این در حالی‌ست که موج چهارم دلتا کاملا در سراسر کشور مشهود است و ترودو نیز قصد ندارد مرزها را ببندد
طبق برنامه قبلی، از اولین ثانیه صبح سه‌شنبه مسافران بین‌المللی که به طور کامل در برابر کووید -۱۹ واکسینه شده‌اند با حداقل محدودیت‌ها قادر به ورود به خاک کانادا خواهند بود.
این در حالی‌ست که موج چهارم دلتا کاملا در سراسر کشور مشهود است و ترودو نیز قصد ندارد مرزها را ببندد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
از امشب مرز کانادا به روی مسافران دنیا باز می‌شود؛ قوانین جدید چیستند؟
طبق آنچه قبلا اعلان شده بود، در ساعت ۱۲:۰۱ صبح ۷ سپتامبر، تمام اتباع خارجی که با واکسن‌های مجاز کانادا (فایزر، مدرنا، جانسون جانسون، آسترازنکا)، برای مقاصد مسافرتی و غیر ضروری وارد کشور می‌شوند، نه تنها اجازه مسافرت دارند بلکه دیگر نیازی به قرنطینه ۱۴ روزه نیز نخواهند داشت. علاوه بر ۴ فرودگاه اصلی، فرودگاه‌های بیشتری در کانادا نیز پذیرای مسافران خواهند بود و به تدریج کلیه فرودگاه‌های بین‌المللی پروازهای خارجی را برقرار می‌کنند. البته اکنون کلیه فرودگاه‌ها به مسافران توصیه می‌کنند که برای باز شدن و اجرای قوانین جدید که زمان‌بر است، انتظار تاخیر در خروج از فرودگاه را داشته باشند و برای پروازهای خروجی خود نیز، خود را زودتر به فرودگاه برسانند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو که بزرگ‌ترین فرودگاه کشور است روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از همه مسافران داخلی خروجی خواست حداقل یک ساعت و نیم قبل از پرواز، و مسافران بین‌المللی خروجی خواست حداقل سه ساعت قبل پرواز (زیرا ممکن است روند این مسافران بیش از سه ساعت طول بکشد)، در فرودگاه باشند و کارهای پروازشان را آغاز کنند. سخنگوی فرودگاه بین‌المللی ترودو مونترال نیز گفت که از دیروز زمان‌های انتظار این فرودگاه بیش از حد معمول شده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مرزهای کانادا به روی دنیا باز شد
باز شدن مرزها همراه با کاهش محدودیت‌ها برای مسافران بین‌المللی، که برای اولین بار در ماه جولای اعلام شد، تصمیمی‌ست که ترودو آنرا در ماه آگوست اعلان کرد و ابتدا مرزها را به روی اتباع آمریکایی گشود و همراه با آن اقامت اجباری ۳ روز ۲,۰۰۰ دلار در هتل‌های مشخص دولتی را نیز ملغی کرد. البته آمریکا اقدام متقابل نکرد و هنوز مرزهایش را به روی کانادایی‌ها بسته است. مرزهای هوایی و دریایی و راه‌آهنی بین دو کشور هرگز بسته نبوده‌اند. باید اضافه کرد که هفته پیش آمریکا، مسافرت به کانادا را، بعلت شیوع کرونا، در سطح ۳ یعنی خطرناک قرار داد.
تنها مسافرانی که قادر به ورود به کانادا نخواهند بود شهروندان هند هستند که از چندین هفته پس از شیوع دلتا در این کشور تا ۲۱ سپتامبر ممنوع الورود اعلام شده‌اند. مسافرانی که از این کشور از مسیر غیر مستقیم می‌آیند، ملزم به انجام تست کرونا در کشور ثالث هستند. اما بجز این کشور کلیه مسافران خارجی می‌توانند وارد کانادا شوند که البته آنهایی که دو دوز واکسن مورد تایید کانادا را نیز زده باشند و علائم کرونا نداشته باشند می‌توانند بدون رفتن به هیچ قرنطینه‌ای به زندگی عادی خود بپردازند. کانادا می‌گوید کلیه افراد ورودی باید پیش از سوار شدن به هواپیما تست کرونای "مولکولی" منفی ۷۲ ساعت قبل از سوار شدن به هواپیما را تحویل شرکت هواپیمایی داده باشند.
مسافران ورودی علاوه بر پُر کردن فرم کامل نرم‌افزار "ورود به کانادا" (ارایو کن)، باید مدارک واکسیناسیون خود را نیز در همان برنامه، قبل از پرواز آپلود کنند در غیر این صورت اجازه سوار شدن به آنها داده نمی‌شود. مسافران باید برنامه مشخصی نیز برای حالتی که شاید مجبور شوند به قرنطینه شوند را، داشته باشند. قوانین جدید مسافران کاملا واکسینه را از قرنطینه اجباری ۱۴ روزه معاف می‌کند؛ اما مسافران غیر واکسینه، یا آنهایی که یک دوز واکسن زده‌اند یا آنهایی که از کرونا بهبودیافته‌اند اما واکسنی نزده‌اند باید به قرنطینه بروند و پس از هشت روز نیز تست کرونا دهند. ممکن است هر مسافری هنگام ورود در فرودگاه تحت آزمایش کرونا قرار گیرد.
کودکان واکسینه نشده زیر ۱۲ سال که با والدین یا سرپرستان واکسینه شده خود مسافرت می‌کنند نیز از قرنطینه ۱۴ روزه معاف خواهند بود، اما همچنان باید تمام شرایط تست کرونا همراه با یک آزمایش اضافی پس از هشت روز را رعایت کنند. هر کسی که با کودکان واکسینه نشده زیر ۱۲ سال سفر می‌کند، باید آنها را در پرونده خود در نرم‌افزار "ورود به کانادا" قرار دهد. نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۷ سال هنوز باید تمام شرایط آزمایش و قرنطینه را رعایت کنند حتی اگر همراه بزرگسالانی که کاملاً واکسینه شده‌اند، باشند. این افراد نباید در نرم‌افزار همراهان بزرگسالشان وارد شوند بلکه باید خودشان بطور مستقل این نرم‌افزار را نصب و پُر کنند و با آنها مانند یک فرد بزرگسال رفتار خواهد شد.
 
وضعیت کرونا در کانادا
اما اکنون مشخصا کانادا با شیوع دلتا در کشور مواجه است و در موج چهارم قرار دارد. دکتر ترزا تام روز جمعه با انتشار مدل پیش‌بینی جدید نشان داد که موارد ابتلای روزانه کوید-۱۹ در کانادا می‌تواند تا آخر همین ماه به راحتی به ۱۵,۰۰۰ نفر در روز برسد. اما جاستین ترودو، که در حال برگزاری انتخابات است، علی‌رغم وضعیت رو به وخامت، امروز دوشنبه گفت که کانادایی‌ها و خانواده‌های آنها که تصمیم گرفته‌اند واکسینه شوند مستحق بازگشت سریع به "حالت و زندگی عادی" در اسرع وقت هستند و مسافرت نیز جزئی از زندگی عادی آنهاست.
بیش از ۷۶ درصد از کانادایی‌های ۱۲ ساله به بالا کاملاً واکسینه شده‌اند و بیش از ۸۳ درصد یک دوز واکسن زده‌اند اما آمار روز شنبه حکایت از ۴,۱۶۱ کرونایی با ۱۵ مرگ در روز داشت و بدین شکل اکنون حداقل ۳۸ ظرفیت آی‌سی‌یوهای بیمارستان‌ها طی ۳ هفته اشباع شده و در صورت ادامه وضعیت به همین شکل کنونی احتمالا طی یک ماه آینده دوباره باید منتظر بسته شدن‌ها بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

 

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, September 6, 2021 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به