کانادا هنوز با کمبود داروهای مسکن کودکان که ماه‌هاست ادامه دارد، مواجه شده و اکنون به این کمبودها آموکسی‌سیلین هم اضافه گشته است
وزارت بهداشت کانادا می‌گوید که با کمبود برخی از آنتی‌بیوتیک‌های مربوط به درمان کودکان مواجه شده است. این در حالی‌ست که هنوز کانادا در شوک کمبود داروهای مسکن کودکان مانده و ماه‌ها پس از هجوم مردم به آن، هنوز قفسه‌ها خالی هستند.
با اعلان گزارش‌هایی از شرکت‌های دارویی‌ کانادا در خصوص کمبود آنتی بیوتیک‌های مربوط به درمان کودکان، اکنون پزشکان و داروسازان در حال تطبیق و تعدیل برنامه‌های درمانی - دارویی هستند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
آموکسی‌سیلین و برخی از آنتی‌بیوتیک‌های کودکان در کانادا نایاب شد
وزارت بهداشت کانادا گفت که چهار شرکت داروسازی کمبود داروهای حاوی آنتی‌بیوتیک آموکسی‌سیلین را گزارش کرده‌اند. "ملانی مک اینیس" داروساز و هماهنگ کننده داروسازی بالینی در بیمارستان کودکان "آی‌دبلیوکی" هالیفاکس، امروز گفت: ‌"آموکسی‌سیلین برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌های‌ کودکان یک داروی قابل استفاده و موثر است". وی در ادامه افزود: ‌"این دارو نخستین انتخاب ‌برای بسیاری از عفونت‌های رایج از جمله‌ درمان ذات الریه، برونشیت و عفونت گوش است و ما از آن زیاد استفاده می‌کنیم‌".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

شرکت‌های دارویی "سانیس"، "جی‌اس‌کی"، "اپوتکس" و "توا"، همگی در پایگاه داده کمبود داروی کانادا، کمبود آموکسی‌سیلین را گزارش کرده‌اند. بهداشت کانادا می‌گوید:‌ هشت تولیدکننده داروی دیگر وجود دارند که دارو‌ی آموکسی‌سیلین را ارائه می‌دهند که آنها در حال حاضر مشکلی را در عرضه این دارو گزارش نمی‌کنند. سانیس و جی‌اس‌کی علت کمبود دارو را‌‌ افزایش تقاضا گزارش کرده‌اند،‌ این در حالی است که اپوتکس و توا گفته‌اند که اختلال در تولید دارو، دلیل این کمبود است اگرچه به سوالات مربوط به اختلال در تولید پاسخی نداده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
کمبود‌ آنتی بیوتیک‌‌ در بحبوحه افزایش زودهنگام بیماری‌‌ در میان کودکان رخ داده و بیمارستان‌های اطفال در اتاوا، تورنتو و مونترال گزارشاتی مبنی بر تعداد بالایی از مراجعات به اورژانس را ارائه کرده‌اند. این موضوع منحصر به کانادا نیست، و سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز گزارشی مبنی بر کمبود آموکسی‌سیلین‌ به دلیل افزایش تقاضا برای این دارو را ارائه کرده است. بهداشت کانادا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ‌شرکت‌هایی‌ را که گزارشات مبنی بر کمبود دارو ارائه داده‌اند، ‌پیگیری خواهد کرد‌ و برای رفع نگرانی ‌در خصوص عرضه دارو، در کنار تولیدکنندگانِ داروی استان‌ها و مناطق، ‌اقدامات لازم را انجام خواهد داد‌.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
پزشکان و داروسازان چه می‌توانند بکنند؟
ملانی می‌گوید که بیمارستان‌ها با ‌دقت زیاد ‌موجودی دارویی خود را زیر نظر دارند و داروسازان با مشورت پزشکان برای مدیریت عرضه دارو، برنامه‌های دارویی جایگزین را انجام می‌دهند و افزود: "‌وقتی ابزار اصلی شما از جعبه ابزار شما خارج می‌شود باید با تفکر کافی و جایگیرین کردن اثربخش‌ترین دارو به همان نتیجه درست و موثر برسید. درمان‌های جایگزین به نوع عفونت و سن بیمار بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر کودکی درگیر‌ عفونت ‌سینه باشد، پزشکان و داروسازان می‌توانند ‌دسته‌های متفاوتی از آنتی بیوتیک‌ها را تجویز کنند‌ که‌ می‌تواند شامل داروهایی مانند آزیترومایسین یا کلاریترومایسین باشد که در دسته بندی داروی‌های ماکرولید قرار دارند که ‌به روشی کمی متفاوت عمل می‌کنند، اما به همان اندازه موثر هستند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این داروساز گفت که در برخی موارد، بسته به دوز و در دسترس بودن دارو می‌توان آموکسی‌سیلین را به شکلی غیر از سوسپانسیون معمولی‌ (شربت) ‌‌برای کودک تجویز کرد. ‌حتی می‌توان یک کپسول ‌آن را باز‌ و ‌با مقداری پودینگ یا ماست مخلوط و سپس میل کرد. ملانی در ادامه گفت که انتظار دارد تا اوایل دسامبر، داروخانه‌ها در زمینه عرضه آموکسی‌سیلین وضعیت ‌بهتری ‌داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, November 8, 2022 - 07:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به