بنظر می‌رسد این بیماری با شبکه‌های اجتماعی و مواد مخدر ارتباط معنی‌داری داشته باشد
با وجود پیشرفت‌های بزرگی که در زمینه مراقبت‌های بهداشتی انجام شده، تعداد عفونت‌های سیفلیس در سراسر آلبرتا به شدت افزایش یافته بطوریکه اکنون تعداد بیماران این استان به بالاترین میزان در ۷۰ سال گذشته و پیش از زمان کشف آنتی‌بیوتیک رسیده است.
تعداد بیماران سیفلیسی این استان در سال ۲۰۰۰ و پس از مبارزه سراسری، فقط ۱۷ مورد بود اما تعداد بیماران در سال ۲۰۲۰، به رقم باورنکردنی ۲,۵۰۹ مورد رسید و اکنون انتظار می‌رود امسال این تعداد بیشتر هم بشود. این مشکل فقط مربوط به آلبرتا نیست بلکه بنا به گزارشات، نرخ شیوع این بیماری در سراسر کانادا، ایالات متحده و استرالیا نیز در حال افزایش است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
شیوع وحشتناک سیفلیس در آلبرتا به سطح قبل از کشف آنتی‌بیوتیک رسید
دکتر "آمیتا سینگ"، متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان "رویال الکساندرا" در شهر ادمونتون با وحشتناک خواندن آمار این بیماری گفت: "این بالاترین تعداد بیماران از دهه ۱۹۴۰ تاکنون می‌باشد، یعنی قبل از دوران کشف آنتی بیوتیک". دکتر "دینا هینشاو" مدیر ارشد پزشکی آلبرتا نیز سیفلیس را در کنار کرونا به عنوان یکی از تهدیدات بهداشتی نگران کننده خواند و گفت که تخصیص منابع به کووید-۱۹ باعث غفلت از سیفلیس شده است. تقریباً نیمی از موارد این بیماری در ادمونتون ثبت گشته که تقریباً سه برابر کلگری‌ست. در واقع ادمونتون اکنون پیشروی سیفلیس در کاناداست. در مجموع، در سه ماه اول امسال نیز ۷۶۵ مورد از این بیماری در آلبرتا گزارش شده که اگر به همین منوال پیش رود تعداد بیماران از مرز سه هزار نفر نیز خواهد گذشت.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

سیفلیس یک عفونت باکتریایی است که معمولاً از طریق تماس جنسی منتقل می‌شود. اگر این بیماری درمان نشود می‌تواند با حمله به اندام‌های اصلی بدن منجر به مرگ گردد. به گفته سینگ، محبوبیت شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، در رونق دوستیابی که باعث ارتباط هزاران نفر با یکدیگر می‌شود ممکن است بخشی از این افزایش بی‌محابا جنسی میان مردم باشد. او افزود: "ممکن است افراد احتیاط‌های کمتری را انجام دهند و کمتر از ابزارهای حفاظتی مانند کاندوم استفاده کنند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
مواد مخدر
بر اساس داده‌های علمی، ارتباط معنی‌داری بین مصرف مواد مخدر، به ویژه مت‌آمفتامین و عفونت‌های مقاربتی وجود دارد. سینگ می‌گوید: "این دارو نه تنها میل جنسی را تحریک می‌کند، بلکه باعث بروز بی‌پروایی و رفتارهای پُرخطر نیز می‌گردد". بنا به نتایج اداره آمار کانادا، ادمونتون بالاترین میزان سرانه مصرف مت‌آمفتامین در کشور را دارد. شیوع سیفلیس در سال ۲۰۱۹ توسط خدمات بهداشتی آلبرتا پس از تولد ۱۲ نوزاد مرده اعلام شد. سینگ گفت که حدود ۱۵ درصد شیوع سیفلیس آلبرتا میان زنان باردار است که این میکرو با انتقال به نوزاد می‌تواند منجر به تولد مرده آنها گردد.
سینگ می‌گوید بهترین راه مبارزه با شیوع نجومی این بیماری افزایش آگاهی عمومی برای استفاده از ابزارهای حفاظتی و ترغیب آنها به آزمایش دادن است. آزمایش‌های سفیلیس و نیز اچ‌آی‌وی اکنون در عرض چند دقیقه نتیجه را به بیمار اعلان می‌کند و در صورت مثبت بودن از همان لحظه می‌توان درمان را آغاز کرد.
 
سال‌های قبل از کشف آنتی‌بیوتیک
آخرین باری که سیفلیس در آلبرتا شیوع پیدا کرد سال ۱۹۴۸ بود. چند سال پس از آن بود که به کمک کشف و استفاده از پنی‌سیلین به طور گسترده، موارد این بیماری شروع به کاهش گذاشت. سینگ با اشاره به اینکه امروزه هنوز هم همان آنتی‌بیوتیک می‌تواند این بیماری را درمان کند افزود: "این جالب است که باکتری سیفلیس هنوز در برابر پنی‌سیلین مقاومت نشده است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

کانادا در سال ۱۹۹۸ برنامه از بین بردن سیفلیس در کشور را اعلام کرد و به اجرا گذاشت و بدین شکل تعداد بیماران بشدت کاهش یافت. اما سال بعد، شیوع بیماری در مرکز شهر ونکوور و کمی بعد از آن در شمال آلبرتا گزارش شد و بتدریج بیماری دوباره پا گرفت.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, August 16, 2021 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به