هنگامی که به تماسی پاسخ می‌دهید و به هر دلیلی با آن ارتباط گفتاری یا فشردن کلیدی برقرار می‌کنید به مزاحم اجازه می‌دهید تا بداند شماره شما واقعی است
این سوالی‌ست که میلیون‌ها نفر در روز آنرا از خود و دیگران می‌پرسند. این تماس‌ها گویا تمام شدنی نیستند اما شما هم می‌توانید با چند تکنیک ساده به همراه دانستن اینکه روند چیست و در هر مرحله چه می‌توان کرد، به میزان زیادی از آن بکاهید.
دارندگان گوشی‌های تلفن همراه در آمریکای شمالی به طور یکسان احتمالا حداقل یک تماس مزاحم در روز را تجربه می‌کنند. اگرچه ممکن است شماره تلفن‌های زنگ‌زننده واقعی به نظر برسند اما این تماس‌های آزاردهنده اغلب یا در حال تبلیغ و فروش و یا حاوی پیام‌های ترسناکی مانند اینکه پلیس فدرال دنبال شماست یا حتی حساب بانکی شما هک شده، هستند. در برخی از موارد حتی شماره تلفن زنگ‌زننده مدعی از اداره مالیات کاملا شماره‌اش شماره واقعی اداره مالیات است. اینها چگونه امکان دارند و چگونه می‌توان جلوی آنها را گرفت؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
تکنیک‌های مزاحمان چیستند؟
یادتان باشد، هنگامی که به تماسی پاسخ می‌دهید و به هر دلیلی با آن ارتباط گفتاری یا فشردن کلیدی برقرار می‌کنید به مزاحم اجازه می‌دهید تا بداند شماره شما واقعی است و سپس آنها نه تنها خودشان بیشتر با شما تماس می‌گیرند بلکه شماره شما را به شرکت‌های دیگری نیز خواهند فروخت. بعلاوه دو تکنیک در این زمینه وجود دارد که هر دو وابسته به برداشته شدن گوشی توسط شماست: این شرکت‌ها به راحتی می‌توانند شماره تلفن مبدا را از شماره خودشان به هر شماره دیگر از منطقه شما و یا حتی خود شما تغییر دهند و آنرا در شبکه تلفن جاری کنند.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

تکنیک دیگری که این شرکت‌های مزاحم از آن استفاده می‌کنند آنست که در زمانیکه شما گوشی را برمی‌دارید و مدار ارتباطی برقرار می‌شود، چند سوئیچ‌ شبکه تلفن را هک می‌کنند و سپس از طریق آن سوئیچ‌های هک شده و به نام و با شماره شما چندین تماس مزاحم می‌گیرند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
جدیدترین و آخرین تکنیک‌های مزاحمان تلفنی و ۶ راه‌ جلوگیری شما از آنها چیستند؟
کنترل یک ارتباط به چهار بخش تقسیم می‌شود: تماس گیرنده، شبکه تلفن، گوشی شما و خود شما. کشورهای کانادا و آمریکا برای کنترل و قطع تماس‌های مزاحم که تقریبا همگی از خارج از کشور انجام می‌شوند، حتی به هندوستان، فلیپین و پاکستان که منبع اصلی این تماس‌ها هستند رفته‌اند و با کمک پلیس‌های آن کشورها سعی در تعطیلی مراکز تلفن مزاحم داشته‌اند. اما پس از هر حمله‌ای دوباره یک مرکز جدید از جای دیگری سبز شده است.
در مجموع، بخواهید یا نخواهید حتما تعدادی از این تماس‌های مزاحم منجر به فروش یا کلاهبرداری‌های موفقی می‌شوند و به همین دلیل ادامه می‌یابند. در مجموع بهترین مقابله با آنها عدم همکاری و نتیجتا بی‌اثر کردن کامل فروش یا کلاهبرداری‌ست که منجر به تعطیلی این نوع بیزینس‌ها خواهد شد. اما علاوه بر کنترل از مبدا، کنترل در سه بخش دیگر نیز لازم و ضروری‌ست زیرا این تماس‌ها هم اکنون نیز مرتبا ادامه دارند.
 
شرکت‌های شبکه مخابراتی چه می‌کنند؟
کمیسیون ارتباطات هر دو کشور کانادا و آمریکا مصوبه‌ای دارد که شرکت‌های مخابراتی را ملزم می‌کند تا حداقل از یک تکنیک "مزاحم‌شکن" که تمام تماس‌های ورودی و خروجی شبکه‌هایشان را بررسی می‌کند استفاده کنند. این شرکت‌ها هریک با بکارگیری مدلی از این تکنیک‌ها توانسته‌اند تعداد تماس‌های جعلی را کاهش دهند اما نتوانسته‌اند آنها را حذف کنند. در مقابل شرکت‌های مزاحم نیز از تکنیک‌های جدیدتری استفاده می‌کنند تا این شبکه‌ها را دور بزنند، از جمله تکنیک ادای یک خط سالم را درآوردن.
 
دارندگان گوشی‌های اندروید و آیفون چه کنند؟
دارندگان گوشی "پیکسل" از شرکت گوگل، اکنون می‌تواند تماس‌های خودکار و تماس‌های مزاحم را شناسایی کنند قبل از اینکه تلفن شما زنگ بزند. گوگل "اسیستنت"، نرم‌افزار این شرکت پیش از شما گوشی را برمی‌دارد تا با تماس‌گیرنده تعامل کند و تشخیص دهد که تماس‌گیرنده واقعی با کاری واقعی‌ست و سپس تماس را به تلفن شما هدایت می‌کند.
دارندگان آیفون از شرکت اپل نیز دارای گزینه‌ای برای خاموش کردن تماس‌گیرندگان ناشناس هستند که می‌توانند این گزینه را اضافه کنند تا اگر شماره زنگ‌زننده در داخل لیست تلفن موجود شما روی گوشی نباشد، تماس را مستقیما به پیامگیر تلفنی شما هدایت کند. در اینصورت تماس‌گیرنده اگر هم واقعی باشد خواهد توانست برایتان پیام بگذارد. اما در این حالت یک مشکل وجود دارد و آن اینست که ما اغلب تماس‌های مهمی از شماره‌هایی مانند مطب پزشکمان دریافت می‌کنیم که آن شماره را ذخیره نمی‌کنیم و در عین حال تماس‌گیرنده نیز نمی‌تواند بعلت حفظ حریم شخصی، پیامی بگذارد.
و اما دارندگان تلفن‌های سامسونگ گالاکسی می‌توانند یک سرویس خاص در داخل گوشی خود را فعال کنند (این سرویس اغلب بطور اتوماتیک فعال شده می‌باشد) که تماس‌های مزاحم را فیلتر می‌کند. برای فعال کردن این سرویس به قسمت تنظیمات بروید، و شناسه تماس گیرنده و محافظت از مزاحم (spam) را فعال کنید.
اگر هیچکدام از این گوشی‌ها را ندارید و یا دوست ندارید از خدمات این گوشی‌ها استفاده کنید می‌توانید از برنامه‌های دیگری استفاده کنید. "حیا" (Hiya) یک برنامه رایگان است که مدتی است با موفقیت از آن در اندروید و آی‌او‌اس استفاده شده است. این محصول از همان شرکتی است که برنامه "کال پروتکت" شرکت "ای‌تی‌اند‌تی" و سرویس خاص تلفن سامسونگ گالاکسی را نوشته و کار با آن ساده است بطوریکه هر کاربر با برخورد کردن به یک شماره مزاحم آنرا گزارش می‌کند و این شماره در صورت رسیدن به تعدادی مشخص در لیست سیاه برای همه قرار می‌گیرد. "نمربو" (Nomorobo) توسط بزرگترین شرکت مخابراتی آمریکا یعنی "ورایزون" استفاده می‌شود که یک برنامه جداگانه برای نصب روی تلفن‌های همراه هم دارد که ماهیانه ۲ دلار هزینه دارد. نرم‌افزارهای دیگری با قابلیت‌های مشابه هم وجود دارند مانند "یومیل" (YouMail) و "روبوکیلر" (RoboKiller).
 
خود شما چه باید بکنید؟
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

کمیسیون ارتباطات کانادا و آمریکا، برای شهروندان کشورهایشان چند توصیه ابتدایی اما بسیار مهم و ضروری دارد که انجام دادن آنها می‌تواند به کاهش تماس‌های خودکار مزاحم کمک کند. این توصیه‌ها عبارتند از:

  1. به تماس‌های شماره‌های بلاک شده (Blocked) یا خصوصی (Private) یا عجیب (V00000001) پاسخ ندهید.
  2. به تماس‌های شماره‌هایی که نمی‌شناسید پاسخ ندهید.
  3. فرض نکنید که اگر شماره افتاده از منطقه شماست، یک تماس واقعی است.
  4. اگر گوشی را برداشتید، به هیچ سوالی با "بله" یا "خیر" پاسخ ندهید و فقط سعی کنید در سکوت یا کمترین کلمات بتوانید بفهمید طرف واقعی‌ست.
  5. اگر گوشی را برداشتید و طرف ادعا کرد از شرکتی یا ارگانی‌ست، تلفن را قطع کنید و خودتان با شرکت یا ارگان از طریق شماره تلفن آن در وب‌سایت رسمی همان شرکت و ارگان تماس بگیرید.
  6. اگر گوشی را برداشتید و یک صدای ضبط شده‌ای مثلا گفت: "سلام، صدای من را می‌شنوید؟" و یا از شما خواست تا شماره‌ای را فشار دهید، تلفن را حتما قطع کنید.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, November 8, 2021 - 07:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به