حدود ۳.۳% از کل مرگ و میرهای سال ۲۰۲۱ در کانادا، با مرگ خودخواسته بوده است
سومین گزارش سالانه اداره بهداشت فدرال در مورد ارائه کمک‌های پزشکی مرگ خودخواسته (یا اتانازی) نشان می‌دهد که ۱۰,۰۶۴ نفر در سال ۲۰۲۱ جان خود را از دست دادند که این تعداد نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۳۲% افزایش نشان می‌دهد.
قانون مرگ خودخواسته، بعلل پزشکی، پس از مدت‌ها کشمکش در کانادا از سال ۲۰۱۶ بصورت قانون تصویب شده که انجام آن در برخی از استان‌ها به سختی و در برخی دیگر آسان‌تر امکان‌پذیر است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
بیش از ۱۰,۰۰۰ کانادایی در سال گذشته با کمک پزشکان، با مرگ خودخواسته از دنیا رفته‌اند
این گزارش می‌گوید که ۳.۳% از کل مرگ و میرهای سال ۲۰۲۱ در کانادا، با مرگ خودخواسته بوده که در آن استان‌هایی مانند کبک با ۴.۷% و بریتیش کلمبیا با ۴.۸%، بیشتر از دیگر استان‌ها تن به این کار داده‌اند. "ترودو لمنز" استاد حقوق دانشگاه تورنتو که یکی از اعضای هیئت متخصص شورای آکادمی‌های کانادا در زمینه کمک‌های پزشکی برای مرگ خودخواسته است چنین نوشته: "این نوع مرگ به طرز قابل توجهی در حال افزایش است" و سپس افزوده که کانادا در همین مدت کوتاه حتی از کشورهای بلژیک و هلند که بیش از دو دهه است چنین قانونی دارند، پیشی گرفته است. لمنز با استناد به داده‌ها می‌گوید که ۱۲ تا ۱۶ درصد از متقاضیان مرگ خودخواسته در هلند پاسخ منفی می‌گیرند و سایر کشورها با سابقه طولانی در این رابطه، درخواست‌های مرگ با کمک بسیار بیشتری را رد می‌کنند. نرخ رد درخواست‌ها در کانادا حدود ۴% بوده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مدافعان مرگ خودخواسته می‌گویند که این آمار تعجب‌آور نیست و برخی از آنها معتقدند که این تعداد افزایش یافته ممکن است کاهش یابد. دکتر "ژان مارمورو" یک پزشک خانواده و ارائه دهنده مرگ خودخواسته در تورنتو می‌گوید: "آنچه همیشه انتظار می‌رود نرخ ۴ تا ۵ درصدی مانند اروپاست و احتمالا در نهایت هم همین نرخ در کانادا ثبت خواهد شد". این گزارش نتیجه جمع‌آوری داده‌ها و پرونده‌های پزشکان، پرستاران و داروسازان در سراسر کشور از افرادی‌ست که بطور کتبی خواستار مرگ خودخواسته شده‌اند زیرا کانادا رویه و یا مرکز آمارگیری مستقلی در اینباره ندارد. اسناد نشان می‌دهد که ۸۱% درخواست‌های کتبی مورد تایید پزشکی قرار گرفته و حدود ۴% نیز رد شدند زیرا برخی واجد شرایط نبودند زیرا یا بیمار داوطلبانه چنین درخواستی نداده بود و یا اینکه بیماران از نظر ذهنی قادر به تصمیم‌گیری نبوده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi
از جمله دیگر یافته‌ها در این گزارش اینست که همه استان‌ها شاهد افزایش مرگ خودخواسته بوده‌اند که کمترین آنها با ۱.۲% در نیوفاندلند و لابرادور، و بیشترین با ۴.۸% در بریتیش کلمبیا ثبت شده است. مردان با ۵۲.۳% آماری بیشتر از ۴۷.۷% زنان دارند و میانگین سنی نیز ۷۶.۳ سال بوده است. حدود ۶۵% از کسانی که با مرگ خودخواسته جان خود را گرفته‌اند سرطان داشتند، بیماری قلبی یا سکته در ۱۹% از موارد ذکر شده، بیماری‌های مزمن ریوی با ۱۲% و بیماری‌های عصبی و خانواده ام‌اس با ۱۲% در رتبه‌های بعدی قرار دارند. حدود ۱۳% بیماران قبل از تاریخ انجام مرگ خودخواسته، از دنیا رفته و تقریبا ۲% از آنها نیز درخواستشان را پس گرفته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
کمی بیش از ۲% از مرگ‌های خودخواسته از سال گذشته به گروه جدیدی از بیماران ارائه شد: آن‌هایی که بیماری‌های مزمن داشتند اما به دلیل بیماری خود نمی‌میرند. این قانون جدید در سال ۲۰۲۱ امکان دسترسی گسترده‌تری را به طیف بزرگ‌تری از بیماران فراهم کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

برخی از متخصصین می‌گویند کانادایی‌ها بیشتر از سایر کشورها در اینباره تحقیق می‌کنند و به همین دلیل نرخ پایین‌تری در رد درخواست‌هایشان دارند و نرخ زیاد آنها نیز بعلت انباشت سالیان زیاد این نوع بیماران است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, August 13, 2022 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به