روند تمدید پاسپورت‌ها از امروز تغییر کرده و تبدیل به "روند ساده دریافت پاسپورت" شده
از امروز، اول آوریل، مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده‌اند و وارد کانادا می‌شوند، دیگر نیازی به ارائه آزمایش کووید-۱۹ قبل از ورود نخواهند داشت.
از سوی دیگر امروز دولت فدرال اعلان کرد، روند تمدید پاسپورت‌ها از امروز تغییر کرده و تبدیل به "روند ساده دریافت پاسپورت" شده بطوریکه از چند بندش کاسته شده است. پاسپورت کانادا در سال ۲۰۲۲ هفتمین پاسپورت معتبر جهان نامیده شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
قوانین مسافرت و پاسپورت کانادا از امروز دوباره عوض شدند
پیشتر و در ماه مارس، دولت فدرال با توجه به نرخ واکسیناسیون وعده داده بود که از امروز مسافران کانادایی کاملا واکسینه شده دیگر نیازی به نشان دادن تست مولکولی کرونا (پی‌سی‌آر)، یا آنتی‌ژن از طریق زمین، هوا یا آب ندارند. قبل از ۱ آوریل، مسافران برای ورود به کشور ملزم به انجام این تست‌ها در خارج از کشور به خرج خودشان بودند. شما باید دوز دوم واکسن خود را حداقل ۱۴ روز قبل از ورود به کانادا زده باشید تا دیگر نیازی به آزمایش کووید-۱۹ نداشته باشید. دولت با تاکید می‌گوید هرکسی که علائمی از بیماری کرونا از خود نشان می‌دهد، همچنان اجازه ورود به کانادا را نخواهد داشت.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

از طرف دیگر دولت می‌گوید یک مسافر از نظر او کسی‌ست که حداقل دو دوز از انواع واکسن پذیرفته شده کرونای دولت کانادا و یا حداقل یک دوز واکسن جانسون/جانسون را دریافت کرده باشد. کانادا جزو معدود کشورهایی‌ست که ترکیبی از دو واکسن را نیز پذیرفته اما کانادا همه واکسن‌های کرونا دنیا را قبول ندارد. دولت می‌گوید فقط واکسن‌های زیر را به رسمیت می‌شناسد: آسترازنکا، کوی‌شیلد، وکسزوریا، بهارات، کواکسین، بی‌بی‌وی ۱۵۲، فایزر، جانسون/جانسون، مدرنا، اسپایک‌وکس، نوواوکس، نواکسووید، کوووکس، توزینامران، کامیرناتی، بی‌ان‌تی ۱۶۲، سینوفارم، بی‌آی‌بی‌پی، سینوواک، پی‌کوواک.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
آیا هنوز پیش از ورود به کانادا باید از برنامه "ارایوکن" استفاده کنیم؟
بله، این الزام تغییر نکرده است. هر فردی که وارد کانادا می‌شود از جمله مسافرانی که کاملاً واکسینه شده‌اند باید ظرف ۷۲ ساعت قبل از ورود، پرسشنامه برنامه "ارایوکن" را پُر کند و یا در وب‌سایت دولت فرم ورود را تکمیل نماید. مسافران همچنان باید در این دو روش به یک سری سوالات پاسخ دهند و مدرک دیجیتالی واکسیناسیون خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی آپلود کنند. دولت می‌گوید برخی از مسافران در برنامه‌های نادرست اطلاعاتشان را پُر می‌کنند که قابل قبول نیست و باید حتما در برنامه "ارایوکن " دولت کانادا این کار را انجام دهند.
 
آیا دیگر تست کرونایی در میان نخواهد بود؟
در حالی که دیگر نیازی به تست کرونا قبل از ورود ندارید، برخی از مسافران ممکن است به طور تصادفی برای آزمایش دادن انتخاب شوند و این شامل کسانی می‌شود که به طور کامل واکسینه شده‌اند. در این صورت یک افسر خدمات مرزی این موضوع را به شما می‌گوید و کیت تست در منزل به شما داده می‌شود. مسافرانی که از خارج از کشور می‌آیند دیگر نیازی به قرنطینه رفتن تا رسیدن پاسخ تست ندارند.
برای مسافرانی خارج شونده از کانادا، اگر به طور کامل واکسینه شده‌اید و از طریق زمینی یا کشتی به ایالات متحده سفر می‌کنید، نیازی به تست دادن ندارید زیرا آمریکا الزامات آزمایشی خود را برای مسافران زمینی از اکتبر گذشته کنار گذاشته است. با این حال، اگر به کشور دیگری می‌روید، ممکن است بسته به دستورالعمل‌های فعلی آن کشور، از شما خواسته شود که تست دهید.
 
تکلیف مسافران واکسینه نشده، از جمله کودکان چیست؟
توجه داشته باشید که به طور کلی، اتباع خارجی واکسینه نشده مجاز به سفر به کانادا نیستند (البته چند استثناها در این زمینه وجود دارد) اما مسافران کانادایی واکسینه نشده یا نیمه واکسینه نشده هنوز باید تست دهند. آنها در بدو ورود و روز هشتم پس از ورود آزمایش مولکولی باید بدهند که کیت آنرا در محل ورود به کشور دریافت خواهند کرد. این مسافران صرف نظر از نتیجه مثبت یا منفی آزمایش، پس از ورود باید ۱۴ روز به قرنطینه بروند.
کودکان زیر پنج سال نیازی به تست دادن پیش از ورود به کشور ندارند. آن دسته از ۱۲ سال به بالاها که به طور کامل واکسینه نشده‌اند، هنوز نمی‌توانند سوار قطار، هواپیما یا کشتی در کانادا شوند.
 
تمدید گذرنامه شما عوض شد و بسیار آسان‌تر گشت
کانادایی‌هایی که در کانادا زندگی می‌کنند و یا در خارج از کشور زندگی می‌کنند می‌توانند از ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به بعد (یعنی از امروز) برای تمدید گذرنامه‌هایشان از "روند ساده دریافت پاسپورت" استفاده کنند. این روند برای کلیه پاسپورت‌های منقضی شده که ۱۵ سال گذشته صادر شده‌اند، یا پاسپورت‌های مفقود یا دزدیده یا آسیب دیده نیز صادق است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

طی این روند، متقاضیان تمدید پاسپورت دیگر نیازی به داشتن ضامن، یا ارائه مدارک اصلی مانند مدرک شهروندی، یا کارت شناسایی عکس‌دار ندارند. تنها چیزی که نیاز خواهند داشت دو عکس، لیست دو نفر که آنها وی را می‌شناسند، فرم تکمیل شده پاسپورت و هزینه پاسپورت می‌باشد. این روند پس از شیوع کرونا و برای ساده کردن گذرنامه‌هایی که کمتر از یک سال منقضی، یا مفقود، یا دزدیده شده یا آسیب دیده بودند، مورد استفاده قرار گرفته بود که بدین شکل تا ۱۵ سال را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Friday, April 1, 2022 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به