نخست وزیر آلبرتا پیشتر گفته بود متخصصان و روزنامه‌نگارانی که هشدار می‌دهند دارند ترس را میان مردم گسترش می‌دهند، واکسن ما را ابرقدرت کرده، ما جامعه را تعطیل نمی‌کنیم
اکنون دکتر "دینا هینشاو" افسر ارشد بهداشت پزشکی آلبرتا می‌گوید که طرح "بازگشایی تابستانه" در این استان باعث موج چهارم کووید شده است. دینا امروز در جلسه آنلاین با پزشکان شبکه مراقبت‌های اولیه گفت که "عمیقا از مشارکت خود در بازگشایی استان و گفتن «پایان کووید» پشیمان است" و سر دادن پیام‌هایی مبنی بر لغو محدودیت‌ها، اکنون برقراری مجدد اقدامات بهداشت عمومی را نیز دشوار کرده است. ویدئو این جلسه که دینا در آن اظهار ندامت کرده، صبح سه‌شنبه بعنوان یک ویدئو خصوصی در یوتیوب منتشر شده است.
لغو جنجالی همه محدودیت‌های بهداشت عمومی کوید-۱۹ در اوایل ماه ژوئیه، مسیر را برای موج چهارم کرونا با ۴,۷۴۰ نفر کرونایی در آخر همین هفته به نقطه انفجار رسانیده است. بسیاری از پزشکان و متخصصان معتقدند که شعارها و سیاسی‌کاری مانند "واکسن بزن زندگی عادی شده"، باید از علم در کرونا جدا شود؛ ماه پیش دکتر دیوید فیسمن، مشاور ارشد کرونا در انتاریو نیز بعلت دخالت سیاست در علم و عدم ارائه پیش‌بینی‌ها به مردم در انتاریو استعفا داده بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
رئیس بهداشت آلبرتا: موج چهارم بعلت بازگشایی و شعار کرونا تمام شد، بوده؛ عمیقا پشیمانم
هینشاو می‌گوید از گفتن "تمام شدن کووید" پشیمان است و افزود که دادن پیام‌هایی مبنی بر تصمیم برای لغو محدودیت‌ها، هم اکنون حتی برقراری مجدد اقدامات بهداشت عمومی را نیز دشوار کرده است. او می‌گوید: "من نسبت به شعارهایی که تلاش‌های کنونی ما برای بازگرداندن محدودیت‌ها را پیچیده‌تر کرده، احساس مسئولیت می‌کنم. چه چنین شعارهایی از قصد بوده یا نبوده، آنچه در پایان ماه ژوئیه همه می‌شنیدند این بود: «کووید به پایان رسید؛ ما به زندگی عادی بازگشتیم، اکنون می‌توانیم برویم و گذشته را تمام شده فرض کنیم»، این امر پیامدهایی داشته است... و من عمیقا متأسفم که چنین شعارهایی دادیم و چنین عملی کردیم".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این شعارها حتی در سطح دولت، بزرگ‌تر هم شد، به عنوان مثال در ۲ ژوئن، "مت ولف" مدیر اجرایی نخست وزیر آلبرتا در توییتی نوشت: "شیوع کرونا رو به پایان است. آن را بپذیرید". در ۱۸ ژوئن، خود نخست وزیر آلبرتا گفت که متخصصان بهداشت و روزنامه‌نگارانی که هشدار می‌دهند که موج چهارم در راه است دارند "ترس را میان مردم گسترش می‌دهند". جیسون کنی گفت: "البته بعضی‌ها کرونا می‌گیرند، و تعدادی از آنها نیز بیمار می‌شوند و متأسفانه چند نفری هم فوت خواهند کرد، همانطور که این موضوع همیشه در مورد آنفولانزا وجود داشته است. اما ما جامعه را برای مقابله با این نوع خطرهای محدود و قابل کنترل، تعطیل نمی‌کنیم. ما این خطر را مدیریت می‌کنیم. واکسن‌ها ما را تبدیل به یک ابرقدرت کرده‌اند، اجازه دهید آن را بپذیریم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
چگونه این افتضاح به بار آمد؟ بازگشایی و لغو محدودیت‌ها
در ماه مه امسال و پس از روند سریع و موفق واکسیناسیون در آلبرتا، "جیسون کنی" نخست وزیر این استان با وعده "بهترین تابستان" برای آلبرتایی‌ها از برنامه سه بخشی دولت، که آلبرتا را تا اول ژوئیه تبدیل به اولین و بازترین استان کانادا می‌نمود، رونمایی کرد. وی در اول جولای طی مراسمی مهیج، پرده را روی تابلوی "آلبرتا در تابستان باز است" کنار زد و همه محدودیت‌ها، از جمله ممنوعیت تجمعات اجتماعی داخل خانه‌ها و نیز زدن ماسک در فضاهای بسته را لغو کرد. تنها بند باقی‌مانده، قرنطینه افراد مبتلا به کرونا بود. امروز دکتر هینشاو که خود نیز طرف مشاوره این طرح بوده اذعان می‌کند که این امر راه را برای موج چهارم عظیم کنونی در استان باز کرده است.
هینشاو می‌گوید: "وقتی... که همه محدودیت‌های بهداشت عمومی را در ابتدای ماه ژوئیه حذف کردیم، چنین شد. اگر به تجربیات دیگر استان‌ها نگاه کنید، آنهایی که همچنان محدودیت‌های برخورد مردم و تماس‌های آنها را نگاه داشته‌اند، دچار موج عظیم چهارم کرونا نشده‌اند و آنهایی که محدودیت‌ها را کنار گذاشته‌اند اکنون شاهد افزایش شدید این بیماری هستند. ما اکنون در وضعیت بحرانی قرار داریم، امروز از هر ۴ نفری که تست کرونا می‌دهد یکی کرونایی‌ست. این نشانه‌ی دقت آزمایش نیست، بلکه بیشتر نشان می‌دهد که چگونه بسیاری از بیماران با وجود بیمار بودن حتی برای تست کرونا دادن مراجعه نمی‌کنند".
 
وضعیت اسفناک کنونی
موارد گزارش شده از کووید-۱۹، پس از اعلان بازگشایی آلبرتا و لغو محدودیت‌ها، در ماه‌های آگوست و سپتامبر یعنی از حدود یک ماه بعد، بطور شدیدی افزایش یافت بطوریکه این استان در حال حاضر با بدترین وضعیت در تاریخ خود، و نیز هم اکنون در کشور هم از نظر تعداد ابتلاهای روزانه و هم از نظر تعداد کل کرونایی‌ها مواجه است. این در حالی‌ست که جمعیت آلبرتا از انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا به مراتب کمتر است.
تا روز دوشنبه آلبرتا ۱۸,۳۹۵ مورد فعال کرونا داشته که در مقایسه با انتاریو که جمعیتش ۳ برابر آلبرتاست، ۳ برابر بیشتر بیمار دارد. این تعداد زیاد بیماری آنچنان فشاری به سیستم بهداشتی آلبرتا آورده که بیمارستان‌ها اشباع شده و پزشکان و پرستاران از استان‌های اطراف به سوی آلبرتا روان شده‌اند. مدل‌سازی‌ها نشان می‌دهند که تا اوایل اکتبر، در مقابل ۲۸۶ تخت آی‌سی‌یو موجود در استان، ۳۶۵ بیمار وجود خواهد داشت و هم اکنون نیز حتی باعث شده عمل‌های جراحی بسیار مهم مانند پیوند کلیه، جراحی سرطان و مغز در بیشتر بیمارستان‌های استان لغو گردد.
هینشاو می‌گوید: "ما در بحران هستیم، این واضح است. من فکر می‌کنم همه از این موضوع به خوبی آگاه هستند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در اینباره بیشتر بخوانید

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 15, 2021 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به