اگر ناراحت می‌شوید لطفا از خواندن این متن خودداری کنید
"کارن گالاردو" می‌گوید: "من یک درمانگر تنفسی هستم. با موج چهارم همه‌گیری که به واسطه شیوع نسخه بسیار مسری دلتا آغاز شده مسیر برخی از بیماران در بیمارستان‌ها به من می‌رسد. من می‌خواهم شما را در جریان آنچه از بستری شدن تا مراقبت‌های ویژه در بیمارستان می‌گذرد، قرار دهم. این روند را به ۷ مرحله تقسیم می‌کنم. لازم است که توضیح دهم وقتی شما واکسینه می‌شوید، به احتمال زیاد فقط وارد مرحله ۱ می‌شوید و سپس مرخص می‌گردید. برای همین به همه قویا توصیه می‌کنم که واکسن بزنند. اما اگر چنین تصمیمی نگرفتید و بیماری شما شدید نیز بود، آنگاه این مطلب به شما خواهد گفت که در صورت بستری شدن در بیمارستان احتمالا چه چیزی در انتظارتان خواهد بود".
کارن که درمانگر ارشد تنفسی بیمارستان "موموریال ونچورا" در آمریکاست، بر حسب تجربه بیش از یک سال و نیم این مراحل که کم و بیش در همه بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد را برای لس‌آنجلس تایمز تعریف کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
به آنهایی که کرونای شدید می‌گیرند در بیمارستان دقیقا چه می‌گذرد؟
مرحله ۱: چند روزی می‌شود که شما علائم ناتوانی و خستگی دارید، اما اکنون نفس کشیدن آنقدر سخت است که به اورژانس می‌آیید. میزان اشباع اکسیژن شما به ما می‌گوید که به کمک احتیاج دارید، پس یک جریان اضافی ۱ تا ۴ لیتری اکسیژن در دقیقه به شما وصل می‌شود. ما شما را در بیمارستان پذیرش می‌کنیم و به شما داروهای ضد ویروسی، استروئیدی، ضد انعقادی یا آنتی‌بادی‌های مونوکلونال می‌دهیم. شما چندین روز را در بیمارستان در حالیکه حس فرسودگی دارید سپری خواهید کرد. در این مرحله اگر بتوانیم اکسیژن را از شما جدا کنیم، آنگاه مرخص می‌شوید و شما زنده می‌مانید. برای بیشتر شما اگر واکسن زده باشید، حتی اگر عفونت شما شدید هم باشد به احتمال زیاد، مرحله ۱ مرحله آغازین و پایانی‌ست و به خانه بر می‌گردید تا به زندگی خود ادامه دهید. اما اگر واکسینه نشده‌اید و نیز کرونای شما شدید است، وضعیت پیچیده می‌شود و احتمالا به ۶ مرحله بعدی کشیده می‌شود.

مرحله ۲: تنفس برای شما سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. احساسی مانند غرق شدن به شما دست خواهد داد. ما درمان‌های افزایش حجم ریه‌ها را برایتان آغاز می‌کنیم که کمی به شما تسکین خواهد داد. اکسیژن مورد نیاز شما به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد: از ۴ لیتر به ۱۵ تا ۴۰ لیتر در دقیقه. انجام کارهای کوچک، مانند نشستن در رختخواب، برایتان به تنهایی بسیار دشوار می‌شود. وقتی حرکت می‌کنید اکسیژن شما به سرعت کاهش می‌یابد پس ما مجبور می‌شویم پس از مدتی شما را به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل کنیم.

مرحله ۳: شما دیگر خسته‌تر از آنی هستید که بتوانید به راحتی تنفس کنید حتی با کمک اکسیژن خارجی نیز نیازهای بدن شما به آن تامین نمی‌شود. پس ما شما را تحت دستگاه‌های تنفسی غیر تهاجمی که به آن "فشار مثبت" نیز می‌گوئیم، قرار می‌دهیم. این دستگاه یک ماسک بزرگ و حجیم دارد که باید روی صورت شما محکم بچسبد تا دستگاه بتواند با فشار، هوا و اکسیژن را وارد ریه‌های شما کند تا ریه‌ها باز شوند و شما بتوانید اکسیژن کافی را دریافت کنید.

مرحله ۴: تنفس شما حتی سخت‌تر هم می‌شود. بله شما بسیار خسته شده‌اید. اندازه‌گیری میزان اکسیژن در خون شما تایید می‌کند که میزان اکسیژن در خون شما بسیار کم شده است. ما آماده می‌شویم تا شما را به دستگاه کمک تنفسی وصل کنیم. در این زمان، اگر زمانی باقی باشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با عزیزان خود تماس بگیرید، این ممکن است آخرین باری باشد که آنها صدای شما را می‌شنوند. ما شما را به دستگاه کمک تنفسی متصل می‌کنیم. شما آرام می‌گیرید و از حرکت می‌افتید، غذا نیز از طریق لوله به شما داده می‌شود. یک لوله به گلو، یک لوله دیگر به روده بزرگ و یک لوله دیگر نیز به محل دفع ادرار شما وصل می‌شوند. ما مرتبا شما را در تخت می‌چرخانیم تا دچار زخم بستر نشوید. ما شما را حمام می‌کنیم و تمیز نگه می‌داریم. ما اکثرا شما را روی شکم می‌خوابانیم تا اکسیژن‌رسانی بدن شما بهتر شود و درمان‌های تجربی را نیز امتحان می‌کنیم.

مرحله ۵: تعداد کمی از بیماران از مرحله ۴ زنده می‌مانند، معمولا حدود ۱۵ درصد. اگر هنوز زنده مانده‌اید، متأسفانه، سطح اکسیژن و وضعیت کلی شما پس از چند روز در دستگاه تنفس بهبود نیافته و ریه‌های کرونا زده شما نیاز به کمک بیشتری دارند، برای همین ما مجبوریم که دستگاه "اکمو، ای‌سی‌ام‌او" را که ریه‌های شما را دور می‌زند و اکسیژن را به خون شما می‌رساند، به شما وصل کنیم. اما افسوس که بیمارستان محلی ما این توانایی را ندارد. اگر از ثبات کافی برخوردار باشید، برای انجام آن درمان به بیمارستان دیگری منتقل می‌شوید. در غیر این صورت، ما به بهترین شکلی که می‌توانیم به کمک‌رسانی به شما ادامه می‌دهیم.

مرحله ۶: فشار مورد نیاز برای بازکردن ریه‌های شما با دستگاه اکمو آنقدر زیاد است که هوا می‌تواند به داخل حفره قفسه سینه شما نفوذ کند، بنابراین لوله‌هایی را وارد قفسه سینه شما می‌کنیم تا هوای احتمالی وارد شده را خارج کند. کلیه‌های شما نمی‌توانند داروهای جانبی که به طور مداوم به شما می‌دهیم را فیلتر کنند. با وجود اتصال لوله برای خروج ادار اکنون کل بدن شما بعلت انباشت مایعات بر اثر عدم کارکرد کافی کلیه‌ها، متورم می‌شود و برای کمک به عملکرد کلیه خود نیاز به دیالیز دارید. اقامت طولانی مدت در بیمارستان، سیستم ایمنی ضعیف شما را مستعد ابتلا به عفونت‌های دیگر نیز می‌کند. اشعه ایکس از قفسه سینه شما مایعات تجمع یافته در کیسه‌های هوایی شما را نشان می‌دهد. لخته خون نیز ممکن است ظاهر شود. در حال حاضر ما نمی‌توانیم از این عوارض جلوگیری کنیم. ما با آنها همانطور که پدیدار می‌شوند، مقابله می‌کنیم. اگر فشار خون شما به طور قابل توجهی کاهش یابد، ما برای بالا بردن آن از دستگاه "واسو" استفاده می‌کنیم، اما با اینحال ممکن است قلب شما متوقف شود. پس از چند بار سی‌پی‌آر، شما را به زندگی باز می‌گردانیم و مجددا نبض و گردش خون شما را اندازه می‌گیریم، اما متاسفانه به زودی خانواده شما باید تصمیم سختی بگیرند.

مرحله ۷: پس از چندین جلسه با تیم مراقبت‌های تسکینی، خانواده شما تصمیم می‌گیرند که مراقبت را کنار بگذارند. احتمالا پیش از اینکه دستگاه‌های تنفسی را خاموش کنیم، آخرین تصویر شما را برای عزیزانتان با کمک فیس‌تایم برقرار می‌کنیم. وقتی در اتاق آخرین کارها را انجام می‌دهیم، صدای گریه و خداحافظی‌های عاشقانه عزیزانتان را می‌شنویم. بله ما هم همراه عزیزانتان گریه می‌کنیم و تا آخرین نفسی که می‌کشید دست شما را می‌گیریم.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

الان ۱۷ ماه است که من این کار را می‌کنم و هیچ روزی برایم آسان نیست. داستان‌های کرونا برای من به ندرت پایان خوبی دارند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, September 6, 2021 - 08:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به