در حالیکه کانادا در حال تایید واکسن برای زیرشاخه‌های ۱ و ۲ اومیکرون و زدن آن است، آمریکا دیروز واکسن زیرشاخه‌های ۴ و ۵ را تایید کرد
پزشک ارشد استان انتاریو روز چهارشنبه با اعلام یک رویکرد جدید "کاربردی و عمل‌گرا" برای مقابله با این ویروس، گفت: افرادی که در انتاریو آزمایش کووید ۱۹ مثبت دارند، دیگر مجبور نیستند ۵ روز قرنطینه شوند. این در حالی‌ست که کارگروه مقابله با کرونا در انتاریو که توصیه‌های تخصصی بهداشتی می‌داد از آخر هفته آینده منحل اعلان شده است.
در حالیکه کانادا در حال تایید واکسن برای زیرشاخه‌های ۱ و ۲ اومیکرون و زدن آن است، آمریکا دیروز واکسن زیرشاخه‌های ۴ و ۵ را تایید کرد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
امروز انتاریو قرنطینه ۵ روزه برای کووید ۱۹ را لغو کرد، کانادا واکسن اومیکرون ۱ و ۲ و آمریکا ۴ و ۵ را تائید می‌کنند
دکتر "کایران مور" در اعلان این لغو گفت: "بر اساس دستورالعمل‌های جدید، افراد باید برای حداقل ۲۴ ساعت و تا زمانی که تب و علائم بیماری دارند در خانه بمانند. کسانی که مبتلا به کووید ۱۹ هستند باید به مدت ۱۰ روز کامل «در هر شرایطی»، حتی اگر احساس بهتری دارند، از ماسک استفاده کنند و همچنین باید از رفتن به مکان‌های پرخطر مانند خانه‌های مراقبت طولانی‌مدت خودداری نمایند. ما سعی می‌کنیم تا رویکردی کاربردی و عمل‌گرا داشته باشیم و در صورت مشاهده تأثیر بیشتر ویروس‌های تنفسی بر سلامت انتاریویی‌ها و جامعه، این توصیه‌ها ممکن است تغییر کند". مور گفت که بهبودهایی مانند تهویه بهتر و نظافت محیط در مدارس، همراه با سطح ایمن‌سازی در سراسر انتاریو، به این معنی است که "ما اکنون می‌توانیم رویکرد سهل‌گیرانه‌تری برای بازگشت به زندگی عادی داشته باشیم.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

با این حال، مور گفت که استان می‌تواند انتظار داشته باشد که در پاییز موارد بیشتری از بیماری مشاهده شود زیرا مردم زمان بیشتری را در داخل خانه می‌گذرانند. همچنین انتظار می‌رود سایر ویروس‌های تنفسی فصلی مانند آنفولانزا نیز بازگردند، اما نگفت که ویروس آنفولانزای احتمالی از کجا می‌آید و شیوع می‌یابد. وی گفت این رویکرد را برای "کلیه بیماری‌های ویروسی" اعمال می‌کند و افزود: "این رویکرد باید خطر ابتلا به همه ویروس‌های تنفسی را در جوامع ما کاهش دهد". وی گفت از این پس او برای مبارزه با ویروس‌ها توصیه به واکسن زدن می‌کند تا قرنطینه مگر اینکه ویروس جدیدی بیاید و اگر بیماری در جامعه زیاد شد توصیه به ماسک زدن در محیط‌های بسته ارائه خواهد کرد اما اکنون نیازی به اقدامات بهداشت عمومی نمی‌بیند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اما متخصصان در مورد تصمیم کنار گذاشتن قرنطینه اعلان نگرانی کرده و گفتند که این اقدام افراد بیشتری را در معرض ویروس قرار می‌دهد. دکتر "مایکل وارنر" پزشک بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان "مایکل گارون" در تورنتو گفت: "عدم قرنطینه در مقابله با شیوع کووید ۱۹ منطقی نیست، که البته وضعیت بحرانی کنونی سیستم مراقبت‌های بهداشتی، حکم به رد دستورالعمل جدید می‌دهد زیرا لغو قرنطینه به کووید ۱۹ امکان می‌دهد تا با سرعت بیشتری گسترش یابد، به ویژه به افراد آسیب‌پذیرتر". این برای اولین بار در طول دوره همه‌گیری‌ست که دانش‌آموزان در انتاریو بدون محدودیت‌های کووید ۱۹ آماده می‌شوند تا به مدارس بازگردند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
دیگر اعلانات جدید انتاریو و وضعیت کنونی کرونا
دولت انتاریو یک اقدام موقت را نیز مجددا تمدید کرد که بر طبق آن تا مارس سال آینده به کارگران سه روز مرخصی مریضی با حقوق می‌دهد. همچنین در به‌روزرسانی روز چهارشنبه اعلان شد که از این هفته واکسن‌های دوم و سوم کووید ۱۹ را برای کودکان ۵ تا ۱۱ساله از طریق ثبت‌نام آنلاین در وب‌سایت استانی از امروز پنجشنبه صبح ساعت ۸ آغاز می‌کند. البته والدین می‌توانند از طریق واحدهای بهداشت عمومی محلی و داروخانه‌ها همچنان فرزندانشان را ثبت‌نام کرده و واکسن بزنند.
داده‌های منتشر شده توسط جدول مشاوره علمی انتاریو کووید ۱۹ از طریق نشان‌های فاضلاب‌ها که شاخص‌های اولیه روند بیماری را ارائه می‌کند می‌گوید کرونا پس از سه هفته کاهش، از اواسط ماه آگوست افزایش یافته است. مور روز چهارشنبه گفت که استان هنوز در میانه موج هفتم قرار دارد، در حالیکه وی اوایل این ماه گفته بود که موج هفتم از اوج خود گذشته است.
 
کانادا واکسن مدرنا برای اومیکرون ۱ و ۲ را تائید می‌کند؛ آمریکا ۴ و ۵ را
و اما بعدازظهر امروز قرار است "ژان ایو دوکلوس" وزیر بهداشت کانادا بطور رسمی اعلام کند که واکسن کووید-۱۹ مدرنا که گفته می‌شود زیرشاخه‌های ۱ و ۲ نسخه اومیکرون را هدف قرار می‌دهد را تایید می‌نماید. هر دو شرکت مدرنا و فایزر درخواست‌هایی برای تایید واکسن‌های جدیدشان را به کانادا ارائه کردند. این واکسن تاییدی امروز، به‌روز شده ترکیبی از دو سویه کرونای اصلی و اومیکرون‌های اولیه است که به عنوان واکسن "دو ظرفیتی" نیز شناخته می‌شود. این واکسن اما در مقابل زیرشاخه‌های ب.آ-۴ و ب.آ-۵ اومیکرون که اکنون ۹۹% موارد اومیکرون کانادا را تشکیل می‌دهد، کارآیی ندارند. زیرشاخه‌های ۱ و ۲ اومیکرون از ماه مارچ امسال و کرونای اصلی دو سال پیش منقرض شده‌اند و دیگر اصلا مشاهده نمی‌شوند. کانادا هفته پیش ۱۲ میلیون دوز از این نوع واکسن را طی قراردادی دو ساله از مدرنا خریداری کرده و می‌گوید در عرض چند روز آینده آنرا به مردم خواهد زد.
دیروز چهارشنبه، سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز اولین به‌روزرسانی واکسن‌های کووید - ۱۹ که زیرشاخه‌های ب.آ-۴ و ب.آ-۵ اومیکرون را هدف قرار می‌دهد را صادر کرد. آمریکا از اعطای مجوز به واکسن دو ظرفیتی خودداری کرده است.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

برای صدها خبر کرونا در صفحه ویژه کووید ایران استار اینجا را کلیک کنید.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, September 1, 2022 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به