در زمستان در خانه نمانید، برعکس از خانه خارج شوید، بخصوص وقتی کسانی در خانه هستند
این اولین زمستان سرد با کرونا در کاناداست که طبیعتا باید انتظار داشت سرمای منهای ۲۰ درجه باعث یخ زدن ماسک شما شود. هفته‌هاست که بهداشت کانادا هشدارها می‌دهد چند ماه طولانی و سخت زمستان در پیش است اما این سازمان تاکنون در مورد سرما و یخ‌زدگی ماسک حرفی نزده بود.
افرادی که در کانادا زندگی می کنند هر ساله خود را برای دمای منهای۲۰ درجه آماده می‌کنند اما سرانجام متخصصان پزشکی این سازمان گفتند که بدانید انتقال کرونا در فضای داخلی خانه بدون ماسک به راحتی خواهد بود بنابراین دور هم جمع نشوید، حتما ماسک بزنید و تا آنجا که ممکن است بیرون بروید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
بهداشت کانادا پاسخ می‌دهد: با یخ زدن ماسک در سرمای زمستان چه کنیم
ماسک زدن در زمستان چطور است؟ اگر ماسک خیس شود باز هم کار می‌کند؟ آیا واقعاً لازم است که در سرمای زمستان و بیرون از خانه بازهم ماسک بزنیم؟
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دکتر "متیو اوتون"، متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان مونترال، استادیار دانشگاه مک‌گیل به همراه مراکز کنترل بیماری در ایالات متحده چنین پاسخ می‌دهند: پاسخ کوتاه به خیس شدن و کارآیی ماسک اینست: دیگر کاملاً موثر نیستند، به همین دلیل همیشه ماسک‌های اضافی همراه داشته باشید. هیچ داده عملی علمی در مورد کارایی ماسک در هوای سرد وجود ندارد. با این حال وقتی در شرایط سرما از طریق ماسک نفس می‌کشید، رطوبت نفس گرم شما روی ماسک جمع می‌شود و در سرمای بیرون خانه یخ خواهد زد. این منجر به دو مسئله برای ماسک می‌شود: اول اینکه نفس کشیدن شما دشوارتر می‌شود و دوم اینکه کارآیی ماسک پایین می‌آید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما طبق گفته دکتر "زین چاگلا"، پزشک بیماری‌های عفونی در همیلتون و بهداشت استنت ژوزف و دانشیار دانشگاه مک مستر، این بدان معنا نیست که ماسک یخ‌زده کاملاً بی‌فایده می‌شود بلکه هنوز کارآیی دارند بنابراین حتما از آنها در مکان‌هایی که افرادی در نزدیکی خود دارید، استفاده کنید. البته اوتون می‌گوید اگر قرار است برای مدت طولانی در فضای باز در سرما ماسک بزنید باید دو یا سه ماسک اضافی با خود ببرید و آنها را تا زمان مصرف خشک نگاه دارید. مهمترین مشکل اینست که ماسک‌های پارچه‌ای و کاغذی وقتی خیس می‌شوند خیلی راحت خراب پاره می‌شوند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
آیا واقعاً به ماسک در سرما احتیاج دارید؟
پاسخ اینست: به شرایط بستگی دارد. به گفته "چاگلا"، حضور در فضای باز با رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی "واقعاً روش محافظتی خوبی" است. وی گفت: موارد زیادی دیده شده که افرادی که در فضای باز کباب می‌زنند یا ورزش می‌کنند با رعایت فاصله اجتماعی خیلی دچار کرونا نشده‌اند؛ ولی اگر به هم نزدیک شوید بهتر است حتما حتی اگر هوا سرد هم باشد ماسک بزنید.
وی افزود: برای فعالیتهایی مانند پیاده‌روی در محله خود یا اسکیت با جمعیت کمی در کنارتان خطر انتقال بسیار کم است. اما اگر در حال رفت و آمد به فروشگاه‌ها، یا پیاده و سوار شدن به خودرو هستید بهتر است همیشه ماسک را روی چهره داشته باشید و از دست زدن به ماسک پرهیز کنید تا احتمال آلودگی را به حداقل برسانید.
 
آیا شال جایگزین مناسبی برای ماسک است؟
خیر. متخصصان پزشکی خاطرنشان می‌کنند که تنوع زیادی در روسری‌ها وجود دارد، جنس آنها، تاروپود آنها و حتی نوع دوخت، شل بودن یا سفت بودن پارچه و غیره عوامل مهمی هستند که کاملا در سد کردن نفوذ قطرات آغشته به ویروس می‌تواند نقش داشته باشند. اما هر دو پزشک می‌گویند که شاید راه حل بهتر این باشد که روی ماسک خود را شال بگیرید تا ماسک شما یخ نزند.
در صورت سرماخوردگی با آبریزش بینی، متأسفانه مردم تمایل دارند ماسک خود را بردارند. اگر در نزدیکی مردم هستید و نمی‌توانید از آنها دور شوید، در هنگام سرفه یا عطسه حتما ماسک خود را داشته باشید ولی در درجه اول از مردم فاصله بگیرید، ماسک را از چهره بردارید و سرفه و عطسه کنید. مراقب باشید وقتی ماسک خود را کنار می‌زنید تا بینی خود را بگیرید اجازه ندهید چیزی از دستمال مقابل بینی شما بیرون بزند. اگر آب بینی شما به ماسک رسیده و یا در ماسک سرفه یا عطسه کرده‌اید، پس از تمیز کردن بینی خود، دستهایتان را بشورید، سپس ماسک خود تعویض کنید و مجددا دستان خود را تمیز کنید.
 
آیا با این اوصاف در زمستان در خانه بمانم؟
پاسخ قاطع این سوال منفی است، برعکس از خانه خارج شوید، بخصوص وقتی کسانی در خانه هستند. چاگلا گفت: "فضای داخلی صد برابر بیشتر از فضای باز احتمال انتقال بیماری را دارد". وی عواملی را از جمله تهویه نامناسب، اتاق‌های شلوغ، حضور افراد برای مدت طولانی در کنار هم، خوردن و نوشیدن را در انتقال  بیماری بسیار مهم دانست. وی گفت امسال اجتماعات مجازی داشته باشید، حتی اگر تاکنون به آن معتقد نبوده‌اید طرز تفكر خود را در مورد معاشرت تغییر دهید. وی سپس افزود: من فکر می‌کنم ما باید نگرش خود را تغییر داده و بگوییم که فضای بیرون، راهی برای پرهیز از شیوع کرونا خواهد بود. فقط باید مواظب باشیم".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

شهرداری‌ها زیر نظر اداره بهداشت در حال تهیه دستورالعمل‌هایی برای فعالیت در فضای باز مانند اسکیت هستند تا اطمینان حاصل کنند که بیش از حد شلوغ نمی‌شوند، از جمله محدود کردن زمان افراد در حال اسکیت‌بازی. چالاگا می‌گوید اگر به اسکیت‌بازی رفتید، کفش و اسکیت خود را در ماشین خود عوض کنید و اگر می‌توانید به فضاهای مشخص شده پیاده‌روی زمستانی بروید و از مسیرهای علامت زده نشده نیز پرهیز کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, December 4, 2020 - 20:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به