در کل پنج مورد جدید از اومیکرون در روز جمعه در کانادا و انتاریو گزارش شد که علاوه بر ۳ مورد تورنتویی، ۲و مورد دیگر نیز در منطقه بزرگشهر تورنتو هستند
تورنتو روز جمعه اولین سه مورد اول ابتلا به نسخه اومیکرون کرونا در شهر را گزارش کرد که با احتساب موارد قبلی، مجموع بیماران کرونای اومیکرونی در این استان را به ۱۱ نفر رساند. از سوی دیگر کبک و انتاریو که با افزایش کرونا مواجه هستند، از مرز هزار کرونایی در روز عبور کرده‌اند.
با گسترش یافتن اومیکرون در کانادا، کمیته پیشگیری از بیماری‌های کانادا (موسوم به ان‌سی‌آی) اعلان کرد که از این پس زدن دوز سوم را نه فقط به بالای ۵۰ ساله‌ها بلکه به بالای ۱۸ ساله‌ها نیز در سرتاسر کانادا تایید می‌کند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
کشف ۱۱ اومیکرونی در تورنتو که یکی کودک است؛ کمیته واکسن کانادا: سومین دوز را بزنید
در کل پنج مورد جدید از اومیکرون در روز جمعه در کانادا و انتاریو گزارش شد که علاوه بر ۳ مورد تورنتویی، ۲ مورد دیگر نیز در منطقه بزرگشهر تورنتو هستند. دو نفر از این سه نفر تورنتویی از سفر به نیجریه بازگشته بودند و دیگری به سوئیس سفر کرده بود. این سه نفر در حال حاضر در خانه خود قرنطینه شده‌اند. منطقه ایرانی‌نشین یورک نیز از کشف اولین مورد اومیکرونی در یک کودک زیر ۱۲ سال که اخیرا به آفریقای جنوبی سفر کرده بود خبر داد. دو بیمار جدید هفتمین و هشتمین مورد تایید شده اومیکرون در انتاریو هستند که پیش از سه مورد تورنتو اعلان شده بودند و پیش از آنها نیز شب گذشته ۲ مورد دیگر در مناطق "دورهام" و "هالتون" پیدا شده بودند. مقامات بهداشت عمومی از کسانیکه در ۱۰ روز گذشته با این اشخاص در تماس بوده‌اند خواست تا بلافاصله به قرنطینه بروند و تست کرونا دهند. اکنون علاوه بر یک زندان، اومیکرون وارد یک رستوران نیز شده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

دکتر "آنا بانرجی"، متخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت که افزایش اومیکرون با این سرعت نگران کننده است اما باعث تعجب نیست زیرا شیوع از طریق مسافرت به کشورهای جنوب آفریقا یک راه انتقال این بیماری در دنیا بوده و دولت فدرال نیز برای این مسافرت‌ها محدودیت در نظر گرفته است. وی بالافاصله افزود: "فکر می‌کنم این اشتباه است که بگوییم ما فقط با بستن مرزها به روی آفریقای جنوبی می‌توانیم جلوی اومیکرون را بگیریم، مگر اینکه تمام دنیا تمام سفرها را تعطیل کنند. در ضمن فراموش نکنیم که اومیکرون همین الان هم همینجاست".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
آمار کرونایی‌های انتاریو از ۱,۰۰۰ مورد در روز گذشت
در حالیکه کبک در دو هفته گذشته پیشتر چندین بار از این عدد گذر کرده بود، اما انتاریو برای اولین بار پس از می‌۲۰۲۱ بیش از ۱,۰۰۰ مورد کرونا را ثبت می‌کند. این استان با ثبت ۱,۰۳۱ مورد جدید روزانه کرونا در روز جمعه به همراه ۴ مورد مرگ دیگر گفت که اکنون آمارش از ۳۰ مه که در آن برای آخرین بار بیش از هزار نفر را گزارش کرده بود و اکثر فعالیت‌ها به شدت تحت دستور اقامت در خانه به شدت محدود شده بود، عبور کرده است. آمار روز پنجشنبه ۹۵۹ مورد جدید و روز چهارشنبه ۷۸۰ مورد بود.
وزارت بهداشت اعلام کرد که ۴۰,۰۰۰ آزمایش انجام داده که ۵۰۴ مورد مربوط به افراد واکسینه نشده، ۴۴۲ مورد مربوط به افراد کاملاً واکسینه شده، ۵۸ مورد مربوط به افراد با وضعیت نامشخص و ۲۷ مورد مربوط به افراد یک دوز زده بوده است. میزان ابتلا نیز ۲.۹ درصد است که بسیار بالاست. از این افراد تورنتو ۱۳۳ مورد، سیمکو موسکوکا ۱۰۶ مورد، پیل ۶۰ مورد و یورک ۵۶ مورد را گزارش کرده‌اند. انتاریو می‌گوید که ۷۶.۵ درصد دو دوز زده و ۸۰ درصد حداقل یک دوز زده و ۵ درصد سه دوز زده دارد.
 
کمیته پیشگیری از بیماری‌های کانادا: بالای ۱۸ ساله‌ها هم دوز سوم بزنند
سرانجام پس از بیش از دو هفته از اعلان اداره بهداشت کانادا مبنی بر زدن دوز سوم، کمیته پیشگیری از بیماری‌های کانادا نیز گفت: "با ورود نسخه اومیکرون کرونا و کاهش مصونیت در میان افراد مسن‌تر، این کمیته با تصمیم زدن دوز سوم واکسن به افراد بالای ۵۰ سال موافقت می‌کند". این کمیته اشاره کرده که پیشتر برخی از استان‌ها وادار به زدن دوز سوم به افراد ۵۰ سال به بالا و طیف وسیعی از افراد دارای نقص ایمنی شده بودند و امروز حتی علاوه بر واجد شرایط کردن افراد بالای ۵۰ سال، یک قدم نیز فراتر رفت و پیشنهاد کرد که هر فرد ۱۸ سال به بالا نیز اگر در منطقه‌ای با دسترسی ضعیف به مراقبت‌های بهداشتی و نرخ بالای شیوع کرونا زندگی می‌کند باید دوز سوم را بزند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این کمیته افزوده که به ایمن‌سازی کودکان ۵ تا ۱۱ساله نیز باید ادامه داد و اکنون تزریق جانسون و جانسون یک دوزه به آنها را نیز بعنوان چهارمین واکسن مورد قبول، تایید می‌کند. این در حالی‌ست که دکتر "ایزاک بوگوچ"، متخصص بیماری‌های عفونی، می‌گوید که داده‌های اولیه و بررسی نشده از آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که اومیکرون ممکن است به راحتی افرادی را که واکسینه شده یا بطور طبیعی از بیماری خوب شده‌اند را دوباره آلوده کند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, December 4, 2021 - 08:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به