مشکل خانواده‌های بیماران آلزایمری‌، تنها فراموشی آنها نیست نگهداری و مراقبت از این بیماران بسیار سخت است
به مناسبت‌ نه تنها روز جهانی آلزایمر بلکه به یاد پدرم‌، با اینکه از ایشون فاصله مکانی دارم ولی دورا دور شاهد‌ زحمات مادرم هستم .قدیم‌ها فکر می‌کردم سرطان بدترین بیماری است و حال فکر می‌کنم نه‌، به ظاهر و باطن بیماری از هر جنسی باشه بد است‌.
شاید برای ما هم بارها اتفاق افتاده که مطلبی را فراموش کنیم بعد هم بگوییم‌ که آلزایمر گرفته‌ام‌، راستش برای من که زیاد اتفاق می‌افتد‌، اما واقعیت این است که آلزایمر یک فراموشی ساده نیست آنقدر اهمیت دارد که روزی در سال را، برای یادآوری آن نام گذارده‌اند‌.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
آلویس آلزایمر، روانپزشک آلمانی پس از سال‌ها تحقیق توانست تعریفی علمی از این بیماری ارائه کند. این بیماری برای قدردانی از یک عمرتحقیق آلویس آلزایمر، آلزایمر نامیده شده است. 31 شهریور (21 سپتامبر) روز جهانی آلزایمر است، و روزی است که به جهانیان یادآوری می‌کند‌، این افراد فراموشکار را از یاد نبرند. علت دقیق این بیماری هنوز مشخص نیست، اما در این بیماری تغییرات متعددی در مغز بیمار رخ می‌دهد که باعث کوچک شدن مغز و از میان رفتن سلول‌های مغزی می‌شود و به جای آنها لکه‌های مختلف با اشکال خاصی به نام پلاک‌های پیری می‌نشیند. این بیماری اشکالات مختلفی را برای فرد به دنبال دارد حالات فرد مبتلا به سرعت تغییر می‌کند و بی‌هیچ توجیه و دلیلی‌، آرامش به اشک و خشم تبدیل می‌شود. و با سوظن و بدگمانی به اطرافیان خود می‌نگرد.
‌در بیماری آلزایمر ترشح برخی مواد در مغز بشدت کاهش می‌یابد، اما این مساله همیشه به علت پیر شدن سلول‌ها نیست. سکته مغزی که باعث از دست رفتن بخشی از سلول‌های مغز می‌شود یا شوک عاطفی پس از دست دادن عزیزی، می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهند‌.
بیش از  24 ميليون نفر در جهان به بيماری آلزايمر مبتلا هستند و در هر 7 ثانيه يک نفر به این بيماری مبتلا می‌شود. برآورد شده تا سال 2040 اين رقم به 81 ميليون نفر خواهد رسيد. 70 درصد شيوع اين بيماری مربوط به كشورهای در حال توسعه و جهان سومی است.زنان بيشتر از مردان به آلزايمر مبتلا می‌شوند و به طور متوسط زنان 5 تا 6 درصد بيش از مردان در معرض ابتلا به اين بيماری هستند. بررسی‌ها نشان داده‌اند در حدود 3 - 2 درصد افراد بالای 65 سال دارای نشانه‌هايی از ابتلا به آلزايمر هستند؛ اما اين ميزان در افراد 85 ساله به حدود 25 تا50 درصد می‌رسد.به زبان ساده‌تر، احتمال ابتلا به بيماری آلزايمر پس از سن 65 سالگی هر 5 سال 2 برابر شده و بيماران آلزايمری بالاتر از 85 سال بيشترين ميزان افراد مبتلا به آلزايمر را شامل می‌شوند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

سن بالا، سابقه خانوادگی، جنس مونث بودن و سندرم داون، مهم‌ترين عوامل خطرساز برای آلزايمر هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در موارد پيشرفته، بيمار توانايی ارتباط با محيط يا كنترل عملكردهای جسمانی خود را از دست می‌دهد و با پيشرفت بيشتر بيماری، مراحلی از كاهش هوشياری، كما و به دنبال آن مرگ رخ می‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مشکل خانواده‌های بیماران آلزایمری‌، تنها فراموشی آنها نیست نگهداری و مراقبت از این بیماران بسیار سخت است، نگهداری از آنها به وقت و نیروی زیادی احتیاج دارد خانواده باید قادر باشد فشارهای عصبی بر بیمار را تقلیل دهد و در همه مراحل مراقب ضربه‌هایی باشد که بر جسم و عواطف او وارد می‌آید‌. هزینه این بیماران به مراتب مشکلی بزرگتر است به همین سبب بیشتر خانواده‌های بیماران آلزایمری تحت فشار روحی و روانی و اقتصادی هستند. راهکار مناسب ،تهیه بیمه در این خصوص است بیمه بیماری‌های سخت که می‌تواند از 25000 تا 2000.000 دلار پوشش در اختیار متقاضی قرار دهد .زمانی‌که سالم هستیم باید بیمه فوق را اختیار کنیم‌. برای هر یک از ما چنین شرایطی ممکن است پیش آید بیمه در این خصوص موجب می‌شود از نظر مالی پوشش مناسب داشته باشیم و از پس هزینه‌های مالی و تعهدات بر‌آییم‌. پس از اخذ بیمه در این خصوص‌، در صورت تشخیص بیماری فوق توسط پزشک معالج‌، و تایید آن و گزارش به شرکت بیمه فرد بیمه شده واجد شرایط خواهد بود. در صورت عدم بیماری امکان اخذ پول‌های پرداختی در بعضی از انواع این بیمه امکان‌پذیر است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

‌‌از خوانندگان و علاقمندان دعوت‌ به عمل می‌آوریم که تجربه‌های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفا در جهت اطلاع‌رسانی می‌باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 18, 2019 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به