چند بند استثنا به این قانون اضافه شده تا برخی از افراد و شرکت‌ها که به توصیف دولت کانادا "سوداگر" نیستند، بتوانند در کانادا خانه خرید کنند
این قانون برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت خانه‌ها در کشور اتخاذ شده تا کمی از گرمای بازار املاک بکاهد، اما اکنون همین قانون بعلاوه شرایط بسیار سخت وام مسکن باعث افت شدید قیمت‌ها گشته است.
طبق اعلان امروز، چند بند استثنا به این قانون اضافه شده تا برخی از افراد و شرکت‌ها که به توصیف دولت کانادا "سوداگر" نیستند، بتوانند در کانادا خانه خرید کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
قوانین مربوط به ممنوعیت خرید خانه توسط خارجی‌ها در کانادا آسان‌تر شد
قانون ممنوعیت خرید ملک مسکونی توسط افراد غیرکانادایی در ژوئن ۲۰۲۲ توسط مجلس فدرال کانادا تصویب و در اولین روز سال ۲۰۲۳ به اجرا گذاشته شده است. بر اساس این قانون، غیر شهروندان، ساکنان غیردائم و شرکت‌های تجاری خارجی به استثنای برخی از دانشجویان بین‌المللی و ساکنان موقت، از خرید خانه در کانادا منع شدند. کسانی که این ممنوعیت را نقض کنند، با جریمه‌ای ۱۰,۰۰۰ دلاری روبرو می‌شوند و ممکن است مجبور به فروش اموال متخلف شوند. طبق بیانیه وزارت مسکن، به منظور کمک به افزایش عرضه مسکن در کانادا، این اصلاحات اکنون به برخی از افراد غیر‌کانادایی اجازه می‌دهد تا در شرایطی خاص قادر به خرید ملک مسکونی باشند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این ممنوعیت‌ها در ابتدا توسط و در استان‌های بریتیش کلمبیا و انتاریو معرفی و به اجرا درآمدند و سپس در دولت فدرال مطرح شده و تبدیل به قانون کانادا شدند. استثنای اول معرفی شده امروز آمده که از همین امروز دارندگان مجوز کار و یا کسانی که مجاز به کار در کشور کانادا هستند نیز می‌توانند برای زندگی در حین کار، خانه‌ای در این کشور خریداری کنند. طبق این بیانیه، در زمان خریدِ ملک توسط دارندگان مجوز کار، باید ۱۸۳ روز و یا بیشتر از اعتبار مجوز آنها باقی مانده باشد، همچنین آنها ‌نمی‌توانند بیش از یک ملک مسکونی خریداری نمایند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
در قانون استثنای جدید آمده که ‌این ممنوعیت خرید در مورد زمین‌های خالی منطقه‌بندی شده برای کاربری مسکونی، مسکونی - اداری، مسکونی تجاری اعمال نخواهد شد، بنابراین افراد غیرکانادایی می‌توانند چنین زمین‌هایی را با هدف استفاده از آن برای ساخت و توسعه اماکن مسکونی خریداری کنند. همچنین اکنون استثنای‌ دیگری نیز وجود دارد که به افراد غیرکانادایی و همچنین نهادهای تجاری که در کانادا تشکیل شده‌اند اما توسط یک غیر‌کانادایی کنترل و اداره می‌شوند، اجازه می‌دهد تا به منظور توسعه و رشد خود، ملک مسکونی ‌خریداری کنند.‌ اگر یک غیرکانادایی ۳ تا ۱۰ درصد از سهام شرکتی را در اختیار داشته باشد، دولت آن را یک شرکت و یا نهاد خصوصی خارجی در نظر می‌گیرد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
وزیر چه اعلان کرد؟
"احمد حسن" وزیر مسکن کانادا در بیانیه منتشر شده در "سی‌ام‌اچ سی" که نهاد "بیمه وام‌های مسکونی"ست ‌گفت: "‌این اصلاحات به تازه‌واردان اجازه می‌دهد تا از طریق مالکیت خانه و کسب و کارها،‌ در کانادا‌ ریشه داشته باشند، همچنین‌ با افزودن به تولید مسکن ‌در شهرهای کانادا، باعث ایجاد شغل و ساخت و ساز خواهند شد. بعلاوه این اصلاحات سبب ایجاد تعادل مناسبی در بازار مسکن می‌شود و به این وسیله اطمینان حاصل می‌گردد که به جای اینکه مسکن سازی محلی برای سرمایه‌گذاری‌های سوداگرانه توسط سرمایه‌گذاران خارجی باشد، برای اسکان افرادی که در کانادا زندگی می‌کنند، استفاده خواهد شد".
 
چرا این قانون تغییر کرد؟
کشور کانادا از دو سال گذشته، سالانه تعداد بی‌سابقه‌ای مهاجر‌ را ‌می‌پذیرد و ممنوعیت اجازه خرید خانه که روی این افراد قبلا اعملا شده بود، توسط برخی از کارشناسان ‌مورد انتقاد قرار گرفته بود. "احمد حسن" می‌گوید: "قانون ممنوعیت خرید خانه توسط خارجی‌ها، برای محدود کردن سرمایه‌گذاری خارجی در املاکی است که به طور بالقوه می‌تواند برای کانادایی‌ها باشد".
 
تاثیر این قانون چقدر بوده است؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

با این حال، این سیاست به این دلیل ‌که رویکرد درستی برای ‌تعدیل قیمت و افزایش توان مالی خریداران‌ ‌‌مسکن نیست، مورد انتقاد قرار گرفته است. "التون اش"‌ رئیس اجرایی شرکت "ریمکس" در غرب کانادا، در ژانویه گفت: "بخش کوچکی از نقل و انتقالات و معاملات مسکن توسط ‌غیرکانادایی‌ها انجام می‌شود و من با اطمینان کامل می‌توانم به شما بگویم، که این ممنوعیت، ‌هیچ تاثیری‌ بر قیمت مسکن نخواهد داشت".‌

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, March 29, 2023 - 06:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به