگاه تورنتو کانادا در توضیح می‌گوید که جهان در حال حاضر، شواهد کافی برای تعیین وضعیت کنونی این نسخه را ندارد. وی افزود: "به نظر من این مرحله و در این میزان شیوع لامبدا (کرونای پرویی) در کانادا، خیلی نگرانش نیستم، اما با هیچ اطمینانی نیز نمی‌توانم بگویم که این نسخه قابلیت انتقال بیشتری از نسخه‌های بسیار رایج آلفا (کرونای انگلیسی) یا دلتا (کرونای هندی) دارد. ما هنوز در حال آموختن در مورد این نسخه و ویژگی‌های آن هستیم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

وزارت بهداشت کانادا طی یادداشتی اظهار داشت که این وزراتخانه "در حال حاضر" لامبدا را به عنوان یک نسخه "زیر نظر" و یا "نگران کننده" نمی‌شناسد؛ اگرچه آژانس بهداشت عمومی كانادا در حال بررسی، تحقیقات و رصد این نسخه تازه وارد شده کرونا به کاناداست. اما "عمر خان"، استادیار مهندسی پزشکی و ایمنی‌شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو می‌گوید برخی از نشانه‌ها مبنی بر قابلیت بالای شیوع این کرونا، هم اکنون نیز وجود دارند و افزود: "در حال حاضر نسخه‌های مختلفی از کرونا در کانادا وجود دارند که ما پخش‌شدگی آنها را بررسی می‌کنیم تا بدانیم که تا چه میزانی در جامعه نفوذ می‌کنند. در صورتیکه لامبدا در جامعه رسوخ کند، ما می‌گوئیم که قابلیت انتقال آن در جامعه ما ثابت شده است و این به معنای مریض کردن مردم نیست".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
وی در توضیح می‌گوید: " قابلیت انتقال و شیوع بسیار بالای یک بیماری لزوما به معنای شدت بالای آن بیماری نیست و ما هنوز داده‌های کافی برای بررسی قابلیت شیوع و یا شدت این بیماری در کانادا نداریم". اما سازمان بهداشت جهانی که پیشتر این نسخه را بررسی کرده می‌گوید لامبدا جهش‌هایی دارد که ثابت می‌کند می‌تواند به راحتی منتقل شود، سرعت شیوع بالایی دارد و در برابر پادتن‌ها (آنتی‌بادی‌ها) نیز مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد. این سازمان می‌افزاید اما ما هنوز اطلاعات کافی زیادی در دنیای واقعی در اینباره نداریم. در واقع اداره‌های بهداشت کشورهای آمریکای جنوبی نتوانسته‌اند اطلاعات جامع سیستماتیک در این زمینه را ثبت و گزارش نمایند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
آیا لامبدا هم مثل دلتا از واکسن‌ها رد می‌شود؟
یک مطالعه اخیر، که هنوز بررسی آن کاملا تکمیل نشده و به چاپ نرسیده، نشان می‌دهد که خنثی‌سازی این نسخه کرونا نیز کمی سخت‌تر است و نمی‌شود قاطعانه گفت که واکسن‌های "ام‌آر‌ان‌ای" هنوز در مقابل این نسخه هم کارآیی دارند، اگرچه بنظر می‌رسد که موفق باشند. این حالت در مورد کرونای دلتا نیز به همین شکل گفته می‌شود. خان می‌گوید: "یک مطالعه در ایالات متحده روی این نسخه انجام شد كه نشان می‌داد که دفاع بدن پس از واکسیناسیون در مقابل این نسخه کمتر از دفاع آن در مقابل نسخه‌های دیگر وحشی کرونا {مانند دلتا} است، با این حال می‌توان گفت که واکسن‌ها همچنان موثرند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

خان در ادامه افزوده که ممکن است برای مقابله با لامبدا نیاز به داشتن سطح بالاتری از پادتن داشته باشیم و این به معنای آنست که زدن حداقل دو دوز واکسن بسیار مهم می‌باشد. او می‌گوید: "بعلاوه برای جلوگیری از ظهور نسخه‌های جدید کشنده‌تر کرونا نیاز به واکسیناسیون بیشتر افراد در کل جهان داریم. وضعیت زمانی نگران کننده می‌شود که واکسن‌هایمان علیه نسخه‌های جدید کار نکنند و ما مجبور به ساخت یک واکسن جدید شویم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, July 7, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به