نشریه "پرس پروگرس" گزارش می‌دهد که لچه دانشجو در رویدادهای "حراج برده‌ها" شرکت کرده بود
"استفن لچه" که یکی از بلندپایه‌ترین وزرای کابینه دولت فورد است، پس فاش شد نامش در دانشگاه که سال‌ها پیش در یک به اصطلاح "حراج برده" شرکت کرده بود، رسما عذرخواهی کرد. نیودموکرات‌ها بلافاصله خواستار حذف لچه از کاندیدهای محافظه‌کاران در حوزه "کینگ" در منطقه "وان" شدند و از "داگ فورد" نخست وزیر انتاریو خواستند که "واضح و صریح اقدامات لچه را محکوم کند".
به روز رسانی: در فردای این گزارش (پنجشنبه) "داگ فورد" نخست وزیر انتاریو گفت لچه اعتراف کرده که کارش غلط بوده، ابراز پشیمانی کرده، و بعلاوه اینکه در تمام این مدت (پیش از انتشار این گزارش) از مقابله کنندگان سرسخت نژادپرستی بوده، و به این دلایل از او کاملا حمایت می‌کند. فورد گفت لچه در آن زمان حدود ۱۹ سال داشته و دانشجو بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
استفن لچه وزیر آموزش و پرورش انتاریو برای شرکت در "حراج برده" در ۱۶ سال پیش عذرخواهی کرد
نشریه "پرس پروگرس" گزارش می‌دهد که لچه در زمان حضور در دانشگاه "وسترن" در شهر لندن انتاریو در موارد متعددی در رویدادهای "حراج برده‌ها" شرکت کرده بود. این گزارش به پُست‌های آرشیو شده در وب‌سایت "برادری" اشاره می‌کند که نشان می‌دهد یکی از آیین‌های "حراج" در نوامبر ۲۰۰۶ برگزار شد و چند روز بعد رویداد دیگری به نام "روزهای برده" برگزار شد که به هم مربوط بودند. لچه در آن زمان ریاست گروه "سیگما چی" که برگزار کننده این مراسم بوده را بعهده داشته اما گزارشات می‌گویند وی نقشی در این رویداد نداشته و در عوض چندین جمع‌آوری کمک مالی برای کودکان محتاج داشته است. حزب محافظه‌کار می‌گوید نام این مراسم غلط انتخاب شده وگرنه کمک به کودکان محتاج هیچ ربطی به حراج بردگان سیاه‌پوست ندارد.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

لچه، وزیر آموزش و پرورش در بیانیه‌ای که به رسانه‌ها فرستاد، بابت اقدامات ۱۶ سال پیش خود عذرخواهی کرد. وی در بیانیه خود نوشته: "رویداد سال ۲۰۰۶ نامناسب بود و به هیچ وجه منعکس کننده شخصیت من نیست، و من به همین دلیل بی‌دریغ عذرخواهی می‌کنم. من با شور و اشتیاق برای پیشبرد و خدمت به منافع همه مردم در انتاریو، صرف نظر از ایمان، میراث، گرایش جنسی یا نژاد ادامه خواهم داد". لچه ۳۱ ساله، پس از پیروزی در انتخابات ۲۰۱۸ به یکی از جوان‌ترین اعضای کابینه فورد تبدیل شد. وی در سال ۲۰۱۹ به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتاریو سوگند یاد کرد و در طی شیوع کرونا در این سمت خدمت کرد و یکی از وزرای بسیار محبوب انتاریوست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
فدراسیون معلمان ابتدایی انتاریو نیز از فورد خواست تا فورا به این مناقشه رسیدگی کند. این فدراسیون می‌گوید این حادثه نگرانی‌هایی را در مورد درک لچه از نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان ایجاد می‌کند، که در نتیجه بر توانایی او برای خدمت به تمام اهالی انتاریو در نقشش به عنوان وزیر آموزش و پرورش استان تاثیر می‌گذارد. این بیانیه می‌گوید: "معلمان، خانواده‌ها و هیئت‌های مدارس نمی‌توانند به یک وزیر که رفتار نژادپرستانه‌ای از خود نشان داده باشد اعتماد کند". فعلا قرار نیست فورد هیچ اطلاعیه عمومی در این زمینه بدهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
از سوی دیگر نیودموکرات‌ها لچه را متهم می‌کنند که دست داشتن خود را در این رویداد که تاریخ تجارت برده را "مسخره و بی‌اهمیت جلوه می‌دهد"، پنهان می‌کند در حالیکه سیاه‌پوستان انتاریویی سزاوار منتخب‌هایی "خیلی بهتر" هستند. "کریستین ونگ تام" کاندیدای نیودموکرات از مرکز تورنتو در توییتی گفت: "لچه باید عذرخواهی کند و مسئولیت بپذیرد. او وزیر آموزش و پرورش است و اگر نتواند از اشتباهات گذشته خود درس بگیرد، پس هیچ اعتباری بر سیستم آموزشی حاکم نیست. لچه باید به خاطر درد عمیقی که اقداماتش ایجاد کرده عذرخواهی کند، خود را آموزش دهد و تلاش کند تا برای جوامع سیاه‌پوست جبران کند. تحت هیچ شرایطی نباید مردم این استان و حتی فرزندان ما در این زمان، نماینده‌ای مانند او داشته باشند".
"استیون دل‌دوکا" رهبر لیبرال‌ها در پاسخ به سوالی در این زمینه خواستار حذف لچه نشد. او گفت: "من از او نمی‌خواهم که از نامزدی خود استعفا دهد. بدیهی است که شرایط کنونی او عمیقا نگران کننده است. این رفتار مذموم، غیرقابل قبول و وحشتناک است، و جایی در انتاریویی که من می‌دانم، ندارد".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"مایک شراینر"، رهبر حزب سبز نیز گفت که از خواندن افشاگری‌های مربوط به اقدامات لچه "منزجر" شده است. او در بیانیه‌ای نوشت: "این آشکارا عملی نژادپرستانه و اشتباه بوده است. لچه یک عذرخواهی صمیمانه به جامعه سیاه‌پوستان انتاریو مدیون است. برده‌داری چیزی نیست که بتوان آنرا مسخره کرد یا به آن خندید".

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, May 11, 2022 - 22:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به