بنظر می‌رسد این نسخه نتواند آنچنان که دلتا جایگزین آلفا شد، جایگزین دلتا شود
محققان آفریقای جنوبی نگرانی خود را درباره شیوع ویروس جدید کووید -۱۹ که دارای جهش‌های متعددی‌ست که باعث می‌شود این نسخه جدید موسوم به سی ۱.۲ بتواند قابلیت انتقال و نیز مقاومت بیشتری در برابر پادتن‌ها را داشته باشد، ابراز می‌کنند. به گفته دانشمندان نسخه سی ۱.۲ که منشعب شده از کرونای افریقای جنوبی موسوم به بتا می‌باشد علاوه بر اینکه جهش‌هایی شبیه نسخه‌های افریقایی (بتا) و هندی (دلتا) را در خود دارد، دارای جهش‌های جدیدی نیز هست.
این نسخه برای نخستین بار در ماه مه شناسایی شد و به سرعت در اکثر استان‌های کشور آفریقای جنوبی و سپس به هفت کشور دیگر از جمله چین، پرتغال و انگلستان نیز گسترش یافت اما هنوز گزارشی درباره وجود آن در کانادا، آمریکا و ایران موجود نیست. این نسخه هنوز دارای اسم کوتاه نیست.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
ظهور نسخه جدید کرونای ترکیبی افریقایی - هندی سی ۱.۲ در افریقای جنوبی و گسترش سریع آن
"ریچارد لسلس" که گزارشی علمی در این زمینه نوشته می‌گوید: "در حالی که نسخه جدید سی ۱.۲ چندین جهش مشترک با انواع بتا و دلتا دارد، دارای تعدادی جهش اضافی دیگر هم هست. نوع جهش‌های موجود در این نسخه این گمان را بوجود می‌آورد که این نسخه بتواند تا حدی از پاسخ ایمنی بدن گذر کرده و فرار کند، اگرچه بنظر می‌رسد واکسن‌های موجود احتمالا بتوانند ما را در برابر بستری و مرگ انبوه محافظت کنند". او می‌گوید که ظهور این نسخه اثبات دیگری‌ست که "همه‌گیری هنوز به پایان نرسیده و ویروس هنوز در حال بررسی راه‌هایی است تا بتواند بر ما چیره شود". وی در حالی که به سی ۱.۲ اشاره می‌کند می‌افزاید این نسخه دارای ویژگی‌های فرار از ایمنی بیشتر از دلتا است و البته اکنون هنوز برای نگرانی در مورد کشف آن زود است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

علیرغم اینکه دانشمندان چنین جهش‌هایی را در این نسخه مشاهده کرده‌اند هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که این ویروس در میان مردم و در عمل مسری‌تر است یا می‌تواند ایمنی واکسن‌ها را دور بزند زیرا مطالعات علمی روی این نسخه را آغاز نکرده‌اند. نسخه بتا (آفریقای جنوبی) کرونا نیز برای اولین بار در افریقای جنوبی کشف شده که بنا به نظر سازمان بهداشت جهانی، یکی از چهار نسخه نگران و تهدید کننده کرونا در جهان است. این سازمان معتقد است بتا قابلیت انتقال، خطر و ابتلای شدیدتر و بیشتری از ویروس کرونا اصلی و اولیه (چینی) دارد و همچنین شواهدی مبنی بر گذر کردن آن از پادتن‌ها و واکسن‌ها نیز وجود دارد. بنظر می‌رسد سی ۱.۲ حتی از بتا نیز به مراتب قوی‌تر باشد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
دکتر "جرالد ایوانز"، رئیس بخش بیماری‌های عفونی در دانشگاه کوئینز کینگستون در انتاریو کانادا، گفت هنوز زود است که بگوییم آیا سی ۱.۲ می‌تواند به اندازه دلتا تهدید کننده باشد و کشورها از جمله کانادا را به خطر اندازد. ایوانز می‌افزاید: "گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد جهش‌ها وجود دارد. من فکر می‌کنم بر مبنای مکان جهش‌های این نسخه در ویروس، این نسخه نتواند آنچنان که دلتا جایگزین آلفا شد، جایگزین دلتا شود. من فکر می‌کنم دلتا می‌تواند آن را نیز شکست دهد و احتمالا از بین برود".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
داده‌های توالی ژنومی از آفریقای جنوبی با اینکه شیوع سی ۱.۲ را نگران کننده می‌داند اما دال بر اینست که هنوز سرعت گسترش آن در "ماه جولای" قابل مقایسه با دلتا نیست و نشان می‌دهد که این نسخه در این ماه ۳ درصد کل کرونای افریقای جنوبی را بوجود آورده در حالیکه دلتا ۸۹ درصد را به خود اختصاص داده است. دلتا هنوز کرونای غالب در جهان است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

"ماریا ون کرخو" از سازمان جهانی بهداشت که گزارش مربوط به این نسخه را دریافت کرده خاطرنشان کرد: "بنظر من گمانه‌زنی‌های زیادی درباره سی ۱.۲ وجود دارد که می‌گویند ای وای برخی از این جهش‌ها را تا کنون ندیده‌ایم که شاید بتواند از ایمنی بدن و واکسن‌ها رد شوند... اما هنوز برای اثبات این موضوع زود است".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, September 5, 2021 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به