جرمی (مشخص شده با دایره قرمز) از میان چهار کانادایی دیگر انتخاب شد (بخش پایین عکس فوق) و یکی از چهار فضانوردی خواهد بود (بخش بالا و بزرگ عکس فوق) که به این ماموریت چرخش به دور ماه می‌رود
ناسا و آژانس فضایی کانادا امروز دوشنبه اعلام کردند که از چهار فضانورد کانادایی کاندید برای مرحله بعدی یک برنامه بلندپروازانه در حضور طولانی مدت در ماه، سرانجام یک نفر را انتخاب کردند.
"جِرِمی هانسن"، سرهنگ و خلبان اف - ۱۸ در نیروی هوایی سلطنتی کانادا، به عنوان اولین کانادایی انتخاب شده که با این پروژه به اعماق فضا می‌رود و دور ماه می‌گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
جرمی هانسن اولین غیر آمریکایی و اولین کانادایی فضانورد که امروز انتخاب شد و از مدار زمین پیشتر می‌رود و دور ماه می‌گردد، دقیقا کیست؟
طبق این پروژه که آغاز بزرگ‌ترین پروژه فضایی باز گرداندن انسان به کره ماه است؛ خدمه قبل از اینکه صدها هزار کیلومتر را در اعماق فضا و در مسیری به دور کره ماه بروند، در ابتدا به دور زمین خواهند چرخید تا مومنتوم یا تکانه کافی برای رسیدن به ماه و بازگشت از آن را بدست آورند. این حرکت که در آن از گرانش زمین برای طی مسیر و کم کردن مصرف سوخت استفاده می‌شود، چرخشی به شکل عدد ۸ انگلیسی‌ست که زمین و ماه در مرکز دو دایره عدد هشت قرار می‌گیرند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

هدف نهایی این برنامه، فرود یک زن و مرد در ماه در سال ۲۰۲۵ است که در نهایت با تحقیقات جامع، زمینه‌چین اعزام فضانوردان و انسان به مریخ که در فاصله‌ای بسیار دورتر قرار دارد و قرار است چندین نفر را به آنجا بفرستند، است. جرمی به عنوان اولین غیر آمریکایی و اولین کانادایی‌ست که برای این برنامه انتخاب شده است. سه فضانورد دیگر در این ماموریت که "آرتمیس ۲" نام دارد، همگی آمریکایی هستند: کریستینا هموک کخ، ویکتور گلاور و جی. رید وایزمن.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
ویکتور اولین فرد رنگین‌پوستی است که برای یک ماموریت ماه انتخاب می‌شود، در حالی که کریستینا نیز اولین زن منتخب این برنامه است. سایر فضانوردان کانادایی نامزد عبارت بودند از: دیوید سنت ژاک، اخترفیزیکدان و پزشک مونترالی که ۵۳ سال دارد و قبلا در سال ۲۰۱۸ به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفته بود. جاشوا کوتریک، ۴۱ ساله از فورت ساسکاچوان، و جنیفر سیدی-گیبونز، ۳۴ ساله که مهندس مکانیک و مدرس دانشگاه کمبریج اهل کلگری است. جنیفر تنها زن کانادایی نامزد این ماموریت بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
همانطور که مشخص است، آرتمیس ۲ در حال حاضر قرار است در نوامبر ۲۰۲۴ پرتاب شود و اولین ماموریت مجدد ارسال انسان به محدوده ماه از زمان آخرین پرواز آپولو در سال ۱۹۷۲ خواهد بود. جرمی می‌گوید: "ما در حال حاضر با چالش‌های جهانی روبرو هستیم که لاجرم نیاز به راه‌حل‌های جهانی برای نسل جوان ما دارند. ما باید به جهان و جوانان نشان دهیم که چگونه می‌توانیم با هم کارهای بیشتری انجام دهیم، باید نشان دهیم که بجای تقسیم جهان می‌توان با همکاری با هم کارهای بیشتر و بزرگی را انجام دهیم".
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

هر آنچه باید درباره جرمی هانسن بدانید:

  • متولد: ۲۷ ژانویه ۱۹۷۶ در شهر "لندن" در استان "انتاریو" کاناداست.
  • تحصیلات: در کالج نظامی سلطنتی "سنت ژان" در شهر "سنت ژان سو قِشلو" در استان "کبک" کانادا تحصیل کرده و لیسانس علوم در علوم فضایی و بعدا مدرک کارشناسی ارشد در فیزیک از کالج نظامی سلطنتی در شهر "کینگستون" در انتاریو گرفته است.
  • شغل: در ۱۲ سالگی به کادت‌های هوایی پیوست، در ۱۶ سالگی بال‌های خلبانی گلایدر و در ۱۷ سالگی گواهینامه خلبانی خصوصی خود را دریافت کرد. از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ به عنوان خلبان اف - ۱۸ در نیروی هوایی سلطنتی کانادا خدمت کرد. برای پیوستن به فضانوردان کانادایی در ۲۰۰۹ انتخاب شد. وی درجه سرهنگی دارد.
  • نقاط مهم: در سال ۲۰۱۱ در کنترل پرواز در هیوستون به عنوان ارتباط کپسولی (capcom)، رابط بین زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی بود. در سال ۲۰۱۳، به عنوان بخشی از برنامه "کیوز" (CAVES) از آژانس فضایی اروپا، به مدت شش روز در ایتالیا در زیر زمین زندگی کرد. با جت تاریخی "هاوک وان سیبر اف ۸۶" پرواز می‌کند. در سال ۲۰۱۴، به مدت هفت روز در کف اقیانوس به عنوان یک "آکوناوت" زندگی و کار کرد و به عنوان یکی از خدمه "نیمو" ۱۹، کاوش در اعماق فضای زیر آب را شبیه‌سازی کرد.
  • خانواده: متاهل، سه فرزند دارد.
  • سرگرمی‌ها: دوچرخه‌سواری در کوهستان، صخره‌نوردی، سواری و مسابقه با قایق بادبانی.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, April 3, 2023 - 20:30

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به