خودروهای معمولی امروزه بیش از ۱,۴۰۰ میکروچیپ در خود دارند و از آنجایی که بطور دائم به اتومبیل شما متصل هستند، می‌توانند بطور دائم اطلاعات زیادی درباره شما را جمع‌آوری کنند
خودرو‌های جدید در واقع کامپیوترهایی روی چرخ هستند.
خودروهای معمولی امروزه بیش از ۱,۴۰۰ میکروچیپ در خود دارند و از آنجایی که بطور دائم به اتومبیل شما متصل هستند، می‌توانند بطور دائم اطلاعات زیادی درباره شما را جمع‌آوری کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
AGTA HomeCare Hiring Mobility Service Toronto Canada استخدام
 
خودروهای جدید از شما جاسوسی می‌کنند: چگونه می‌توانید داده‌هایی جمع‌آوری شده را ببینید و حذف کنید
خودرو شما با کمک قطعات الکترونیکی که دارد، اکنون مانند تلفن، رایانه یا تبلت شماست، همیشه در حال گوش دادن و تجزیه و تحلیل اطلاعات است تا بتواند به خواسته‌های شما و نیز وضعیت کنونی پاسخ مناسبی دهد. اما، وسیله نقلیه شما چه اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند؟ یک ابزار آنلاین جدید، تمام اطلاعاتی که اتومبیل شما در مورد شما جمع‌آوری و ذخیره می‌کند را می‌تواند به شما نشان دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
جشنواره مهرگان - تورنتو - کانادا ساخت مدرسه
گزارش حریم خصوصی خودروها، می‌تواند توسط شرکتی به نام "پرایوسی-فور-کارز" (Privacy4Cars) در اختیار شما قرار داده شود. البته توجه داشته باشید که این شرکت اطلاعات شخصی خودروهای دست دوم را در زمان فروش حذف می‌کند. به این ترتیب خودروسازان قوانین حریم خصوصی را رعایت می‌کنند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
برای دیدن اطلاعاتی که خودرو شما از شما جمع‌آوری کرده و انتقال داده، راهی وجود دارد، شماره سریال (VIN) اتومبیل خود را در ابزاری که شرکت پرایوسی-فور-کارز تهیه دیده وارد کنید تا این ابزار تمام اطلاعاتی که شرکت سازنده وسیله نقلیه شما دریافت کرده را نشانتان دهد. این ابزار احتمالا اطلاعات زیر را به شما نشان خواهد داد:

  • جزئیاتی مانند نام، آدرس، آدرس ایمیل و شماره گواهینامه رانندگی شما.
  • داده‌های مکان که نشان می‌دهد کجا هستید و کجا رفته‌اید.
  • بیومتریک‌های جمع‌آوری شده توسط میکروفون و دوربین خودروی شما.
  • صداهای ضبط و جمع‌آوری شده توسط دستیار صوتی اتومبیل شما.
  • داده‌هایی که بین اتومبیل خود با دیگر دستگاه‌هایتان مانند تلفن همراه جابجا کرده‌اید که شامل مانند سوابق تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی که فرستاده یا گرفته‌اید و لیست افراد با اطلاعاتشان در دفترچه تلفن شما.

این ابزار همچنین فهرست اطلاعاتی که شما با دیگران، از جمله شرکت‌های بیمه، دولت و... به اشتراک گذاشته‌اید را نیز لیست می‌کند. در ضمن اگر از جی‌پی‌اس (GPS) استفاده می‌کنید، اگر از طریق "اپل-کار-پلی" (Apple CarPlay) یا "اندروید-اتو" (Android Auto) تماس می‌گیرید، مسیرها را می‌پرسید، موسیقی گوش می‌کنید، احتمالا خودروی شما اطلاعات بسیار بیشتری از شما را جمع‌آوری و ذخیره کرده است.

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
کدام خودروها این کار را می‌کنند
تقریبا همه خودروها. برای مثال شرکت "کیا" می‌گوید از اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کند برای پیش‌بینی "ترجیحات، ویژگی‌ها، استعدادها، رفتارها، نگرش‌ها یا اطلاعات رفتاری مشابه" شما استفاده می‌کند. این خودروساز کره‌ای همچنین این اطلاعات را به شرکت‌های مادر، شرکت‌های تابعه و وابسته و ارائه دهندگان خدمات (مانند شرکت‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات، آژانس‌های تبلیغاتی و شبکه‌های اجتماعی) می‌دهد و یا به آنها می‌فروشد.
البته همه این شرکت‌ها اطلاعات شما را بنا به درخواست دولت کشوری که در آن هستید، در اختیار دولت نیز می‌گذارند.
 
حذف اطلاعات شما
آیا می‌خواهید این اطلاعات را حذف کنید؟ خوب، بله می‌توانید تمام این داده‌ها را حذف کنید. شرکت پرایوسی-فور-کارز یک برنامه رایگان برای تلفن‌های همراه "اپل" و "اندروید" دارد که با کمک آن می‌توانید اطلاعات شخصی خودتان را از وسایل نقلیه‌ای که رانندگی می‌کنید یا به آن متصل هستید حذف کنید. این حذف اطلاعات شامل دفترچه تلفن، گزارش تماس‌ها، پیام‌های متنی، تاریخچه پیمایش، آدرس منزل، کُدهای درب گاراژ، گذرواژه‌ها، بیومتریک، و اعتبار خودرو می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


این برنامه شامل دستورالعمل‌های گام‌به‌گام واضحی‌ست که حذف اطلاعات شخصی را برای شما آسان می‌کند. توصیه می‌کنیم، قبل از فروش، تحویل یا معامله وسیله نقلیه خود، پس از هر بار اجاره و به اشتراک‌گذاری آن، با این ابزار اطلاعات خود را حذف کنید.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, May 21, 2023 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به