کشورهای ثروتمندی مانند کانادا، آمریکا و انگلستان تقریبا همه واکسن‌های این بیماری را خریداری کرده و در حال تزریق به مردم هستند
آژانس بهداشت عمومی کانادا می‌گوید که این کشور تا ۳ آگوست (اوت) ۸۹۰ مورد آبله میمونی را گزارش کرده، و اکنون بیشترین موارد ثبت شده در انتاریو قرار دارند.
جهش‌های آماری عجیب این بیماری در چند ماه پیش حداقل ۳ بار دیگر روی داده بود اما دلیل این جهش‌ها هنوز اعلان نشده است. در ابتدا طی ۴ روز در ماه می ۳ برابر شد، سپس طی ۱۵ روز در ماه ژوئن ۵ برابر گشت، همین ماه گذشته طی ۹ روز ۶۰% جهش کرد و اکنونی طی ۲۰ روز با ۵ برابر شدن از ۱۷۷ مورد به ۸۹۰ مورد رسیده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
ادامه جهش عجیب آمار ۵ برابری آبله میمونی در کانادا: ۸۹۰ مورد که انتاریو از کبک پیشی گرفت
انتاریو می‌گوید اکنون ۴۲۳ مورد آبله را ثبت کرده که بطور واضحی از ۳۷۳ مورد کبک که همیشه مقام اول را داشته بیشتر است. بریتیش کلمبیا با ۷۸ مورد و آلبرتا با ۱۳ مورد در مقام‌های دوم و سوم قرار دارند، دو مورد در ساسکاچوان و یک مورد در یوکان گزارش شده است. به گفته این آژانس، آبله میمونی یک بیماری عفونی ویروسی مربوط به خانواده آبله است و این آژانس با استان‌ها، قلمروها و جهان برای نظارت فعال بر روی وضعیت آن کار می‌کند. روز پنجشنبه آمریکا نیز پس از سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری این بیماری را اعلان کرد که باعث می‌شود این کشور بتواند از ذخایر مالی و انسانی خود برای مقابله با آن استفاده کند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

آژانس بهداشت کانادا در وب‌سایت خود می‌گوید اکثر افرادی که به آبله میمون مبتلا می‌شوند می‌توانند پس از چند هفته خود به خود بهبود یابند، اما در برخی شرایط، افراد ممکن است بسیار بیمار شوند و بمیرند. افراد مبتلا معمولاً ۵ تا ۲۱ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس آبله میمونی علائمی را بروز می‌دهند که شامل یک جوش‌های دردناک قرمز رنگ است که می‌تواند بین ۱۴ تا ۲۸ روز طول بکشد. این جوش‌ها می‌توانند با علائم دیگری از جمله تب، لرز، سردرد، تورم غدد لنفاوی، درد عضلانی، درد مفاصل، کمردرد و خستگی همراه باشند. آژانس به افراد آلوده توصیه می‌کند که در خانه خود را قرنطینه کنند و با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا مقامات بهداشت عمومی محلی تماس بگیرند. برای خواندن آنچه که همه باید درباره آبله میمونی بدانید، اینجا را کلیک کنید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
در ۲۳ ژوئیه و پس از ماه‌ها کشمکش، سازمان بهداشت جهانی آبله میمونی را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی اعلام کرد و "تدروس آدهانوم گبریسوس" مدیر کل این سازمان گفت: "ارزیابی سازمان جهانی بهداشت این است که خطر ابتلا به آبله میمون در سطح جهانی و در همه مناطق متوسط است، به جز در منطقه اروپا که خطر آن را بالا ارزیابی می‌کنیم". بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، تا ۳ آگوست ۲۶,۲۰۸ مورد تایید شده آبله میمونی در ۸۷ کشور وجود دارد. اسپانیا دومین مورد مرگ ناشی از آبله میمونی را در ۳۰ ژوئیه گزارش کرد که پیش از این، دو مرگ دیگر نیز در اتحادیه اروپا ثبت شده بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
آژانس بهداشت کانادا می‌گوید که این نوع آبله از فردی به فرد دیگر از طریق تماس با اشیاء آلوده و از حیوانات به انسان منتقل می‌شود. افراد ممکن است با تماس جنسی نیز آلوده شوند، از جمله تماس دهانی و یا حتی غیر دخولی، در هنگام ارائه مراقبت از یک فرد آلوده، یا زمانی که در یک خانه با فردی که ناقل ویروس است زندگی می‌کنند. برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به ویروس آبله میمونی، اداره بهداشت کانادا به افراد توصیه می‌کند که از کاندوم استفاده کنند، رابطه جنسی ایمن داشته و شریک جنسی کمتری بگیرند. مقامات بهداشت مونترال گفتند مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند باید به جای محدود کردن تعداد افرادی که با آن‌ها رابطه جنسی دارند، علیه آبله میمونی واکسینه شوند و پیشتر از همه مردانی که با مردان دیگر سکس دارند خواسته بودند تا واکسن بزنند. به همین دلایل بیشترین تعداد شیوع این بیماری میان مردان همجنس‌گراست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

کشورهای ثروتمندی مانند کانادا، آمریکا و انگلستان تقریبا همه واکسن‌های این بیماری را خریداری کرده و در حال تزریق به مردم هستند، این در حالی‌ست که مبدا اصلی و نقطه بزرگ گسترش این بیماری در کشورهای شمال غرب آفریقا قرار دارد و تقریبا هیچ واکسنی در آنها یافت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, August 4, 2022 - 21:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به