بین ۶ تا ۱۰ هفته پس از واکسیناسیون، مدرنا در مقایسه با فایزر حداقل ۲ برابر پادتن بیشتری تولید می‌کند
دانشمند پس از بررسی دو واکسن مهم اما از نظر تکنولوژی شبیه به هم فایزر و مدرنا می‌گویند، اکنون احتمالا می‌دانند دلیل موفقیت بیشتر مدرنا در مقابل کوید هم از نظر مدت زمان ایمن نگاه داشتن و هم از نظر مقاومت در چیست.
پیش از این نیز اسرائیل که تقریبا همه جمعیتش را واکسن فایزر زده و با کارآیی ضعیف ۳۹ درصدی فایزر مقابل دلتا مواجه شده بود، برای مدتی تصمیم داشت که دوز سوم تقویتی خود را مدرنا بخرد که گویا بعلت صف خریداران و تحویل دیر مدرنا، فعلا فایزر می‌زند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
راز موفق‌تر بودن مدرنا نسبت به فایزر مشخص شد؛ آسترازنکا با گذشت زمان کمتر از فایزر افت می‌کند
بنا به گفته دانشمندان، واکسن کوید-۱۹ فایزر دارای ۳۰ میکروگرم ماده فعال ام‌آر‌ان‌ای می‌باشد در حالیکه مدرنا ۱۰۰ میکروگرم ماده فعال ام‌آر‌ان‌ای دارد. این امر دانشمندان را به این نتیجه رسانده که احتمالا دلیل تولید پادتن بیشتر در بدن پس از تزریق مدرنا نسبت به فایزر همین امر است. مطالعه روی ۱,۶۰۰ کارمند بهداشت بلژیکی که در ۳۰ آگوست در "جاما" منتشر شده نشان داد که بین ۶ تا ۱۰ هفته پس از واکسیناسیون، واکسن کوید-۱۹ مدرنا در مقایسه با فایزر حداقل ۲ برابر پادتن بیشتری تولید می‌کند. نویسندگان این تحقیقات می‌گویند که سطح بالای ام‌آر‌ان‌ای مدرنا ایمنی کسب شده بالاتری در مقابل کرونا را در مقایسه با فایزر بوجود می‌آورد و فاصله زمانی ۴ هفته‌ای بین دو دوز مدرنا در مقابل ۳ هفته در فایزر نیز دلیل دیگری برای توضیح این تفاوت است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مطالعه دانشگاه ویرجینیا نیز که به عنوان تحقیقاتی در این زمینه در "جاما" در ۲ سپتامبر منتشر شده نشان داد که هیچ تفاوتی در آنتی‌بادی‌های تولید شده مدرنا بین هیچ بازه سنی وجود ندارد و تقریبا همه افراد در هر سنی که مدرنا بزنند ایمنی حداکثری می‌یابند؛ اما واکسن فایزر پادتن کمتری را در افراد ۵۰ سال به بالاتر بوجود می‌آورد. سطح تولید پادتن در بدن یکی از جنبه‌های دفاع سیستم ایمنی است و سطح بالاتر آن بنظر می‌رسد در جلوگیری از بیماری، بستری و مرگ اثر مهمی دارد، اگرچه هنوز "سطح مورد نیاز پادتن" برای محافظت در برابر کرونا مشخص نشده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
داده‌های واقعی کانادا نیز نشان می‌دهد که پس از یک دوز واکسیناسیون، فایزر ۵۶ درصد مقابل دلتا موثر بوده در حالیکه مدرنا ۷۲ درصد موثر است. البته در این تحقیق عوامل دیگری نیز می‌تواند بر نتایج تأثیر بگذارد، از جمله اینکه در کانادا واکسن فایزر به طور معمول به افراد مسن‌تری تزریق شده و نیز باید گفت که نتایج این تحقیقات هنوز توسط متخصصان دیگر مورد بررسی جامع قرار نگرفته است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
آسترازنکا با گذشت زمان کمتر از فایزر افت می‌کند
اما جنبه دیگر این موضوع، باقی ماندن ایمنی بدن در طول زمان است. تحقیقات اخیر دانشگاه آکسفورد که بنا به وضعیت انگلستان که فایزر و آسترازنکا زده است، نشان داد که میزان اثربخشی فایزر و آسترازنکا، ۴ ماه پس از تزریق دومین دوز یکسان بود اما با گذشت بیشتر زمان، سطح پادتن ناشی از فایزر کاهش می‌یافت در حالی که سطح پادتن آسترازنکا تقریبا همچنان ثابت می‌ماند.
 
فایزر: تعمدا واکسن خود را ضعیف‌تر درست کردیم
"فیلیپ دورمیزر" دانشمند ارشد فایزر در مقابل این یافته‌ها و تحقیقات می‌گوید که این شرکت تعمدا دوز ام‌آر‌ان‌ای واکسن کوید-۱۹ خود را بسیار کمتر از مدرنا انتخاب کرده تا عوارض جانبی را به حداقل برساند. دانشمندان فایزر از انتخاب میزان دوز خود به شدت دفاع کردند و فیلیپ امروز چهارشنبه به فایننشال تایمز گفت که فایزر "از حداقل سطح دوز لازم" استفاده کرده تا بتوانند پادتن کافی برای مقابله با کرونا را تولید کند. فیلیپ افزود که دوز بالاتر ممکن است عوارض جانبی بیشتری را به دنبال داشته باشد. این در حالی‌ست که هنوز کسی "حداقل سطح لازم" و نیز "سطح قابل قبول عوارض" جانبی را تعریف نکرده و طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، واکسن‌های فایزر و مدرنا عوارض جانبی مشابهی را ایجاد می‌کنند.
فیلیپ می‌گوید: "اگر به عوارض جانبی همه واکسن‌های کووید -۱۹ نگاه کنید متوجه اثرات و عواقب نامطلوب درد آنها خواهید شد". از سوی دیگر عوارض جانبی احتمالی هر دو واکسن فایزر و مدرنا عبارتند از: بازوی دردناک، درد و قرمزی در محل تزریق، دردهای عضلانی، درد در کل بدن، خستگی و تب. علاوه بر اینها یک نوع التهاب قلب نیز بعنوان یک عارضه جانبی بسیار نادر از تزریق هر دو واکسن دیده شده که به سرعت برطرف می‌گردد، اما گزارش‌های دیده شدن این عارضه در میان واکسن‌زده‌های فایزر بیشتر از مدرناست و البته باید گفت که تعداد واکسن‌های زده شده فایزر نیز بیشتر از مدرناست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

تعدادی گزارش موردی نیز از به اصطلاح "بازوی مدرنا" وجود دارد که طی آن لکه‌های قرمز رنگی بسرعت پس از تزریق مدرنا روی بازوی تزریق شده بوجود می‌آید که پس از مدت کوتاهی به خودی خود از بین می‌رود. این عارضه جانبی در مورد فایزر تاکنون گزارش نشده و مدرنا نیز تاکنون در اینباره اظهار نظری نکرده است.

در اینباره بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, September 8, 2021 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به