کبک و انتاریو دو استان بزرگ کانادا به برنامه‌های خود برای کاهش محدودیت‌های کرونا ادامه می‌دهند. هر دو استان کبک و انتاریو ۶۳ مورد مرگ دیگر بعلت کووید را در روز سه‌شنبه گزارش کردند.
"فرانسوا لوگو" نخست وزیر کبک اعلام کرد که باشگاه‌های ورزشی بازگشایی خواهند شد و "داگ فورد" نخست‌وزیر انتاریو گفت که هشدار پزشکان در افزایش بستری شدگان با اجرای برنامه بازگشایی هم نظرش را تغییر نمی‌دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
انصراف کبک از مالیات روی واکسن نزده‌ها؛ انتاریو: ادامه بازگشایی برخلاف نظر پزشکان؛ بریتیش کلمبیا و آلبرتا: محدودیت‌ها کاهش می‌یابند
لوگو با‌ چهره‌ای شگفت‌زده، اعلام کرد که در حال لغو طرح‌ مالیات بستن روی‌ افراد واکسن نزده است. او اولین کسی بود که در کانادا بشدت گفته بود واکسن‌نزده‌ها باید به گونه‌ای هزینه‌های دیگران را تقبل کنند و آوازه این طرح وی حتی به ترودو و دیگر استان‌ها هم رسید و آنها اعلان کرده بودند چنین طرح‌هایی را بررسی خواهند کرد؛ اما وی امروز گفت که ‌ثابت شده‌ طرح ماه گذشته وی برای یک جریمه مالی "قابل توجه" روی افراد واکسینه نشده، ‌‌باعث ایجاد تفرقه شده و او می‌خواهد کبکی‌ها را گرد هم بیاورد. وی همچنین به خبرنگاران در شهر کبک گفت: "زمان بازسازی ارتباطات بین کبکی‌ها فرا رسیده تا به یکدیگر نزدیک شویم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

لوگو گفت: سالن‌های ورزشی و اسپا که از ۲۰ دسامبر در استان بسته شده‌اند، می‌توانند در ۱۴ فوریه بازگشایی شوند. سایر فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی برای بزرگسالان نیز می‌توانند در آن تاریخ از سر گرفته شوند، در حالیکه پیشتر ورزش جوانان از سر گرفته شده است. با این حال، لوگو گفت:‌ هیچ محدودیت دیگری در حال حاضر برداشته نشده است! به این معنی که بارها همچنان بسته می‌مانند و تجمعات خصوصی به ۴ نفر یا ۲ خانواده محدود می‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
انتاریو
در انتاریو، فورد گفت که علیرغم اخطار هیئت پزشکان مشاوره علمی استان، او به برنامه بازگشایی خود پایبند است. در اوایل روز، هیئتی از پزشکان متخصص که به دولت استانی مشاوره می‌دهند، گفتند که احتمالاً موارد بستری کووید در بیمارستان و پذیرش در مراقبت‌های ویژه، پس از بازگشایی این هفته افزایش خواهند یافت. این هیئت گفت که طرح جدید نشان می‌دهد که فشاری "طولانی" در روزهای آتی بر سیستم سلامت وجود خواهد داشت. این هیئت افزود، به نظر می‌رسد موج فعلی کاهش یافته یا ممکن است در حال کاهش باشد، اما پیش‌بینی اندازه موج جدید (خیز جدید بیماری) دشوار است و کاهش اقدامات، گسترش کرونا را افزایش خواهد داد.
اما در مقابل فورد می‌گوید فعلا همه چیز روی روال بازگشایی قرار دارد. این استان به سالن‌های غذاخوری و رستوران‌ها اجازه داد تا از دیروز دوشنبه بازگشایی شوند و محدودیت‌ها در تجمعات داخلی (مکان‌های سرپوشیده) نیز کاهش یابد. همچنین این استان اعلام کرده است، برنامه‌های خود را برای کاهش بیشتر محدودیت‌ها در ۲۱ فوریه و ۱۴ مارس متعاقبا اعلام خواهد کرد. فورد گفت: "ما آماده حرکت به جلو هستیم، اما باید با احتیاط این کار را انجام دهیم".
 
بریتیش کلمبیا
پزشک ارشد بریتیش کلمبیا گفت که این استان در حال برنامه‌ریزی برای کاهش تدریجی محدودیت‌های تجمعات از اواخر این ماه است. دکتر "بانی هنری" گفت: "بریتیش کلمبیا دستورالعمل‌های خود برای نحوه اعلام شیوع بیماری در خانه‌های سالمندان را نیز تغییر داده و به سالمندان اجازه ملاقات با بازدید کننده‌ها داده می‌شود‌، حتی در زمانی که مواردی از کرونا در این مراکز وجود داشته باشد".
 
آلبرتا
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در آلبرتا، نخست وزیر "جیسون کنی" گفت که او خوشبین است که استان بتواند برخی از اقدامات بهداشت عمومی را کاهش دهد و برنامه پاسپورت واکسیناسیون خود را تا پایان فوریه حذف کند. اما او خاطرنشان کرد که ابتدا باید فشار بر روی بیمارستان‌ها کاهش یابد. از سوی دیگر امروز در سر مرز با آمریکا درگیری بین کامیون‌داران معترض به اجباری بودن واکسیناسیون با نیروهای پلیس سلطنتی کانادا روی داد. کامیون‌داران مدتی‌ست که گذر از مرز را بسیار محدود کرده‌اند و کنی پیشتر از آنها خواسته بود تا مرز را باز کنند. امروز کنی خواستار خویشتنداری دو طرف و نیز بررسی رسمی این اتفاق شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 2, 2022 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به