سه تحقیقی که توسط سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های جاسوسی و امنیتی آمریکا از این آزمایشگاه پیشتر انجام شده بود نتوانسته بودند چنین ارتباطی را اثبات کنند
این سومین بررسی سازمان بهداشت جهانی در مورد نشت کرونا از آزمایشگاهی در چین است. بر اساس این گزارش، این سازمان تحقیقات خود را در مورد اینکه آیا کوید-۱۹ از یک آزمایشگاه در چین به بیرون نشت کرده، از سر می‌گیرد.
سه تحقیقی که توسط سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های جاسوسی و امنیتی آمریکا پیشتر انجام شده بود نتوانسته بودند چنین ارتباطی را اثبات کنند. یک دانشمند غربی که سال‌ها در این آزمایشگاه کار کرده پیش از انتشار گزارش آمریکا و پس از دو تحقیق چین گفته بود احتمال چنین اتفاقی تقریبا صفر است اما هفته گذشته "تلگراف" گزارش داده بود که یک سال و نیم پیش از بروز کرونا دانشمندان این آزمایشگاه در حال کار روی کرونایی کردن خفاشان بوده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
سازمان بهداشت جهانی برای دومین بار به ظن نشت کرونا از آزمایشگاه ووهان به چین می‌رود
به گزارش "وال استریت ژورنال"، سازمان بهداشت جهانی برای دومین بار به چین و برای سومین بار پرونده تحقیقات خود را درباره منشاء ویروس کرونا از چین آغاز می‌کند. دو بررسی سابق به این نتیجه نرسیدند که این آزمایشگاه منبع کرونا بوده است. مقامات سازمان بهداشت جهانی گفتند که این سازمان یک گروه مشورتی علمی برای منشاء بیماری‌های جدید ایجاد می‌کند تا شیوع ویروس‌های آینده را بررسی کند و یکی از اولین وظایف آن این است که مشخص کند آیا ویروس کرونا می‌تواند از آزمایشگاهی در ووهان سرچشمه گرفته باشد یا خیر. این تیم شامل ۲۰ متخصص شامل کارشناسان ایمنی آزمایشگاه، متخصصان امنیت زیستی و متخصصان ژنتیک و بیماری‌های حیوانات خواهد بود.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این نظریه که ویروس کرونا از موسسه ویروس‌شناسی ووهان در اواخر سال ۲۰۱۹ به بیرون نشت کرده، مدت‌هاست به عنوان علت احتمالی شیوع کرونا در جهان مطرح شده، که یکی از طرفداران عمده آن دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و برخی از قانونگذاران آمریکایی هستند. یک تیم کامل متخصص سازمان بهداشت جهانی که در ماه ژانویه امسال به چین سفر کرد و نیز یک گزارش اطلاعاتی ایالات متحده که در ماه اوت منتشر شد، نتوانستند این نظریه نشت کرونا از آزمایشگاه را اثبات کنند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
تحقیقات گروه اعزامی سازمان بهداشت جهانی به چین گفت که "بی‌نهایت نامحتمل" است که ویروس کرونا از آزمایشگاه نشت کرده باشد و گفت که محتمل‌ترین سناریو این بود که ویروس از خفاش یا پنگولین به حیوان دیگری و سپس به انسان منتقل شده است. تعدادی از اعضای تیم اعزامی به چین، چندین هفته پس از خروج از چین گفته بودند که مقامات چینی از تحویل برخی اطلاعات مانند اطلاعات بیماران اولیه کرونا در این کشور خودداری می‌کنند که این اطلاعات می‌تواند به تعیین زمان و نحوه شروع کوید-۱۹ کمک کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
اولین تحقیقات این سازمان که در سال گذشته و از طریق بررسی شواهد انجام گشته بود نیز اعلان کرده بود که کرونا از حیوان به انسان منتقل شده و این همان چیزی‌ست که در ابتدا به دنیا اعلان شده بود. گزارش اطلاعاتی ایالات متحده که در زمان بایدن تهیه شده می‌گوید شواهد کافی برای بیان قطعی آنچه اتفاق افتاده وجود ندارد. این گزارشات و تحقیقات تا تابستان امسال متقن بودند تا اینکه دوباره خبری از کرونایی کردن خفاشان توسط دانشمندان این آزمایشگاه به بیرون درز کرد. یک "پروپوزال" نشان می‌دهد که این آزمایشگاه ۱۸ ماه پیش از سر برآوردن کرونا درخواست بودجه تحقیقاتی ۱۴ میلیون دلاری از "وزارت دفاع آمریکا" کرده بود تا بتواند روی ویروس‌هایی که از طریق بسته‌هوایی منتقل می‌شوند و می‌توانند روی انسان اثر بگذارند را تحقیق کند.
چین نظریه نشت کرونا از آزمایشگاه را رد می‌کند و می‌گوید علاوه بر تحقیقات خودش، با هیئت اعزامی سازمان بهداشت جهانی حداکثر همکاری را کرده است. برخی از مقامات چینی می‌گویند که ویروس ممکن است از آزمایشگاه ارتش ایالات متحده به بیرون نشت کرده باشد و سازمان بهداشت جهانی باید به جای بازرسی‌های مرتب از ووهان حداقل یک سر به آن آزمایشگاه آمریکایی بزند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اکنون می‌گوید که "اولویت تیم جدید باید داده‌ها و دسترسی به آنها در کشوری باشد که اولین گزارش‌ها در آن شناسایی شده‌اند. "آنتونی بلینکن"، وزیر امور خارجه ایالات متحده اخیرا به "تدروس آدهانوم غبریسوس"، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی فشار آورده است تا تحقیقات در مورد فرضیه نشت آزمایشگاه را تجدید کند. چین در انتهای بارزسی و تحقیقات ماه ژانویه سازمان گفته بود که پرونده اتهام این تحقیقات را برای همیشه بسته است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, September 27, 2021 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به