انتخاب پسورد جدید آنقدر که فکر می کنید پیچیده نیست یک حرف بزرگ، چند حرف کوچک، چند عدد و یک نماد را با هم ترکیب کنید به شکلی که یادتان نرود
هکرها امروز صبح بیش از ۸.۴ میلیارد رمز عبور (پسورد) مردم را روی اینترنت گذاشتند. وب سایت "سایبر نیوز" که در زمینه اخبار تخصصث امنیت سایبری فعالیت دارد می‌گوید هکرها با اعلان پروژه "راک یو ۲۰۲۱" این پسوردهای هک شده از ۴.۷ میلیارد کاربر فعال اینترنتی جهان را پخش کرده‌اند.
آنچه در این زمینه توصیه می‌شود اینست که بسرعت پسوردهای خود را تغییر دهید. البته تغییر رمز ورود بسیاری از حساب‌های شما می‌تواند آزار دهنده باشد اما با افزایش کلاهبرداری‌های آنلاین و نشت داده‌های اخیر که گفته می‌شود بزرگترین نشت در تاریخ باشد بنظر می‌رسد که پسوردهایی مثل "۱۲۳۴" را باید برای همیشه عوض کنید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
بیش از ۸.۴ میلیارد پسورد هک شده مردم منتشر شد؛ پسوردهایتان را اینجا چک کنید، آنها را تغییر داده و مرورگرهایتان را ایمن کنید
"كلی كین"، كارشناس مالی که سری به لیست آنچه فاش شده انداخته، می‌گوید: "این مجموعه پسوردهای منتشره شامل رمزهای عبور موجود در فضای اینترنت است. البته مردم می‌توانند در وب سایت سایبرنیوز چک کنند و متوجه شوند که آیا پسورد آنها لو رفته است یا خیر". او توصیه می‌کند پسوردی جدید انتخاب کنید که شامل اطلاعات شخصی شما نباشد و حدس آن نیز آسان نباشد. او می‌افزاید: "آنقدر که فکر می کنید پیچیده نیست یک حرف بزرگ، چند حرف کوچک، چند عدد و یک نماد را با هم ترکیب کنید به شکلی که یادتان نرود".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

با شروع کرونا بسیاری از مردم به شدت به اینترنت اعتماد کرده‌اند و اطلاعات خود را روی اینترنت گذاشته‌اند و متعاقبا می‌توان انتظار افزایش کلاهبرداری آنلاین را نیز داشت. کین اضافه می‌کند که در مورد وارد کردن اطلاعاتتان از روی رسانه‌های اجتماعی تا تخفیف گرفتن مبلغی برای یک خرید آنلاین، باید هوشیار باشید زیرا اکنون "بیشتر از هر زمان دیگری اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذاریم و جنایتکاران اینترنتی هم در کمین هستند و به این زودی‌ها هم جایی نمی‌روند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
برای چک کردن اینکه آیا پسورد شما هک شده یا نه از این سایت استفاده کنید:
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مرورگرهایتان را ایمن کنید
علاوه بر به روزرسانی مرورگرهایتان و توجه به اینکه نبایستی اطلاعات خود را در سایت‌هایی که نمی‌شناسید یا به آنها صددرصد اطمینان ندارید؛ بهتر است تنظیمات حریم خصوصی مرورگر را نیز بلافاصله تغییر دهید. اکنون حریم خصوصی در بین سازندگان مرورگر در اولویت قرار گرفته، اما ممکن است آنها در مبارزه با ردیاب‌های گسترده تبلیغاتی خیلی موفق نباشند.
لطفا توجه داشته باشید که امکان دارد بسیاری از اطلاعات شما که خودتان به شرکت‌های بزرگ سپرده‌اید، لو بروند. برای مثال هک تلگرام و یا "اپ کمبریج آنالیتیکا روی فیس بوک" که اطلاعات میلیون‌ها کاربرشان را لو دادند. استفاده از اطلاعات شما محدود به دسترسی به اموال و دارایی‌های شما نمی‌شود، در بیشتر موارد این اطلاعات برای ایجاد یک پروفایل کاربری با جزئیات دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد تا شما را بتوانند مورد هدف تبلیغات دقیق‌تری قرار دهند و شما بطور مستقیم یا غیرمستقیم از آنها بیشتر بخرید.
در اینجا نگاهی داریم به اینکه چگونه می‌توانید تنظیمات حریم خصوصی خود را روی دو مرورگر "گوگل کروم" و "اپل سفری" بالا ببرید تا اطلاعاتتان محفوظ بماند.

گوگل کروم:
متأسفانه بنظر می‌رسد که محبوب‌ترین مرورگر جهان، کمترین تلاش را برای حفظ اطلاعات شما انجام می‌دهد. اما از طرف دیگر، زیرساخت‌های انعطاف‌پذیر و آزاد گذاشتن کُد آن برای عموم به توسعه دهندگان مستقل اجازه داده تا برنامه‌های بیشتر و موفق‌تر حفظ کننده اطلاعات مردم را بوجود آورند. در عین حال برنامه‌های جانبی زیادتری نیز برای کروم وجود دارد. اما برای مدیریت دسترسی آنها به اطلاعات خودتان و یا حذف یک برنامه جانبی، روی منوی سه نقطه سمت راست بالا کلیک کنید "ابزارهای بیشتر" و سپس "افزودنی" را انتخاب کنید. حالا با دیدن لیست کل برنامه‌های جانبی، می‌توانید یکایک آنها را با کلیک کردن روی "جزئیات" مدیریت نمائید. پیشنهاد می‌کنیم حتما موارد مطرح شده در "حذف اتوماتیک کوکی‌ها"، "یوبلاک اوریجین"، "پرایوسی بجر" و "اچ‌تی‌تی‌پی‌اس در همه جا" را بررسی و چک کنید. متاسفانه این گزینه‌ها روی اندروید وجود ندارند.
یادتان نرود که در همان منوی سه نقطه‌ای، می‌توانید کوکی‌های شخص ثالث را نیز در قسمت تنظیمات مسدود کنید. برای اینکار ابتدا به قسمت حریم خصوصی و امنیت بروید و روی کوکی‌ها و سایر داده‌های سایت کلیک کنید. از اینجا می‌توانید مسدود کردن کوکی‌های شخص ثالث را انتخاب کنید.
 
اپل سفری:
به طور پیش فرض، سفری ابزار پیشگیری هوشمندانه ردیابی خود را روشن می کند تا شما را یک گام جلوتر از آفات حریم خصوصی نگه دارد. حتی در این صورت هم از سال ۲۰۱۷ این ابزار همیشه موفق نبوده است. محققان گوگل متوجه شدند که چگونه هکرها می‌توانند از خود همین ابزار پیشگیری هوشمندانه برای ردیابی شما سوء استفاده کنند؛ اگرچه اخیرا اپل از این موضوع آگاه شده و توانسته جلوی برخی از این روش‌ها را بگیرد. سفری ۱۴ با سیستم عامل جدید اپل که بزودی خواهند آمد حتی می‌تواند به شما بگویند که کدام ردیاب‌های تبلیغاتی در وب‌سایتی که دارید از آن بازدید می‌کنید وجود دارند.
اما برای بررسی فعال بودن ابزارهای دفاعی سفری، به قسمت تنظیمات، و سپس حریم خصوصی برویدرا کلیک کنید. مطمئن شوید کنار "جلوگیری از ردیابی" علامت چک مارک خورده است. در حالی که اینجا هستید، می‌توانید کوکی‌های خود را نیز به صورت دستی حذف کنید. روی مدیریت داده وب سایت کلیک کنید تا ببینید کدام سایت‌ها ردیاب‌ها و کوکی‌های خود را در مرورگر شما گذاشته‌اند و هرکدام را که دوست ندارید حذف کنید و یا همه را با کلید "حذف همه" در پایین صفحه، حذف نمائید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

توجه داشته باشید، همه کوکی‌ها تهاجمی نیستند و برخی از آنها می‌توانند مفید باشند و البته بلکه برای حفظ حریم خصوصی بیشتر می‌توانید کلاً آنها را مسدود نمائید. اگر هنوز به دنبال لایه دیگری از حفاظت از حریم خصوصی خود هستید، می‌توانید برنامه‌های افزودنی مفیدی مانند "اد بلاک پلاس" و یا "گوستری لایت" را فروشگاه اپل نصب کنید.

اگر مرورگر شما چیز دیگری غیر از گوگل کروم یا اپل سفری‌ست، به وب‌سایت زیر مراجعه نمائید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, June 11, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به