این گروه می‌گوید دولت‌ها در حال اجرای طرح "مراقبت خاموش" از مردم هستند و بشدت به چگونگی دستورالعمل‌های اقدامات بهداشت عمومی معترضد
در یک سری اعتراضات از پیش برنامه‌ریزی شده علیه دستورات دولتی کرونا و واکسیناسیون، امروز دوشنبه هزاران نفر در مقابل بیمارستان‌های کانادا برای تظاهرات جمع شدند تا بگویند اقدامات دولت فدرال و استان‌های کانادا در برابر کرونا را قبول ندارند. این اولین نوع از این دست اعتراضات نبوده، در گذشته هم اعتراضاتی البته نه به این وسعت، در مقابل اقدامات بهداشت عمومی، صدور پاسپورت واکسیناسیون برای دسترسی به اماکن و نیز اجباری شدن واکسیناسیون برای برخی کارمندان روی داده بود.
این اعتراضات توسط "پرستاران خط مقدم کانادایی" ترتیب داده شده بود و تقریبا تمامی سیاستمداران و سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی کانادایی آنرا محکوم کرده، غیرقابل قبول و ناعادلانه خواندند. این اعتراضات منجر به تاخیر و کندی رفت و آمد پرستاران و پزشکان به بیمارستان‌ها شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تظاهرات هزاران نفری مقابل بیمارستان‌های سراسر کانادا به دعوت پرستاران خط مقدم کانادایی علیه اقدامات دولت برای کرونا و واکسیناسیون
پرستاران خط مقدم کانادایی که تشکیل شده از گروهی از پرستاران است که معتقدند "گسترش کرونا یک کلاهبرداری"ست و اجباری کردن واکسیناسیون یا هر دستور دیگر دولتی خلاف آزادی‌های آمده در قانون اساسی‌ست. این گروه از پرستاران توسط دو پرستار انتاریویی تاسیس شده که در همین رابطه اوایل امسال به آمریکا رفته و در آنجا درباره همین موضوعات سخنرانی کرده بودند. این گروه می‌گوید دولت‌ها در حال اجرای طرح "مراقبت خاموش" از مردم هستند و بشدت به چگونگی دستورالعمل‌های اقدامات بهداشت عمومی معترضد و معتقدند که توانسته‌اند هزاران نفر را در هر ۱۰ استان انتاریو به تحرک درآورند. آنها می‌افزایند، علاوه بر این موارد، "اقدامات ظالمانه و تهاجمی دولت‌ها" باعث می‌شود تا پرستاران با تمام شدن شیفت خود، از سرکارهایشان خارج نشوند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

"سارا چوجونیان" یکی از بنیانگذاران این گروه که یک پرستار ثبت شده است و قبلا در یک خانه سالمندان کار می‌کرده در تظاهرات تورنتو حضور داشت و گفت: "ما هزاران نفر را در سراسر کانادا با خود داریم، اما بدیهی است که نمی‌توانیم همه آنها را همراه خود داشته باشیم و از آن همه فقط ما که اخراج شده‌ایم اینجا هستیم". آنها معتقدند پرستاران زیادی هستند که نمی‌خواهند واکسینه شوند اما دولت با اجباری کردن واکسیناسیون آنها را در معرض اخراج قرار داده است. برخی از این پرستاران با گروه‌های تندرو در آمریکا در تماس هستند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بیمارستان‌ها، انجمن پرستاران و پزشکان چه می‌گویند؟
انجمن پرستاران ثبت شده انتاریو و انجمن پزشکی انتاریو با صدور بیانیه‌ای مشترک این اختلالات را "به شدت محکوم کردند" و خواستار تعیین مناطق امن در اطراف مراکز مراقبت‌های بهداشتی برای محافظت از کارکنان و بیماران شدند و گفتند: "پرستاران، پزشکان و سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی به مدت ۱۸ ماه به طور شبانه‌روزی در خط مقدم این بیماری کار کرده‌اند تا به حفظ امنیت جوامع ما کمک کنند... کارکنانی که از بیماران کرونایی مراقبت می‌کنند، از چنین تظاهراتی بسیار مأیوس شده‌اند؛ آنها به‌رغم خطری که برای خود و خانواده آنها وجود دارد یک سال و نیم است که از جانشان گذشته‌اند".
دکتر "کوادو کیرمنتانگ"، سرپرست بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اتاوا می‌گوید: "من نمی‌خواهم چند نفر اینچنینی بعنوان صدای پرستاران شناخته شوند. کارکنان ما سخت کار کرده‌اند و بیش از توانشان مایه گذاشته‌اند. من، اکثر کانادایی‌ها، اکثر اونتاریویی‌ها و اکثر مردم اتاوا قدردان تلاش‌های آنها هستیم، از خودگذشتگی آنها چیزی‌ست که ما هر روز می‌شنویم. این قهرمانان مبارزه با کووید-۱۹ برای ادامه نبرد در موج چهارم به منابع و حمایت نیاز دارند. آنها نمی‌توانند و نباید منحرف شوند، یا بدتر از آن، با اعتراضات در مقابل محل کارشان دلسرد گردند".
 
سیاسیون چه می‌گویند؟
جاستین ترودو وعده داد، مسدود کردن دسترسی به بیمارستان‌ها توسط این معترضین را جرم تلقی می‌کند. وی امروز و پس از این تظاهرات گفت: "در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های ما جایی برای ارعاب یا تهدید وجود ندارد. به همین دلیل جلوگیری از دسترسی به ساختمان‌هایی که خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند جرم تلقی می‌شود. همچنین هر گونه تهدید هر کسی نیز جرم محسوب می‌شود از جمله تهدید کارمند مراقبت‌های بهداشتی یا هر کسی که به دنبال درمان است".
جگمیت سینگ، رهبر حزب نیودموکرات نیز اعتراض در مقابل بیمارستان‌ها را اشتباه دانست و امروز در حین کمپین انتخاباتی خود در انتاریو گفت: "هیچ کارمند مراقبت‌های بهداشتی، هیچ بیماری، و هیچ فردی که به دنبال مراقبت‌های بهداشتی است، به هیچ وجه نباید محدود شود یا با مانعی برای دریافت مراقبت‌های مورد نیازش روبرو گردد".
ارین اوتول، رهبر محافظه کاران نیز از این تظاهرات ابراز ناامیدی کرد و گفت: "این نوع آزار و اعتراض در مقابل بیمارستان‌ها کاملا غیرقابل قبول است".
داگ فورد نخست وزیر انتاریو که پس از اعلام پاسپورت واکسیناسیون با اعتراضات مشابهی روبرو شده بود، دیروز در توییتی، پیشاپیش این اعتراضات را محکوم کرد و آنرا "خودخواهانه، بزدلانه و بی‌پروا" توصیف کرد و سپس افزود: "کارکنان مراقبت‌های بهداشتی ما این همه فداکاری کرده‌اند تا همه ما را در طول شیوع این بیماری سالم بمانیم. اینگونه حرکات شایسته آنها نیست، نه در حال حاضر و نه در هیچ زمان دیگری. کارکنان مراقبت‌های بهداشتی ما را اذیت نکنید".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

جیسون کنی نخست وزیر آلبرتا نیز اعتراضات در بیمارستان‌های ادمونتون و کلگری را محکوم کرد و گفت که تظاهرات مسالمت‌آمیز یک حق از حقوق قانون اساسی است، اما همین قانون نیز محدودیت‌هایی دارد. او نیز احتمال برخورد با معترضان با کمک اقدامات قانونی علیه آنها "از جمله استفاده احتمالی از قانون دفاع از زیرساخت‌های بحرانی" که در سال ۲۰۲۰ تصویب شده و می‌گوید هرکسی که بدون دلیل "زیرساخت‌های اساسی را مسدود کند، یا آسیب رساند یا بدون اجازه وارد آنها شود مجرم است"، را مطرح کرد.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, September 13, 2021 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به