ورزش‌های ایزومتریک به طور کلی برای کاهش هر دو عنصر فشار بهترین هستند
وقتی صحبت از کاهش فشار خون می‌شود، مطالعات نشان داده‌اند که تمرینات هوازی یا کاردیو بهترین هستند.
اکنون، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوع دیگری از فعالیت بدنی به عنوان ابزاری موثر برای پیشگیری و درمان فشار خون بالا باید توصیه شوند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Design Business 3D, VR, AR, 360° and video
 
علمی؛ این نرمش ساده ایزومتریک فشار خون را بطور شگفت‌آوری حدود ۸ روی ۴ واحد کاهش می‌دهد
طبق یک مطالعه گسترده که روز در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شد، ورزش‌هایی که بدون حرکت عضلات را درگیر می‌کنند، مانند اسکات روی دیوار و پلانک، ممکن است برای کاهش فشار خون بهترین راه حل باشند. طبق گفته "کلینیک مایو" این نوع نرمش‌ها به عنوان ورزش ایزومتریک یا ایستا شناخته می‌شوند. عمل ایزومتریک عضله زمانی اتفاق می‌افتد که ماهیچه‌ها منقبض می‌شوند، اما طول آن به‌طور قابل مشاهده تغییر نمی‌کند و مفاصل درگیر حرکت نمی‌کنند و ثبات بدن را تسهیل می‌کنند. تمرینات ایزومتریک را می‌توان با وزنه یا بدون وزنه و فقط با تکیه بر وزن خود بدن، انجام داد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Website Design
دکتر "جمی اُدریکول" متخصص فیزیولوژی قلب و عروق در دانشکده روانشناسی و علوم زندگی دانشگاه "کانتربری کریست چرچ" در انگلستان و یکی از نویسندگان این مطالعه در یک بیانیه خبری گفت: "به طور کلی، تمرین ورزش ایزومتریک موثرترین حالت در کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک است". این یافته‌ها یک چارچوب داده‌محور جامع برای حمایت از توسعه توصیه‌های جدید دستورالعمل ورزشی برای پیشگیری و درمان فشار خون شریانی ارائه می‌کنند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
نویسندگان این مطلب، فشار خون سالم در حالت استراحت را زیر ۱۳۰ واحد (میلی‌متر جیوه) بر روی بیش از ۸۵ واحد اعلان کردند (که به صورت ۱۳۰/۸۵ نیز نوشته می‌شود) و گفتند فشار خونی که قبل از فشارخون بالا در نظر گرفته می‌شود بین ۱۳۰/۸۵ تا ۱۳۹/۸۹ خواهد بود. آنها می‌گویند فشار خون بالا نیز از ۱۴۰/۹۰ به بالا خواهد بود. اعداد بالای این ارقام فشار سیستولیک است. اعداد پایین فشار دیاستولیک است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه شهرام بینش
از بررسی ۲۷۰ مورد مختلف با ۱۵,۸۲۷ شرکت‌کننده، ورزش ایزومتریک، ورزش هوازی، تمرین مقاومتی پویا و ترکیب آنها مشخص شد که ورزش ایزومتریک منجر به بیشترین کاهش فشار خون می‌گردد. کاهش فشار خون بعد از تمرینات هوازی به میزان ۴.۴۹/۲.۵۳ واحد؛ تمرین‌های مقاومتی پویا ۴.۵۵/۳.۰۴ واحد؛ تمرین‌های ترکیبی ۶.۰۴/۲.۵۴ واحد؛ و ورزش‌هایی با فشار بالا و با فاصله از یکدیگر به میزان ۴.۰۸/۲.۵۰ واحد فشار خون را کاهش دادند اما نهایتا این تمرینات ایزومتریک بودند که به میزان ۸.۲۴/۴ واحد از فشار خون کاستند.
این تحقیقات می‌گوید، با این حال مهم است که توجه داشته باشید که تغییرات دیگری در سبک زندگی و همچنین فعالیت‌های بدنی وجود دارند که می‌تواند به فشار خون شما کمک کند، این تغییرات شامل حفظ وزن سالم، خوردن یک رژیم غذایی متعادل، کاستن مصرف نمک، ننوشیدن زیاد الکل و اطمینان از اینکه داروهایتان را درست و کامل مصرف کنید، می‌باشد.
 
کدام ورزش‌های ایزومتریک را باید انجام داد؟
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


انجام اسکوات دیواری (تمرین ایزومتریک که در عکس بالای همین صفحه آمده است) برای کاهش فشار سیستولیک مؤثرتر بود و دویدن (تمرینات هوازی) بیشترین سود را برای کاهش فشار دیاستولیک دارند، اما ورزش ایزومتریک به طور کلی برای کاهش هر دو عنصر فشار بهترین بود. افراد باید ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته انجام دهند که شامل دو جلسه تمرین مبتنی بر قدرت است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, July 29, 2023 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به