با توجه به میزان بالای واکسیناسیون در استان، انتظار می‌رود که شیوع کرونا و بستری شدن در بیمارستان در پاییز پایین باشد
گروه مشاوره علوم انتاریو امروز دوشنبه گفت علاوه بر توصیه اکید به بازگشایی مدارس انتاریو در پاییز، می‌خواهد که برنامه‌های اضافه بر سازمان و روندهای ویژه‌ای در مدارس برقرار گردد. این گروه افزوده که امسال مانند هر سال نخواهد بود و واکسیناسیون را قویا توصیه می‌کند.
این گروه می‌گوید اگر امسال با بازگشت دانش‌آموزان به مدارس و شرکت آنها در برنامه‌های فوق برنامه، ماسک زدن، فاصله فیزیکی و اجتماعی و نیز قوانین جلوگیری از کوید رعایت نشود، مدارس کم خطر، مجددا با تعطیلی و فاجعه روبرو خواهند بود و می‌افزاید اما بسته بودن مدارس نیز صدمات زیادی را متوجه دانش‌آموزان خواهد کرد و حتی در شرایط پُر خطر نیز باید مدارس با باز نگاه داشت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کمیته علمی مدارس: پاییز مدرسه‌های انتاریو با برنامه‌های اضافی و ویژه باز شوند
این متخصصان در گزارش روز دوشنبه خود نوشتند: "سلامت جسمی، عاطفی و رشدی کودکان و نوجوانان و جوانان تحت تأثیر شیوع کرونا و محدودیت‌های آن قرار گرفته و تعطیلی مدارس، یا تبدیل آن از حضوری به آنلاین، نباید به عنوان معیاری برای رعایت بهداشت عمومی و کنترل کرونا استفاده شود. شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد تعطیلی مدارس و لغو برنامه‌های درسی تأثیرات منفی بر سلامت جسمی و روانی کودکان داشته است". این تکرار موضع دولت فورد و وزیرش استفان لچه و در تعارض با اظهارات اتحادیه معلمان می‌باشد. پیشتر با اعلان بهداشت تورنتو و دیگر مناطق، اتحادیه معلمان بسرعت کلیه مدارس را علیرغم مخالفت وزیر آموزش و پرورش بستند. چندین روز پس از تعطیلی مدارس توسط معلمان وزارتخانه نیز مدارس را تعطیل اعلان کرد. انتاریو طولانی‌ترین وقفه را در کلاس‌های حضوری در کانادا داشته است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

سخنگوی استفان لچه وزیر آموزش و پرورش گفت: "برنامه بازگشت دولت به مدرسه، كه پس از اعلان نظر نهایی وزارت بهداشت و طی چند هفته آینده اعلام می‌شود، برای اطمینان از یادگیری دانش‌آموزان در كلاس‌های عادی‌تر، از جمله بازگرداندن برنامه‌های ورزشی و فوق برنامه تدوین شده است. ما به همکاری با ریاست بهداشت انتاریو ادامه خواهیم داد تا همه دانش‌آموزان را به یادگیری حضوری در ماه سپتامبر برگردانیم که اکنون با واکسیناسیون زیاد آنها و بودجه ۱.۶ بیلیون دلاری حمایت می‌کنیم". پیشتر لچه از دولت فدرال خواسته بود که طرحی برای واکسیناسیون مدارس ارائه کند که هنوز ترودو طرحی را در این زمینه اعلان نکرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
با توجه به میزان بالای واکسیناسیون در استان، انتظار می‌رود که شیوع کرونا و بستری شدن در بیمارستان در پاییز پایین باشد. مدارس انتاریو در طول شیوع کرونا همواره با پایین‌ترین نرخ شیوع، امن‌ترین مکان این استان بوده‌اند ولی اتحادیه معلمان معتقدند اگر مدارس بسته نشوند فاجعه به بار خواهد آمد. لچه می‌گوید طرحی را نیز برای حالت شیوع مجدد و موج بعدی کرونا در آینده تهیه کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
این گروه می‌گوید اگر میزان شیوع و بیماری شدید همچنان بین دانش‌آموزان پایین بماند، ماسک می‌تواند اختیاری باشد؛ اما می‌افزایند همه مدارس باید از قواعد کرونا در محیط‌های داخلی پیروی کنند. ماسک زدن در فضای باز توصیه نمی‌شود مگر در مواردی که شیوع افزایش می‌یابد و فاصله اجتماعی و فیزیکی امکان‌پذیر نیست. آنها می‌گویند شستن مناسب دست و در خانه ماندن در صورت مریض شدن، به روزرسانی تهویه مطبوع نیز باید در نظر گرفته شوند.
 
مدارس دوباره تعطیل نشوند، برنامه‌های اضافی و ویژه گذاشته شوند
کارشناسان تأکید می‌کنند حتی هنگامی که خطر زیاد هم هست، باید تست کرونا و ردیابی و واکسیناسیون در اولویت قرار گیرد اما مدارس باید همچنان باز بمانند: "بسته شدن مدارس و یادگیری صرفا آنلاین فقط باید تحت یک شرایط فاجعه‌ بررسی شود".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

به گفته کارشناسان، از دست دادن فعالیت‌های خارج از برنامه "تأثیر قابل توجهی" بر سلامت جسمی و روانی کودکان، نوجوانان و جوانان داشته و این برنامه‌ها حتی در شرایط پُر خطر نیز باید ادامه داشته باشند. بطور خلاصه فعالیت‌هایی مانند آوازخوانی دستجمعی و ورزش می‌تواند در خارج از محیط بسته انجام شوند و باید برای جبران اثرات زیانبار گذشته باید برنامه‌های ویژه بهبودی تدوین و اجرا گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, July 19, 2021 - 21:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به