معمولا افت نشانه‌های اقتصادی پیش از هر عامل دیگری نشان از وقوع یک حادثه دارد
اینکه دنیا و کانادا می‌توانند از موج ۴ کرونا که فعلا توسط نسخه دلتا راهبری می‌شود جلوگیری کند، موضوعی‌ست که هر روز جنبه تازه‌ای به خود می‌گیرد. اخیرا اسرائیل با ارائه آمارش نشان داد که ۲ دوز واکسن فایزر فقط ۳۹ درصد مقابل دلتا موثر است و در عین حال بازار آمریکا شرایط اولیه سقوط مجدد را نشان داده و مصرف‌کننده‌های کانادایی نیز در ماه گذشته کمتر خرج کردند.
متخصصان معتقدند کانادا احتمالاً با موج چهارم کرونا در پاییز روبرو خواهد شد زیرا نوع دلتا بسیار مسری‌تر بوده و با توجه به بازگشایی مرزها و مدارس گسترش خواهد یافت اما آنها امیدوارند که موج جدید کشور را به یک نقطه بحران دوباره نرساند. طی هفته‌های اخیر انگلیس شاهد افزایش شدید کرونا با جمعیت واکسن زده بالای خود بوده و اسرائیل ماسک زدن اجباری و پاسپورت کرونا را مجددا برقرار کرده و آمار ابتلاها در همه ایالت‌های آمریکا رو به سوی آسمان گرفته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
زنگ خطر موج چهارم دلتا در دنیا؛ اسرائیل: فایزر ۳۹ درصد موثر است؛ سقوط بازار آمریکا و کانادا
"متیو میلر"، دانشیار بیماری‌های عفونی و ایمونولوژی در دانشگاه "مک‌مستر" همیلتون می‌گوید: "ما احتمالا مشابه سال گذشته، در پاییز و با ورود هوای سرد شاهد افزایش شیوع کرونا خواهیم بود". شدت موج چهارم کانادا تا حد زیادی بستگی به سطح ایمنی بدن افراد در مقابل کرونا دارد که از طریق واکسن‌زدن یا گرفتن بیماری بوجود می‌آید. اکنون بیش از ۸۰ درصد کانادایی‌های واجد شرایط ۱۲ سال به بالا حداقل یک دوز و بیش از ۶۰ درصد دو دوز زده‌اند؛ اما وقتی کل جمعیت کشور را در نظر بگیریم، جمعیت یک دوزه‌ها زیر ۷۰ درصد و جمعیت دو دوزه‌ها تقریبا ۵۰ درصد می‌شود. "دئوناندان" متخصص بیماری‌های عفونی در بریتیش کلمبیا می‌گوید گرچه کانادا هنوز "در هیچ کجا به اندازه کافی" مصونیت ندارد، اما می‌تواند با روش‌هایی مانند جدا نگاه داشتن "مصنوعی" افراد واکسینه نشده، به کمک در خانه نگاه داشتن آنها از بروز موج جدید کرونا جلوگیری کنیم.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

اما این همه موضوع نیست زیرا دلتا تقریبا واکسن زده و واکسن نزده برایش خیلی مهم نیست زیرا از واکسن‌ها عبور می‌کند. در حالیکه انگلستان می‌گوید واکسن فایزر ۸۸ درصد و آسترازنکا ۶۷ درصد مقابل دلتا موثر هستند اما "آمارها و گزارش‌ها از دنیای واقعی" در مورد اثربخشی واکسن‌ها مقابل دلتا را می‌توان از اداره‌های بهداشت گرفت و نه از شرایط آزمایشگاهی. داده‌های جدید وزارت بهداشت اسرائیل نشان می‌دهد واکسن فایزر در یک جمعیت بزرگی که کاملا واکسینه شده‌اند فقط ۳۹ درصد موثر است و حداقل نهایت کاری که می‌کند اینست که از بیماری شدید و نرخ مرگ بالا جلوگیری می‌نماید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
به همین علت عامل کلیدی در دفع موج چهارم کرونا در کانادا توانایی کشور در مقابله با گسترش دلتاست که مسری‌تر، و بالقوه کُشنده‌تر است و بسرعت در حال درنوردیدن جهان می‌باشد. دکتر "دومنیک مرتز"، پزشک بیماری‌های عفونی و دانشیار پزشکی دانشگاه مک‌مستر نیز می‌گوید: "مثال‌های انگلیس و اسرائیل نشان می‌دهند که دلتا بسیار سریع قادر به عبور از واکسن است. البته افرادی که واکسن نزده‌اند در معرض خطر بسیار بالاتری قرار دارند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
با بازگشایی مرزها و مدارس اجبارا هم نسخه‌های جدید کرونا وارد کشور می‌شوند و هم برخورد مردم با یکدیگر و احتمال گسترش کرونا بالاتر می‌رود. مرتز معتقد است جمعیت بزرگ زیر ۱۲ سال واکسن نزده کانادا بزرگترین نقطه خطر است و می‌افزاید: " نباید تعجب کنیم اگر نسخه دلتا کاملاً در کشور افزایش یابد، و اگر مجبور باشیم باید به سرعت به برخی از محدودیت‌ها بازگردیم که این هم تعجبی نخواهد داشت".
 
دلتا و اقتصاد آمریکا و کانادا
اما کرونا فقط بند وضعیت بهداشتی کشورها نیست و در واقع فاجعه اقتصادی نیز می‌آفریند. بانک آمریکا می‌گوید نسخه دلتا می‌تواند دوباره اقتصاد آمریکا را خاک کند و خریدار آمریکایی را به سوی بستن اقتصادی ببرد. با بالا رفتن شیوع کرونا در این کشور از روز دوشنبه گذشته بازار بورس اوراق بهادار دچار چالش شد بطوریکه "استفان جونو" و "آنا ژو" اقتصاددانان این بانک در یادداشت روز جمعه خود نوشتند که دلتا احتمالاً منجر به تغییر در رفتار مصرف کننده و عقب‌نشینی سریع و شدید هزینه‌های خدمات می‌شود و این یعنی بسته شدن مجدد اقتصاد. گزارش روز جمعه کانادا نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان کانادایی در طول ماه جاری ۲.۱ درصد از خرج کردن‌های خود نسبت به ماه گذشته کاسته‌اند. معمولا افت نشانه‌های اقتصادی پیش از هر عامل دیگری نشان از وقوع یک حادثه دارد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

عامل دیگر نگران کننده کاهش کمک‌های دولتی است. دولت‌های آمریکای شمالی با واکسیناسیون انبوه شروع به کاهش کمک‌هایشان به مردم کردند، مردمی که هنوز از خم موج‌های قبلی بلند نشده‌اند و موج جدید قطعا آنها را بدتر از گذشته به هم خواهد ریخت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, July 24, 2021 - 08:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به