از ماه اکتبر، تعداد مشتریانی که سفرهای خود را رزرو کرده‌اند در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است
برخلاف نگرانی‌های موجود درباره کرونا در سراسر کشور و جهان با دو نسخه دلتا و اومیکرون، برخی از کانادایی‌ها همچنان در حال سیر و سفر هستند.
طبق آمارها، در دسامبر گذشته ۷۴۲,۴۱۷ مسافر کانادایی با خطوط هوایی مختلف از خارج از کشور به کانادا بازگشته‌اند، که این میزان ورودی در مقایسه با دسامبر ۲۰۲۰ شش برابر و بیش از ۵۰% کل جابجایی پیش از کرونا یعنی دسامبر ۲۰۱۹ را تشکیل می‌دهد. اگر ۳ تا ۹ ژانویه را نیز به حساب آوریم، آنگاه باید ۲۱۶,۷۵۲ مسافر هوایی را نیز به این عدد بیافزائیم. و این تنها آمار مسافرت‌های هوایی‌ست و مسافرت‌های زمینی به آمریکا و تفریحی با کشتی در این آمار حضور ندارند. طبق آمارهای غیر رسمی بیشتر این مسافران بازنشستگان و یا افراد بالای ۵۰ سالی هستند که خطر کرونا برای آنها بیشتر از دیگر گروه‌های سنی‌ست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
این یک میلیون کانادایی که در چهل روز در عین کرونا به مسافرت می‌روند و می‌آیند چه کسانی هستند و چه می‌گویند؟
"سندی لانگ" و همسرش در ۲۸ نوامبر برای یک تعطیلات ۱۰ روزه به مکزیک رفتند. لانگ گفت که آن‌ها به دلیل شیوع کرونا دو سال بود که به "خارج از کشور" سفر نکرده بودند و به همین دلیل برنامه‌ریزی دقیقی برای محافظت از خود در طی سفر دارند و به همین خاطر احساس راحتی می‌کنند. لانگ، ۵۸ ساله، از ریچموند در بریتیش کلمبیا می‌گوید: "زندگی کوتاه است. ما نیاز داشتیم که کمی گرما را احساس کنیم و واقعاً دلمان برای مکزیک تنگ شده بود". از سوی دیگر "لزلی کیتر"، مالک یک آژانس مسافرتی در کلگری می‌گوید که از ماه اکتبر، تعداد مشتریانی که سفرهای خود را رزرو کرده‌اند در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

او گفت مقاصد محبوب مشتریانش که بیشتر آن‌ها ۵۰ سال به بالا هستند اروپا، مکزیک و کاستاریکا است و می‌افزاید تعدادی از آنها در دسامبر و ورود اومیکرون سفرهایشان را لغو کردند اما اکثریت برنامه سفر خود را به هم نزدند. لزلی در ادامه افزود: مردم می‌گویند، ما فقط زمان محدودی زندگی می‌کنیم و اکنون دو سال است که به سفر نرفته‌ایم، و دیگر نمی‌خواهیم آن را به تعویق بیندازیم" و سپس گفت مسافران می‌گویند دو دوز واکسن زده و سپس دوز سوم تقویتی را نیز تزریق کرده‌اند و به همین دلیل معتقدند با اعتماد به نفس فراوان و تقریبا بدون ترس از کرونا به مسافرت می‌روند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
تست کرونای "برنان واتسون" ۲۶ ساله اهل "میلورتون" در ۲۸ دسامبر هنگام سفر به ایرلند مثبت شد و به همین دلیل به قرنطینه رفت و این تأخیر برایش بسیار گران تمام شد: دستمزد ۱۱ روز کار را به عنوان یک برقکار از دست داد و همچنین ۲,۰۰۰ دلار هزینه اضافی از جمله یک بلیط هواپیمای دیگر برای برگشت به خانه خرج کرد. ولی علیرغم همه این معضلات برنان همچنان می‌گوید که تابستان امسال باز هم به ایرلند خواهد رفت حتی اگر شیوع کرونا تا آن زمان از بین نرود! او می‌گوید: "یک سال و نیم از عمرم بدون دیدن خانواده و دوستانم گذشت. من از زندگی کردن دست نخواهم کشید".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
بسیاری از کانادایی‌ها نگرش مشابهی نسبت به سفر دارند و به همین دلیل در ماه گذشته دولت کانادا با گسترش شدید و سریع اومیکرون توصیه‌های خود را در مورد سفرهای بین‌المللی غیر ضروری منتشر کرد و کانادایی‌ها را از سفر برحذر داشت و در بیانیه‌اش چنین آورده است: "از آنجایی که اومیکرون بسیار قابل انتقال بوده و توانایی بیشتری برای فرار از واکسن دارد، حتی افراد واکسینه شده نیز ممکن است آلوده شوند، اگرچه تعداد بسیار کمی نیاز به بستری شدن در بیمارستان پیدا می‌کنند".
 
خطرات در مسافرت
اگر مسافران آلوده، فقط علائم خفیفی هم داشته باشند، باز هم در بازگشت به کانادا با موانعی روبرو خواهند شد. برای ورود به کانادا، مسافران هوایی باید مدارکی مبنی بر منفی بودن آزمایش کووید-۱۹ در طی ۷۲ ساعت پیش از پرواز نشان دهند. اگر آزمایش یک مسافر مثبت باشد، باید حداقل ۱۱ روز قبل از سوار شدن به هواپیما قرنطینه شود. یکی از آنها برنان است که همچنان با اینهمه هزینه و وقت از دست رفته در فکر مسافرت مجدد است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

یکی دیگر از موانعی که مسافران ممکن است با آن روبرو شوند، لغو غیرمنتظره پروازها است. در این ماه، خطوط هوایی "وکیشن ایرکانادا" اعلام کرد که برخی از پروازهای خود را به مقاصد کشورهای آفتابی بین ۲۴ ژانویه تا ۳۰ آوریل به حالت تعلیق در می‌آورد. شرکت هواپیمایی "وست جت" نیز پس از کاهش ۱۵ درصدی پروازهایش در ژانویه، روز سه شنبه اعلام کرد که ۲۰ درصد از پروازهای فوریه خود را لغو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, January 24, 2022 - 07:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به