در دنیای سیاست "ژان کرتین" به نظرم طرز فکر و سیاست و شخصیتش را مثبت می‌بینم
پس از پایان مناظره‌ها در روز دوشنبه، و برای آشنایی بیشتر با خود روزبه فرهادی به سراغ او رفتیم تا کمی از خودِ خودش و زندگیش با زبان خودش برایتان روایت کنیم. ایران استار بنا دارد چند روز پیش از انتخابات، سوالات مربوط به سیاست‌ها و نگرش‌های روزبه را برایتان بیاورد.

روزبه فرهادی از نگاه خودش کیست؟
روزبه فرهادی هستم، من در سن 13 سالگی به همراه پدر و مادر و خواهر و برادرم از ایران به کانادا مهاجرت کردیم. من در کانادا به دبیرستان رفتم و پس از آن از دانشگاه یورک undergrad خودم را در بیزینس گرفتم. به خاطر فعالیت‌های مختلفی که داشتم به سرعت مشغول کار شدم، آخر سال دوم دانشگاه در بانک استخدام شدم و الان بیش از 15 سال است که در بخش‌های مالی بانک مشغول به کار هستم.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
برای خانواده‌مان خیلی مهم بود که حتما خوب درس بخوانیم و بتوانیم برای جامعه مثبت باشیم، خواهرم‌ پرستار است و برادرم الان دوره پس از دکتری خود را در بیوشیمی در دانشگاه "ام‌آی‌تی" شهر "بوستون" می‌گذراند.‌ بعلاوه در این مدت همیشه برایمان خیلی مهم بوده که تا جایی که می‌توانیم به جامعه خودمان در ریچموندهیل و حتما به جامعه ایرانی به طرق مختلف کمک کنیم. پدرم در ایران حسابدار بوده است و در کانادا نیز حسابداری Art را دارد. مادرم در ایران طراحی معماری انجام می‌داد و در کانادا طراحی شهرسازی می‌کند. من از هر دو‌ آنها‌ یاد گرفتیم که باید فعال باشم و ‌تا جایی که می‌توانم نه تنها برای زندگی خودمان بلکه برای کمک و یاری به بقیه هم کار کنیم. 5 سال است که ازدواج کرده‌ام و با همسرم در ریچموند‌هیل زندگی می‌کنم. پدر و مادر خودم و نیز والدین همسرم هم در ریچموند‌هیل زند‌گی می‌کنند و تقریبا هر دو‌ نفر ما اکثر زندگی‌مان را در ریچموندهیل بودیم. ‌تقریبا 7 سال پیش مدیر رویال بانک بودم و در ریچموندهیل یکی از جوان‌ترین مدیران این بانک به شمار می‌رفتم و شعبه تقاطع‌های "لزلی" و "میجرمکنزی" را مدیریت می‌کردم و خیلی خوشحالم که می‌بینم ایرانی‌ها چه در ریچموندهیل و چه در انتاریو، هم فعال هستند و هم به طبقات خیلی بالا و خوبی می‌رسند.
 
روزبه به چه موسیقی گوش می‌کند؟ ورزشی که دوست دارد چیست؟ چه ورزشی را خودش انجام می‌دهد؟ چه کتابی می‌خواند و چه نوع فیلمی را می‌بیند؟ در دنیای سیاست از چه کسی خوشش می‌آید یا خیلی خوشش نمی‌آید؟
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

موسیقی ایرانی همیشه گوش می‌کنم و ابی که از بچگی گوش می‌کنم، و حمید هیراد. برای سلامتی ورزش می‌کنم ولی ورزش خاصی نمی‌کنم اگرچه هاکی را دوست دارم و نگاه می‌کنم. من اهل "کتاب – صدا" گوش کردن هستم نه اینکه کتاب کاغذی بخوانم، اما کتاب‌هایی که اخیرا خوانده‌ام نوشته‌های "دیوید بالداکی" و "تام کالرز" و "مایکل کالونی" که نوشته‌های پلیسی هستند، بوده. فیلم‌ها و سریال‌هایی که با همسرم می‌بینیم بیشتر پلیسی هستند و کمدی مانند "بلو کالر"، ولی خودم فیلم‌های تاریخی را بیشتر دوست دارم مثل "تروی" و "آتمن امپایر". در دنیای سیاست "ژان کرتین" به نظرم طرز فکر و سیاست و شخصیتش را مثبت می‌بینم، بنظرم می‌تواند الگوی خوبی برای الان هم باشد. به نظرم ترامپ یک نقطه منفی در سیاست بوده که باعث شده که در شبکه‌های اجتماعی، موج‌های منفی بین اجتماع راه بیافته و حتی تاثیرش را در انتاریو هم گذاشته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
چند سال است در این منطقه زندگی می‌کنی و چقدر درباره مشکلات این منطقه می‌دانی؟ بجز مشکلات مربوط به دولت انتاریو و فدرال، آیا تا حالا کارت به شهرداری و مشکلاتش افتاده است؟
من ‌به همراه همسرم در ریچموند‌هیل زندگی می‌کنیم. پدر و مادر هردوی ما هم در ریچموند‌هیل زندگی می‌کنند و در این مدت دیدیم و می‌بینیم که مسائل خیلی زیادی است که باید بهتر شوند و هیچکدام از این مسائل هم یک جواب ساده و یک طرفه ندارد. به عنوان مثال در این مدت داگ فورد اعلام کرده که برای منطقه تقاطع خیابان‌های "یانگ" و "های وی 7" و "های تک" برنامه‌ای که شهر ریچموند‌هیل و شهر مارکهام داشته را کنار می‌گذارد و بجایش 67 ساختمان می‌سازد که تعدادی از آنها تا 80 طبقه خواهند بود. ما می‌دانیم برای کم شدن قیمت خانه برای جوان و در مجموع برای همه مردم نیاز به خانه‌سازی داریم، ولی به نظرمان بهتر است که اینهمه تراکم یک مقدار پخش‌تر باشد که افرادی که می‌خواهند در ریچموند‌هیل و جاهای دیگر زندگی کنند بتوانند به بیمارستان، مدرسه و فضای سبز دسترسی داشته باشند. از نظر من‌ این برنامه‌ای که داگ فورد در این مدت برای ریچموند‌هیل اعلام می‌کند فقط برای این است که یکی دو تا از سازنده‌های بزرگ را همراه خودش کند. ساخت 1.5 میلیون خانه لازم است ولی لازم نیست که با تراکم بالا باشد. به عنوان مثال می‌توانیم ساختمان‌های دو یا سه طبقه بیشتری بسازیم تا خانواده‌ها بتوانند یک فضایی داشته باشند که خانواده‌شان را بزرگ کنند و این تراکم را هم پخش کرده باشیم.
یکی دیگر از مسائل‌ زندگی روزمره، گرانی بنزین و گرانی مایحتاج زندگی خانواده است. به نظرم یکی از ایده‌های مثبت و کاملی که حزب ما اعلان کرده کاهش نرخ بلیت حمل و نقل عمومی برای اتوبوس‌ و قطار‌ به 1 دلار است. به عنوان اکنون برای رفتن از ریچموندهیل به مرکز شهر تورنتو باید بیش از 7 دلار پرداخت کنیم که با برنامه ما این هزینه می‌شود 1 دلار که کمک مستقیم به همه خانواده‌هاست در عین اینکه در زمان و هزینه‌های جابجایی خودروها صرفه‌جویی می‌کند بطوریکه تا بیش از نیم میلیون خودرو از خیابان‌ها کم می‌شوند، علاوه بر اینکه به مسائل محیط زیستی هم کمک می‌کند.
 
چه ارتباطاتی با جامعه کانادایی – ایرانی داشته‌ای؟
من سالیان سال است که به طرق مختلف فعال بوده‌ام و هستم، به این خاطر که فکر می‌کنم بهترین کاری که هر شخصی چه ایرانی و چه غیر ایرانی می‌تواند انجام دهد این است که به کسانی که تازه‌وارد هستند و کسانی که جوان هستند و می‌خواهند قدم جلو بگذارند باید کمک کنیم.‌ به عنوان مثال در این مدت‌ سعی کردم به کسانی که تازه وارد هستند و نیاز به پیدا کردن کار دارند، با تشکیل دادن گروهی در کمک‌ به کاریابی در بانک‌‌ها ‌کمک کنیم و خوشبختانه بسیار هم موفق بوده‌ایم.
همچنین‌ فعالیت‌های داوطلبانه مختلفی‌ چه در زمینه سیاست و چه در زمینه جامعه ریچموند‌هیل‌داشتم و تا جایی که توانستم سعی کردم که به افراد مختلفی که می‌خواهند نظرات مثبتشان را جلو ببرند کمک و یاری برسانم. ‌امیدوارم که جوان‌هایمان را بیشتر و بیشتر ببینیم که در گروه‌های مختلف و برنامه‌های مختلف فعال می‌شوند و نه تنها برای اینکه چطور آینده را بهتر کنیم‌ ایده می‌دهند، بلکه فعال هم می‌شوند که بتوانیم آن ایده‌ها را جلو ببریم.
 
چرا برای نمایندگی مجلس اقدام کردی؟ چگونه می‌خواهی اثر مثبتی در زندگی مردم داشته باشی؟
من از 15 سالگی به عنوان داوطلب و تا جایی که می‌توانستم در کمپین‌های مختلف کمک می‌کردم. از سال 2012 هم به عنوان CFO آقای دکتر رضا مریدی موقعی که نماینده مجلس منطقه ریچموندهیل بودند کمک کردم و در پشت صحنه امور مالی را انجام می‌دادم و به همین دلیل فکر می‌کنم در مجلس هم می‌توانم نقطه اتصال سیاست با مسائل مالی باشم. زمانی که دکتر مریدی اعلام کردند که دیگر در انتخابات مجلس انتاریو شرکت نمی‌کنند، با حمایت مستقیم خود ایشان قدم جلو گذاشتم.
فکر می‌کنم به عنوان یک جوان ایرانی که مسائل جوان‌ها و مشکلات آنها را می‌داند، بعلاوه اینکه مسائل پدر و مادرهایمان، و مسائل جامعه ایرانی، و نیز مسائل انتاریو را به خوبی می‌داند می‌توانم اثرات بسیار مثبتی در مجلس داشته باشم. به عنوان مثال می‌دانیم در این 4 سال، دولت انتاریو از بودجه مدارس کاسته و به آنها ضربه زده، و اگر همینطور این روند ادامه داشته باشد به نظر من اختلاف طبقاتی بیشتر می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

از طرفی دیگر ما ایرانی‌ها و خیلی از کامیونیتی‌های دیگر مثل ما ایرانی‌ها نیاز داریم که بتوانیم بهتر از پدر و مادرهایمان و سالمندانمان نگهداری کنیم. یکی از چیزهایی که در این مدت در جامعه مطرح بوده کمک به زندگی پدر و مادرهایمان در خانه‌های خودشان است. خیلی خوشحالم که بتوانم بیشتر در این قضیه کمک کنم و ببینم که جامعه ایرانی و جامعه ریچموند‌هیل هم در آموزش و پرورش کودکان تا جوانان، یعنی در آینده بهتر می‌شود و هم از سالمندانش، یعنی بزرگانش بهتر حمایت می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, May 17, 2022 - 15:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به