بسیاری از مسافران با تقلب در اسناد و نشان دادن کرونای مثبت قرنطینه در هتل را دور می‌زنند و با کرونا آنهم اکثرا آلوده به نسخه‌های جدیدی که از واکسن و پادتن عبور می‌کنند وارد کشور می‌شوند
یک افسر خدمات مرزی کانادا هشدار داد که مسافران ورودی در حال سوء استفاده از قانون و وارد کردن نسخه‌های جدید کرونا به کشور هستند. طبق قانون تصویب شده در ماه فوریه، دولت فدرال قوانین جدید و سختگیرانه‌تری را برای مسافران اعلام کرد: هر کسی که از طریق هواپیما وارد کانادا می‌شود باید علاوه بر اینکه ۷۲ ساعت پیش از پرواز تست منفی کرونای خود را تحویل شرکت هواپیمایی دهد، پس از فرود در کانادا نیز باید پس از تست کرونا دادن در فرودگاه مستقیما ۳ روز به یک هتل مورد تایید دولت که از قبل رزرو کرده و پولش را پرداخت کرده برود تا جواب تست منفی خود را دریافت کند و سپس تا ۱۱ روز دیگر نیز خود را در خانه قرنطینه کند.
یک کار دیگری که مسافران می‌توانند بکنند نشان دادن تست مثبت کرونا بین ۱۴ تا ۹۰ روز قبل از پرواز است به این معنی که آنها پیشتر دچار کرونا شده‌اند و اکنون کرونا ندارند و می‌توانند وارد کشور شوند. اما نکته در اینست که یک شخص ماه‌ها (تا حتی ۳ ماه پس از بهبودی) پس از کرونا گرفتن می‌تواند جواب تستش مثبت باشد و در عین حال هفته‌ها نیز ویروس کرونا را با خود منتقل کند. گزارشات نشان می‌دهد که بسیاری از مسافران با تقلب در اسناد نشان می‌دهند که بین ۱۴ تا ۹۰ روز قبل کرونا گرفته‌اند، اما در واقع آنها هم اکنون کرونایی هستند و با کرونا، آنهم اکثرا آلوده به نسخه‌های جدیدی که از واکسن و پادتن عبور می‌کنند وارد کشور می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کلک‌‌های جدید مسافران در فرودگاه‌های کانادا برای دور زدن هتل ۲,۰۰۰ دلاری
یک افسر خدمات مرزی کانادا گفت: "وقتی تغییراتی در قانون صورت گیرد کمی وقت می‌برد تا مردم خلأهای آنرا شناسایی کرده و برخی از آنها سوء استفاده کنند. اکنون بسیاری از مسافران در حال سوء استفاده از این خلاءها هستند. ما پیشتر هیچ موردی از تست مثبت مسافران را نداشتیم اما اکنون با افراد زیادی مواجهیم که با تست مثبت در حال ورود به کشور هستند". قانون می‌گوید اگر کسی با تست مثبت ۱۴ تا ۹۰ روز قبل از پرواز وارد شود می‌تواند بجای رفتن به هتل مستقیماً به محل قرنطینه (خانه) خود برود و ۱۴ روز قرنطینه را در آنجا بماند. بدین شکل می‌توان گفت در ابتدا بسیاری از مسافران گیر افتاده بعلت جعل تست کرونای منفی بودند، اما اکنون بیشتر مسافران در حال جعل تست کرونای مثبت هستند که البته برایشان یک سود دیگر نیز دارد: از روی ۳ روز قرنطینه در هتل ۲,۰۰۰ دلاری می‌پرند!
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

در ماه آوریل، فرودگاه‌ها روزانه شاهد حدود ۲ تا ۵ تست مثبت از مسافران بود که به هتل نمی‌رفتند اما از ۲۲ فوریه تا ۲۸ آوریل ۲۰۲۱، در مجموع ۳۳۱ مسافر با تست مثبت بین ۱۴ تا ۹۰ روز قبل از پرواز وارد فرودگاه شده‌اند و سپس از روی رفتن به هتل نیز پریده‌اند!
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این افسر که بعلت شرایط باید نامش فاش نشود می‌گوید البته اگر یک شرکت هواپیمایی به تقلب یک مشتری مشکوک شود می‌تواند استعلام کند و باید نام مسافر و شماره پرواز او را نیز به وزارت حمل و نقل کانادا گزارش کند. اگر مسافری در هنگام غربالگری اطلاعات نادرست یا گمراه کننده درباره سلامتی خود ارائه دهد "طبق قانون می‌تواند حداکثر ۵,۰۰۰ دلار جریمه شود". این افسر اما می‌گوید که اثبات نادرست بودن ادعای مسافران دشوار است زیرا "در مورد نتیجه آزمایش کرونا هیچ استانداردی وجود ندارد و هر كلینیكی به شکل خاص خودش نتیجه تست را اعلان می‌کند که تشخیص صحیح یا جعلی بودن نتایج تقریبا غیرممکن می‌شود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
افسران چه می‌کنند و چه نمی‌توانند بکنند؟
این افسر گفت: "ما سعی می‌کنیم با کمک نام، تاریخ و نتیجه تست بفهمیم که نتیجه تست ارائه شده توسط مسافر آشکارا درست است یا خیر، اما چک کردن فراتر از آن تقریباً غیرممکن است. ما مسئولیتی درباره تحقیق در مورد آزمایشات و تعیین اعتبار آنها نداریم و اینجاست که برخی از مسافران سوء استفاده می‌کنند". البته "ژاکلین کالین"، سخنگوی خدمات مرزی کانادا تاکید می‌کند که افسران "صلاحیت بررسی، به چالش کشیدن و تأیید اظهارات مسافران را دارند و می‌توانند آنها را برای بررسی کامل به یک افسر قرنطینه بسپارند. افسران از تکنیک‌های معاینه، شاخص‌ها، هوش خودشان و سایر اطلاعات برای تعیین صحت ادعاهای مسافران کمک می‌گیرند و اینها شامل گرفتن تأیید و اعتبار مستندات آنها نیست".
این آژانس توضیح داد: مقامات مرزی همچنین از مسافران هنگام ورود به كانادا می‌پرسند که آیا احساس ناراحتی می‌كنید یا خیر، اما با هر نوع پاسخ‌هایی که از مسافر بگیرند هیچ افسری "اختیار معاف كردن مسافران از قرنطینه بعلت خطر احتمالی، یا هر عامل دیگری را ندارند". با این حال، کالین می‌گوید :"پاسخ‌های مسافران، وضعیت سلامتی، اسناد آنها، نتایج آزمایش‌ها و دیگر اطلاعات توسط افسران خدمات مرزی به آژانس بهداشت عمومی کانادا فرستاده می‌شود تا پیگری گردد. با توجه به اینکه آژانس مرزی قدرت جریمه کردن ندارد، اما پلیس و اداره بهداشت عمومی دارای صلاحیت دادگستری در جریمه کردن موارد هستند".
کالین گفت: بین ۷ ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۲ آوریل ۲۰۲۱، آژانس مرزی ۱۴ "مظنون به جعل اسناد نتیجه آزمایش در فرودگاه‌های ورودی کانادا" را رهگیری کرده است اما نمی‌تواند بگوید که چه تعداد از آنها جریمه شده‌اند زیرا جریمه کردن به عهده نهاد دیگری است.
 
متخصصین: همه پروازها را ببندید
"کالین فورنس"، اپیدمیولوژیست کنترل عفونت و استادیار دانشگاه تورنتو می‌گوید معاف کردن کسانی که ۱۴ تا ۹۰ روز قبل از تاریخ سفر آزمایش کرونا مثبت داشته‌اند از قرنطینه هتل‌ها، بسیار احمقانه است: "هر کسی که کمی فتوشاپ بداند می‌تواند سند پزشکی را دستکاری کند و بگوید که قبلاً کوید-۱۹ داشته است. بنابراین وجود این درز مردم را تشویق به سوء استفاده می‌کند. ما می‌دانیم و بنظر می‌رسد کرونای برزیلی از واکسن و پادتن عبور می‌کند، بنابراین باید هر چه سریعتر این درز ورودی را ببندیم و بعلاوه، صرف نظر از اینکه تست کرونای آنها چیست باید همه مسافران را ۱۴ روز در یک مرکز قرنطینه نگاه داریم".
فورنس با تاکید افزود: "آنچه كانادا واقعاً باید انجام دهد این است كه كاملا سفرها را متوقف كند، این بسیار ساده است. فقط شهروندان کانادایی و افراد اضطراری برای موارد ضروری باید اجازه ورود و سپس قرنطینه اجباری ۱۴ روزه در یک مرکز مشخص قرنطینه را داشته باشند. اگر مسافران کمتری داشته باشیم، امکان کنترل ما نیز بیشتر است".
افسران آژانس مرزی با حذف معافیت‌ها موافقند و می‌گویند علیرغم قانون بسته بودن مرزها آنها هر روزه شاهد ورود صدها مسافر از همین مرزهای بسته هستند که تعداد قابل توجهی از آنها نیز کرونا مثبت هستند.
 
ترودو و فورد چه می‌گویند؟
در حالیکه داگ فورد نخست وزیر انتاریو، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را برای بستن مرزهای هوایی و زمینی تحت فشار قرار داده، ترودو روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی تکرار کرد که "اکنون زمان سفر نیست" و گفت که مسافران ورودی کنونی یا كانادایی‌هایی هستند كه به خانه برمی‌گردند یا كارگران اساسی و یا تعداد محدودی از موارد استثنایی. او تاکید کرده است که آمار کروناهای ورودی به کانادا "بسیار کم و قابل کنترل" بوده است و او همچنان در حال کار با استان‌هاست و موج سوم عمدتا ناشی از شیوع در داخل کاناداست. وی روز شنبه تاکید کرد که مرزها را نخواهد بست.
اما فورد می‌گوید ورود نسخه‌های جدید کرونا، حتی اگر یکی هم باشد زیادی است. فورد می‌گوید موج سوم بعلت ورود "همین تعداد بسیار اندک کرونای انگلیسی از مرزها"، سراسر کانادا را در بر گرفته و اگر کانادا مرزها را بسته بود اکنون استان‌ها درگیر این نوع کرونا نبودند. بعلاوه اینکه روزانه تعداد زیادی از افراد از طریق مرزهای زمینی آمریکا و بدون رفتن به قرنطینه هتل وارد کانادا می‌شوند و قوانین را دور می‌زنند.
 
آمار چه می‌گوید؟
طبق اطلاعات پروازی، در طی سال گذشته تعداد مسافران ورودی به کانادا ۸۷.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد اما با این حال بین ۲۲ مارس ۲۰۲۰ و ۱۱ آوریل ۲۰۲۱، در مجموع ۱۱,۹۸۳,۷۱۶ نفر وارد کشور شده‌اند یعنی یک سوم جمعیت کل کشور که از این تعداد نیز ۲,۷۶۸,۰۵۵ مسافر از طریق هواپیما به کانادا ورود داشته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که بیش از ۲,۰۰۰ مسافر با کرونای مثبت از زمان اعلان قانون قرنطینه هتل‌ها توسط دولت وارد کانادا شده‌‌اند و بیش از یک چهارم آنها نیز آلوده به نسخه‌های جدید کرونا بوده‌اند. تنها بین ۲۲ فوریه و ۲۲ آوریل، ۵۵۷ مسافر هوایی بین‌المللی با ابتلا به یک نسخه جدید کرونا وارد کانادا شده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, May 2, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به