انگلستان که نخست وزیرش فردا در حال جشن گرفتن بازگشایی و غلبه کامل بر کرونا بود و قبلا نیز کرونا گرفته بود، دلتا گرفته و همراه وزیر دارایی و وزیر بهداشت خود به قرنطینه می‌رود
واکسن‌زده و بازگشایی شده و بنظر شما کار کرونا تمام شده است؟ "رادنی راسل" استاد ایمونولوژی و ویروس‌شناسی دانشگاه "مموریال" و سردبیر مجله "وایرال ایمونولوژی می‌گوید: "فقط پنج هفته پیش سخنرانی کردم که آیا واکسن‌ها به شیوع کرونا خاتمه می‌دهند؟ و گفتم آری. داده‌های اپیدمیولوژی اسرائیل، انگلیس، آمریکا و کشورهایی که بیشترین واکسن را زده بودند نشان می‌دادند که کرونا در آنها بسرعت رو به نقصان است؛ اما امروز هر سه این کشورها مغلوب کرونای دلتا (کرونای هندی) شده‌اند. دلتا اکنون غالب‌ترین نسخه کرونا در جهان و مسری‌ترین آنهاست".
اسرائیل دو هفته پیش و پس از آنکه دلتا ابتلاهای روزانه ۸ نفری کشور را به ۶۱۰ نفر در طی یک هفته رساند، دوباره کشور را بست. انگلستان که نخست وزیرش فردا در حال جشن گرفتن بازگشایی و غلبه کامل بر کرونا بود و قبلا نیز کرونا گرفته بود، دلتا گرفته و همراه وزیر دارایی و وزیر بهداشت خود به قرنطینه می‌رود. در آمریکا نیز "همه ایالت‌ها" افزایش ابتلا را گزارش می‌کنند و به ویژه می‌گویند موج دلتا وارد کشور شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
بیداد موج چهارم کرونا با دلتا بین واکسینه‌های انگلیس؛ آمریکا، آلمان، دانمارک، پرتغال، کانادا در رتبه‌های بعدی
"اسپكتور" اپیدمیولوژیست کالج کینگ لندن گفت: "این آخر ماجرا نیست، بجز هندوستان که جهش در اولین بار در آنجا مشاهده شده، اکنون علاوه بر اسرائیل، انگلستان، اسپانيا، پرتغال، يونان، آمریکا و هلند نیز با آمار واکسیناسیون بالا مجددا درگیر کرونا شده‌اند. در حالیکه دو سوم بزرگسالان انگلیسی دو دوز واکسن زده‌اند، ما شاهد ابتلای بسیار بالای روزانه ۵۳,۰۰۰ نفری هستیم". روز به اصطلاح "آزادی" انگلیس در ۱۹ ژوئیه (فردا) همراه با لغو تقریباً تمام محدودیت‌های بهداشت عمومی، تقریبا تبدیل به جوک غمناکی می‌شود. بلومبرگ گزارش می‌دهد که در روز پنجشنبه ۴۸,۵۵۳ مورد ابتلای جدید کرونا در انگلیس گزارش شده که حداقل ۴ برابر ماه پیش است و تعداد بیماران در بیمارستان‌ها نیز ۴۲.۸ درصد افزایش یافته است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

آمار اسرائیل هم به همین اندازه نگران کننده است بطوریکه اسرائیل بدنبال خرید مدرنا برای تزریق دوز سوم واکسیناسیون افتاده و قانون ماسک زدن در فضای بسته را مجددا اجباری کرده است. تقریبا ۷۲ درصد کسانیکه در اسرائیل کرونا می‌گیرند واکسن زده‌اند. در ایالات متحده ، موارد تایید شده کوید نسبت به هفته‌های گذشته ۷۰ درصد، و تعداد و مرگ و میرها نیز ۲۶ درصد افزایش یافته و آمار ابتلاها در کلیه ایالت‌ها صعودی شده است. میانگین هفت روزه ایالات متحده اکنون بیش از ۲۶,۰۰۰ مورد روزانه شده که به بیش از دو برابر آمار ۱۱,۰۰۰ موردی ژوئن رسیده است. به گفته کارشناسان بهداشت عمومی، ۹۹ درصد آمریکایی‌هایی که اکنون کوید می‌گیرند، واکسن نزده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کرونای دلتا در کانادا
اما کرونا و ویروس نیازی به داشتن پاسپورت برای گذشتن از مرز ندارد و کانادا نمی‌تواند جلوی ورودش را بگیرد. این در حالی‌ست که ترودو می‌خواهد مرز با آمریکا را در اواسط ماه بعد باز کند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند ۱۰ درصد کانادایی‌ها به طور غیرقابل تصوری با واکسیناسیون مخالف هستند، ۱۰ درصد هم مردد هستند یا خیلی عجله ندارند که واکسن بزنند یا نزنند. راسل می‌گوید: "اما این ویروس به سرعت شیوع می‌یابد و آنقدر مسری است که اگر فقط همین ۲۰ درصد مردم واکسینه نشده را مبتلا کند باز هم کانادا را می‌گیرد و بعلاوه جهش هم می‌کند". اما آنچه مهم است اینست که این دلتا {با آمار مختلف متفاوت} حدود ۵۰ درصد افراد کاملا واکسینه شده را هم مبتلا می‌کند".
افراد جوان و واکسن نزده تا حد زیادی مهمترین جمعیتی هستند که دلتا می‌گیرند و کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست. کمتر از نیمی از جوانان کانادایی واکسن زده‌اند، منحنی یک دوز واکسن‌زده‌ها نیز تقریبا صاف و ایستا شده، و بعلاوه دلتا قطعا با درصدی بیشتر از قبل از واکسن‌ها عبور می‌کند. اگرچه گذر نسخه جدید کرونا از واکسن‌ها شگفت آور نیست و قرار هم نبوده واکسن‌ها ۱۰۰ درصد جلوی بیماری را بگیرند، اما راسل می‌گوید واکسن حداقل از شدت بیماری و سرعت رشد و تعداد مرگ بر اثر آن می‌کاهد. او افزود: "واکسینه شده‌ها بیماری خفیف‌تری می‌گیرند و برای چند ماه درگیر کرونا خواهند بود بجای سال‌های متمادی". در موارد شدید، دلتا تفاوت زیادی با نسخه‌های دیگر کرونا ندارد.
 
علائم کرونا در نسخه دلتا تغییر کرده، واکسن‌ها حریف نمی‌شوند
اسپکتور معتقد است که تشخیص زود این بیماری توسط افراد بسیار مهم است و می‌گوید مردم نبایستی فکر کنند که اگر واکسن زده‌اند دیگر بیمار نمی‌شوند یا علائمی نخواهند داشت و یا اینکه علائم آنها یک بیماری دیگر است. دلتا قطعا با نرخی بیشتر از پیش از واکسن‌ها رد می‌شود. او می‌افزاید "کوید پس از واکسیناسیون بسیار شبیه سرماخوردگی شدید می‌شود: آبریزش بینی، سردرد، عطسه و گلودرد، شاید هم از دست دادن قدرت بویایی. اما منتظر علائمی که ماه‌ها به شما گفته می‌شد مانند سرفه و تب نباشید زیرا ممکن است هرگز چنین علائمی بروز نکنند. یادتان نرود، بسرعت تست کرونا بدهید".
دکتر "روچل والنسکی"، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده گفت: "اگر واکسن زده‌اید، حتی اگر آلوده شوید و پاسخ پادتنی شما کم باشد نیز هنوز نباید مانند کسی که واکسن نزده مریض شوید. پس بدون شک بهتر است هر دو دوز واکسن خود را بزنید... و تست بدهید... هیچ‌کس نمی‌داند شخص روبرو که هیچ علائمی ندارد و واکسن هم زده ناقل است یا خیر". او با تاکید فراوان ادامه داد: "به همین دلیل من به مردم می‌گویم... چند ماه دیگر ماسک بزنید تا ببینیم چه می‌شود".
 
بازگشایی‌ها در کانادا چه می‌شود؟ دوباره همه جا بسته می‌شود؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

دکتر "حسن مصری" متخصص مراقبت‌های ویژه و آی‌سی‌یو در ساسکاتون کانادا بدون اینکه بسته شدن مجدد همه جا را رد کند پیش‌بینی می‌کند که در اواخر سپتامبر یا اوایل ماه اکتبر و همزمان با بازگشت مردم به زندگی عادی، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، و رونق مجدد کارها کانادا شاهد افزایش کمی اما مداوم شیوع کرونا خواهد بود، زیرا اقدامات بهداشت عمومی نیز به آرامی پیش می‌رود. او معتقد است که آرامش کنونی "بیشتر هشداری است برای تلاش مضاعف برای واکسیناسیون بیشتر".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, July 18, 2021 - 19:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به