میانگین هفت روزه فعلی مبتلایان از رقم ۸۶۶ مورد هفته پیش به ۱,۱۱۵ مورد رسیده است
انتاریو در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا بوده بطوریکه میانگین هفت روزه فعلی مبتلایان از رقم ۸۶۶ مورد هفته پیش به ۱,۱۱۵ مورد رسیده است. به همین دلیل دولت انتاریو امروز بطور ضربتی ۶ مورد جدید را اعلان کرد که برخی از آنها از همین ماه اجرایی می‌شوند. در اوایل این هفته، دولت فورد اعلام کرده بود که طرح بازگشایی استان در ماه ژانویه را برای مدت نامعلومی به تعویق می‌اندازد.
در اطلاعیه امروز ۱۰ دسامبر نیز دولت با معرفی دوباره اقدامات بهداشتی از جمله افزایش بازه پاسپورت واکسیناسیون، دوز سوم بیشتر، تنگ کردن روند معافیت‌های آزمایشی پزشکی یا بالینی، به جنگ با کرونای اومیکرونی می‌رود که اکنون به گفته وزیر بهداشت این استان حدود ۱۰ درصد کل ابتلاها را تشکیل می‌دهد. هفته پیش در این روز فقط ۲ نفر در انتاریو به کرونای اومیکرون دچار شدند و امروز بیش از ۱۱۰ نفر در یک روز اومیکرونی گرفتند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
شیوع وحشتناک اومیکرون در انتاریو: ۱۰ درصد بیماران اومیکرونی هستند؛ ۶ اعلان ضربتی جدید توسط دولت
اولین خبر غافلگیر کننده امروز این بود که دکتر "کایران مور"، مدیر ارشد پزشکی بهداشتی استان انتاریو، در کنار "کریستین الیوت" وزیر بهداشت گفت که نسخه اومیکرون کرونا در طی همین مدت ۲ هفته‌ای پس از کشف، حدود ۱۰ درصد از تست‌های مثبت کرونا در این استان را به خود اختصاص داده و می‌تواند با سرعت زیادی بسیار بیشتر از این هم بشود. وی افزود: "من نگران افزایش {اومیکرون} هستم. از دیروز ۱۰ درصد از نمونه‌های شناسایی شده کرونا، اومیکرون بودند و پیش‌بینی می‌شود که در هفته‌ها و ماه‌های آینده افزایش قابل توجهی در بیماران داشته باشیم بطوریکه ممکن است خیلی زود اومیکرون تبدیل به نسخه غالب شود و دلتا را شکست دهد".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

با این اعلان مشخص شد که سرعت گسترش اومیکرون فوق‌العاده بالاست بطوریکه این نسخه توانسته طی چند روز آنچنان پیشرفتی کند که دلتا طی چند هفته و یا آلفا طی چند ماه داشت. در واقع ابتدا این آلفا (کرونای انگلیسی) بود که کرونای اولیه (چینی) را شکست داد و سپس دلتا (کرونای هندی) آلفا را شکست داد و احتمالا اکنون اومیکرون (آفریقای جنوبی - ۲) دلتا را شکست خواهد داد. در ادامه دولت انتاریو به ترتیب زمانی اعلان‌های زیر را پیش روی مردم نهاد:
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
۱- بازگشت محدودیت‌ها و فاصله‌ها از همین لحظه
و نهایتا دکتر از مردم خواست تا جایی که ممکن است از اجتماعات فاصله بگیرند و فاصله فیزیکی را در خارج از قالب خانواده خود به خصوص در تعطیلات رعایت کنند به ویژه زمانیکه در حضور افراد آسیب‌پذیر هستند. وی افزود مردم باید "ماسک بزنند و برخوردهای اجتماعی خود را به حداقل برسانند. شرکت در مجالس کم، تعداد مجالس نیز محدود و افراد در مجالس هم تا جایی که می‌شود اندک باشد". وی همچنین گفت که مردم باید تا جایی که امکان دارد از خانه به کار خود ادامه دهند و از کارفرمایان خواست که انعطاف‌پذیر باشند. در مجموع کلیه قواعد جلوگیری از شیوع کرونا را مجددا رعایت کنند. دکتر مور گفت که فعلا تغییراتی در تعطیلات مدارس این استان پیش‌بینی نشده، اما استان به دقت وضعیت را زیر نظر دارد.
 
۲- از ۱۳ دسامبر یا ۴ ژانویه، همه سریعا دوز سوم بزنند
الیوت امروز گفت که انتاریو می‌خواهد زدن دوز سوم واکسن را گسترش دهد بطوریکه از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۳ دسامبر، حدود ۵.۵ میلیون انتاریویی ۵۰ سال به بالا واجد شرایط زدن این دوز تقویتی خواهند شد و از ۴ ژانویه ۲۰۲۲ نیز همه افراد ۱۸ سال به بالا واجد شرایط می‌شوند. دکتر مور افزود: "ما به دنبال ابزاری هستیم که از طریق آن بتوانیم ظرفیت واکسیناسیون خود را افزایش دهیم و در حال حاضر در حال بحث درباره چگونگی آن هستیم. ما در حال حاضر در روز ۷۰,۰۰۰ دوز واکسن می‌زنیم اما در تلاشیم تا به ۱۱۰,۰۰۰ تا ۱۲۰,۰۰۰ دوز در روز، یا حتی بیشتر برسیم".
 
۳- سختگیری در معافیت واکسیناسیون از ۱۵ دسامبر
با جنجال‌هایی که بعلت ارائه معافیت واکسیناسیون از سوی برخی از پزشکان صورت گرفته، دولت فورد می‌گوید از ۱۵ دسامبر "فرایند جدیدی را برای ارائه گواهی بهبودیافتگی یا معافیت واکسن کووید-۱۹ در نظر گرفته و اجرا می‌کند و آنها را نیز در بارکد QR درج می‌نماید". افرادی که تحت تاثیر این برنامه قرار می‌گیرند باید پیشتر با یک پرستار ثبت‌نام شده یا یک پزشک انتاریویی تماس بگیرند تا بتوانند معافیت خود را مستقیما از طریق آنها به واحد بهداشتی محل خود ارائه کنند و دیگر نمی‌توانند با در دست داشتن یک برگه از پزشک خود را معاف معرفی کنند. استان می‌گوید این افراد باید بسرعت این کار را آغاز کنند زیرا این روند از ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ بصورت کامل در مشاغل هم اجرا می‌شود و مشاغل نیز دیگر آنها را با یک یادداشت پزشک نخواهند پذیرفت.
 
۴- نوجوانان هم باید از ۲۰ دسامبر پاسپورت واکسیناسیون نشان دهند
دولت استانی همچنین خاطرنشان کرد که از ۲۰ دسامبر، کلیه نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ساله هنگام شرکت در ورزش‌های سازمان یافته در مراکز تفریحی و یا حضور در اماکن دسته‌جمعی که نیاز به نشان دادن پاسپورت واکسیناسیون دارد، باید پاسپورت واکسیناسیون خود را ارائه دهند. دولت هنوز در نظر ندارد که از کودکان ۵ تا ۱۲ ساله چنین انتظاری داشته باشد.
 
۵- فقط بار کُد QR بعنوان پاسپورت واکسیناسیون از ۴ ژانویه پذیرفته می‌شود
دولت فورد می‌گوید از ۴ ژانویه، فقط پاسپورت‌های واکسیناسیون با بارکد QR (چه به صورت دیجیتالی یا کاغذی) و برنامه Verify Ontario به عنوان اثبات مدرک واکسیناسیون پذیرفته خواهند شد و رسیدهای واکسیناسیون از درجه اعتبار ساقط می‌شوند. استان می‌گوید که بارکدها امن‌تر از رسیدهای واکسیناسیون هستند و احتمال کلک و تقلب در آنها خیلی خیلی پایین‌تر است.
 
۶- لغو کلیه بازگشایی‌ها و واکسیناسیون از ۱۷ ژانویه تا اطلاع ثانوی
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در حالیکه پیشتر دولت گفته بود کلیه بازگشایی‌های از پیش اعلان شده در ژانویه را به تاخیر خواهد انداخت، امروز دولت اعلام کرد که لغو کلیه الزامات پاسپورت‌های واکسیناسیون را از ۱۷ ژانویه به تعویق می‌اندازد. قرار بود از ۱۷ ژانویه مکان‌هایی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها، کازینوها، سالن‌های بینگو و امکانات ورزشی بتوانند بدون نیاز به بررسی پاسپورت واکسیناسیون میزبان مردم باشند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, December 10, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به