گیس در کنفرانس "تد" در سال ۲۰۱۵ گفته بود که جهان برای مقابله با همه‌گیری بعدی آماده نیست
بیل گیتس بیلیونر و رئیس سابق مایکروسافت هشدار داده که همه‌گیری کووید هنوز به پایان نرسیده و احتمالا بدترین موج آن هنوز نیامده است.
به گزارش فایننشال تایمز، وی که بنیانگذار مایکروسافت است و اکنون یکی از بزرگ‌ترین ارگان‌های نیکوکاری و خیریه جهان را اداره می‌کند، مدتها قبل از ورود کرونا گفته بود که خطری که مردم جهان را تهدید می‌کند، ویروس و بیماری‌های واگیردار سریع خواهند بود. وی سهام زیادی در شرکت‌های دارویی و طبی دارد و مدتها متهم شده بود که چیزهایی در اینباره و پیش از کرونا، از کرونا می‌دانسته است. او همواره با شدت این اتهامات را رد کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
بیل گیتس که ۷ سال پیش درباره کرونا هشدار داده بود: ببخشید اما احتمالا نوع کشنده کرونا هنوز نیامده است
گیتس با تاکید بر نیاز رو به رشد نظارت جهانی در مقابله با انواع بیماری‌های واگیردار جمعی، نسبت به احتمال یک نوع مرگبارتر و مسری‌تر کووید هشدار داد. کووید ۱۹ یا به اختصار کرونا ویروسی از خانواده "سارس کو" که باعث بیماری‌های تنفسی می‌شوند می‌باشد که در این خانواده ویروس‌هایی نظیر آنفولانز و سرماخوردگی نیز حضور دارند. گیتس اظهار داشت که اگرچه نمی‌خواهد غمگین به نظر برسد، و حرف ناراحت کننده بزند اما خطر ابتلا به یک نوع بسیار خطرناک‌تر این ویروس بیش از ۵% است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

او گفت: "ما هنوز در معرض خطر ابتلا به این بیماری همه‌گیر هستیم که مرتبا نسخه‌های جدیدی را ایجاد می‌کند که حتی مسری‌تر و نیز کشنده‌تر هستند". او اضافه کرد: "من نمی‌خواهم پیامی از عذاب و تاریکی برایتان بیاورم اما به احتمال زیاد، خطر شیوع نسخه جدید بسیار بدتری از این همه‌گیری بسیار بالاتر از ۵% است. ما حتی هنوز بدترین وضعیت آنرا ندیده‌ایم".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
این اولین بار نیست که گیتس در مورد یک تهدید جهانی بالقوه ناشی از ویروس‌ها هشدار می‌دهد. او در سال ۲۰۱۵، ابتدا علنا هشدار داد که "جهان برای همه‌گیری اجتناب‌ناپذیر بعدی آماده نیست" و بزرگترین خطر و "فاجعه جهانی" را ویروس‌ها ایجاد می‌کنند و نه جنگ. وی اکنون خواستار تلاش‌های مجدد با سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در نظارت جهانی بر ویروس‌ها شد. وی می‌گوید که در پی کاهش موارد کووید در جهان تعدادی از کشورهای جهان بررسی و نظارت روی ویروس‌ها را متوقف کرده‌اند و این اشتباه بزرگی‌ست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
وی که کتابی در مورد چگونگی جلوگیری از همه‌گیری بعدی نگاشته خواستار ایجاد تیمی متشکل از کارشناسان بین‌المللی از اپیدمیولوژیست‌ها گرفته تا مدل‌سازان رایانه‌ای برای شناسایی سریع تهدیدات بهداشت جهانی و بهبود هماهنگی بین کشورها شده است. او گفت: "مقدار پول لازمه برای این کار در مقایسه با نتیجه‌اش و خطر بزرگی که می‌تواند برای بشریت داشته باشد بسیار ناچیز است. این یک آزمون جدی برای انسان خواهد بود: آیا موسسات جهانی می‌توانند مسئولیت‌های جدید را به شیوه‌ای عالی بر عهده بگیرند، حتی در دوره زمانی که روابط ایالات متحده با چین و با روسیه به مشکل برخورده است"؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

گیس در کنفرانس "تد" در سال ۲۰۱۵ گفته بود که جهان برای مقابله با همه‌گیری بعدی آماده نیست و وی در کنفرانس "تد" امسال ۲۰۲۲ در ماه گذشته نیز ایده خود "تیم فعال کارشناسان بین‌المللی اپیدمی" موسوم به "جرم" (GERM) را مطرح کرد و گفت که سازمان بهداشت جهانی برای اجرای این طرح به حدود ۱ بیلیون دلار در سال نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, May 5, 2022 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به