سازمان بهداشت جهانی‌ می‌گوید کرونا همه‌گیر شده است
ایران استار- مهمترین تیتر خبری کلیه رسانه‌های کانادایی و نیز دنیا در سه هفته گذشته کرونا بوده است. در ده روز گذشته هم ایران همواره چهارمین کشور کرونای جهان، و هم ایرانیان مبتلا به کرونا در کانادا حدودا 50% کل مبتلایان را تشکیل داده‌اند. از دگر سو رسانه نیز وظیفه‌ای جز اطلاع‌رسانی به مخاطبانش ندارد؛ این بدان معنی‌ست که اگر رسانه‌ای چون ایران‌استار به مهمترین خبر کانادا، دنیا، ایرانیان، به ویژه در کانادا نپردازد در واقع رسانه نیست.
اما در هفته گذشته ده‌ها تماس با دفتر مجله گرفته شده که همه آنها به نحوی گفته‌اند: "به کرونا در جامعه ایرانی کانادا نپردازید زیرا بیزینس‌ها {بیزینس من} آسیب می‌بیند". برخی از دوستان با اعتراض گفته‌اند چرا به چینی‌ها و کره‌ای‌ها نمی‌پردازی؟ مسلم آنست که احتمالا هیچ چینی یا کره‌ای نیست که ایران استار بخواند و مخاطب ما باشد. دوست دیگری گفت چرا فقط بخاطر چهار یا پنج مورد شما اینهمه شلوغش کردید؟ اولا باید گفت تعداد چهار و پنج نفر نیست و ما فقط دو مطلب داشته‌ایم، دوما نسبت ایرانیان کرونایی به جمعیت ایرانیان کانادا نسبت 30 نفر به 200 هزار نفر است (0.000150)؛ حال مقایسه کنید  نسبت صد هزار کرونایی دنیا را با 7.5 میلیارد جمعیت جهان (0.000013)؛ یا جمعیت 50 کرونایی کانادا را با 32 میلیون کانادایی (0.000001)، و اکنون قضاوت کنید که با چنین منطقی اصولا نمی‌بایست دنیا و کانادا کلمه‌ای درباره کرونا بگویند. رسانه، مسبب کرونا یا جانب‌گیر به نفع این و آن نیست؛ رسانه، منتقل‌کننده جامعه و نظرات سازمان بهداشت جهانی‌ست که می‌گوید کرونا "نزدیک به همه‌گیر شدن" می‌باشد. یکی دیگر از عزیزان با تهدید گفت که: "مطلب شما اشاعه کذب است و چند ساعت وقت دارید آن را بردارید وگرنه وکیل می‌گیرم و..." {چند کلمه دیگر که جای نقل قولش اینجا نیست}؛ همین دوست عزیز احتمالا ده‌ها مطلب غیر فارسی، همان‌هایی که ما هم روزانه اقدام به بررسی، جمع‌آوری، ترجمه و ویرایشش می‌کنیم را حتما خوانده ولی به یقین هیچکدام آنها را "اشاعه کذب" نیافته و حتما زیر هیچیک از آنها بصورت ناشناس نیز ننگاشته: "وکیل می‌گیرم و..."، چه برسد به اینکه تلفن و تهدید کند. دوست دیگری گفت که رسانه‌ها در حال "هوچی‌گری" هستند تا به بیزینس برخی‌ها آسیب بزنند. به این دوست عزیز گفتیم: یکی از خدمات ایران‌استار، اجاره‌ی نمایشگرهای بسیار بزرگ "ال‌ای‌دی" به بازارهای نوروزی، چهارشنبه‌سوری‌ها و برنامه‌ها‌ست و اتفاقا خود ایران‌استار از لغو این برنامه‌ها هزاران دلار ضرر کرده است. بنظر شما ایران‌استار در حال انگشت در چشم خود کردن است؟ مگر تفاوتی‌ست میان بیزینس ایران‌استار و دیگران؟ بعلاوه مگر ما مشکل روحی روانی داریم که به کسی و خودمان آسیب بزنیم؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
در این میان دوستانی هم بوده‌اند که طی مصاحبه یا تماس با دفتر ایران‌استار حتی گریه کرده و گفته‌اند نگران جان "هر یک هموطن‌شان" هستند و در این بین آنچه برایشان مهم نیست بیزینس‌شان است. ما نه به این دوست و نه به هیچ دوست دیگر گفتیم و می‌گوئیم بیزینسش را ببندد و نه باز نگاه دارد، فقط از دلایل تصمیمش می‌پرسیم.
نگاهی به چندین گزارش سی‌بی‌سی بیاندازیم و ببینیم برای مثال چگونه تعدادی از خانواده‌های چینی با ورود به کانادا، خودشان داوطلبانه به قرنطینه می‌روند. این آنچیزی‌ست که باید بیاموزیم؛ در عوض برخی از ما مشغول ساختن جوک کرونایی چینی، رفتن به شمال، آمدن از فرودگاه به شهر با اتوبوس، و تهمت کرونایی بودن برخی بیزینس‌ها هستیم (شنیده‌ایم یک خانم ایرانی پس از ورود به تورنتو داوطلبانه به قرنطینه رفته که هنوز موفق به تماس برای مصاحبه وی نشده‌ایم). مگر می‌شود انسانی از صدمه زدن یا صدمه خوردن دیگران یا خودش حمایت کند؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بخواهیم یا نخواهیم این بیماری گریبان دنیا را گرفته؛ با هر دلیلی، اگر به زور هم به خودمان و جامعه بگوئیم کرونا وجود ندارد تغییری در واقعیت و کاستن حتی یک بیمار از جمعیت مبتلایان نداده‌ایم. با پنهان‌کاری، حمله به دیگری، جوک، تهمت و از همه بدتر "بیزینس نکردن با ایرانیان به بهانه کرونا" فقط به خودمان آسیب می‌زنیم. ما می‌گوئیم: واقعیت را بدانیم، از هم حمایت کنیم، به دیگری و خود آسیب نزنیم و آگاهانه در ریشه‌کن کردن این بلا به یکدیگر کمک کنیم که سلامتی همه ما سلامتی دنیاست.


لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
  1. در مورد چگونگی وضعیت کرونا در جامعه (از ورزشی، مدارس و غیره) با وزارت بهداشت تماس بگیرید.
  2. برای اطلاع از برپایی یا عدم برپایی، لغو یا تعویق یک برنامه خاص، مستقیما با برنامه‌گذار یا وزارت بهداشت تماس بگیرید. تصحیح و پوزش: در گزارش هفته پیش "کرونا 23 برنامه نوروزی تورنتو را تعطیل کرد" و در مصاحبه با آقای علی وکیلی، اشتباها "برنامه" نوروزی بهاران، "بازار" نوروزی بهاران تایپ شده بود که بدینوسیله تصحیح می‌گردد. کنسرت فرامز آصف "برای یک روز در یک مطلب وب‌سایت ایران استار" به اشتباه در لیست لغو شده‌ها درج شده بود که پس از پیگیری ایران استار با برگزارکننده در 9 مارچ بدین ترتیب تصحیح شده: این کنسرت برقرار است؛ با برگزارکننده آن تماس بگیرید.
  3. شایعات "نادرست" بسیاری درباره کرونایی شدن برخی از بیزینس‌های ایرانی به گوش می‌رسد؛ لطفا برای کسب اطلاعات صحیح "فقط" با وزارت بهداشت تماس بگیرید.
Date: Wednesday, March 11, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به