مدت زمان، تعداد افراد حاضر، کارهایی که افراد دارند انجام می‌دهند، ماسک، و تهویه داخلی عوامل مهمتری هستند
یادتان می‌آید از اول کرونا گفتند که فاصله فیزیکی یا اجتماعی دو متری را رعایت کنید؟ خوب حالا می‌گویند نه این فاصله کم است! طبق آخرین مطالعات محققان دانشگاه فناوری ماساچوست (ام‌آی‌تی)، رعایت فاصله ۲ متری از دیگران در یک فضای بسته عملاً تاثیری در معرض خطر کرونا قرار گرفتن ندارد.
این مطالعه که پیش از انتشار آن در امروز سه‌شنبه در مجله "پنس" به صورت آنلاین منتشر شده، حاکی از آن است که قوانین فاصله‌گذاری فیزیکی رایج در حال حاضر بسیار کم‌اثرتر از مدت زمانی است که در فضای بسته با دیگران می‌گذرانید، به ویژه اگر یک فرد آلوده به کرونا در این فضای بسته باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
محققان: فاصله ۲ متری در فضای بسته کم است، کوتاهی زمان مهمتر است
مقامات بهداشتی در کانادا و سراسر جهان همچنان به اصطلاح به رعایت فاصله فیزیکی "قانون دو متری یا شش فوت" توصیه می‌کنند تا شیوع ویروس در فضاهای بسته را محدود کنند. این قانون از بهار سال گذشته، و ابتدای شیوع کرونا که بنظر می‌آمد انتقال آن توسط قطرات بزرگ و سنگین عطسه یا سرفه باشد اعلان شده بود. اما مطالعات کنونی نشان می‌دهد که انتقال ویروس بیشتر از طریق بسته‌های هوایی یا آئروسل یا ایرسل انجام می‌شود که می‌تواند برعکس قطرات بزرگ و سنگین خارج شده از دهان و بینی، در هوا معلق بماند. این تحقیقات می‌گوید انتقال از طریق قطرات بزرگ و کوچک خارج شده از دهان و بینی هم صورت می‌گیرد اما آئروسل مهمترین عامل انتقال است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

قانون فاصله دو متری اکنون قانون اصلی جلوگیری از عدم انتشار در کانادا و دنیاست اما بر اساس این مطالعه، احتمال کرونا گرفتن به این عوامل مهمتر دیگری (بعلت آئروسل) بستگی بیشتری دارد: مدت زمان، تعداد افراد حاضر، کارهایی که افراد دارند انجام می‌دهند، ماسک، و تهویه داخلی. این محققان به کل عوامل فوق لقب "مدت زمان" دادند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"بازانت" و "بوش" محققان این مطالعات می‌گویند اکنون می‌توان یک راهنمای ایمنی جدیدی با استفاده از روش‌های موثری ایجاد کرد که انتقال کرونا در فضای بسته را بهتر ارزیابی و کنترل نمود. آنها می‌گویند: "این تحقیقات به شما اجازه می‌دهد تا خطر نسبی هر مکان را به درستی ارزیابی کنید". آنها فرمولی را برای ارزیابی "مدت زمان" در معرض خطر قرار گرفتن تهیه کرده‌اند.

فرمول مدت زمان

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
با استفاده از فرمول جدید، این محققان دریافتند که بسته به نوع فعالیت، تعداد افراد، و سایر متغیرها، حتی اگر افراد بیش از دو متر از یکدیگر فاصله فیزیکی داشته باشند، میزان خطر می‌تواند کم یا زیادتر شود. بازانت و بوش می‌گویند این فرمول همچنین می‌تواند در فضاهای چند اتاقه مانند کشتی‌های تفریحی، مدارس و زندان‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد، جایی که تهویه بین اتاق‌ها به طور مخلوط کردن همه هواها صورت می‌گیرد. این مطالعه همراه با وب سایتی منتشر شده که فرمول آنها همراه با متغیرهای لازمه در آن ذکر شده و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.
به عنوان مثال، این مطالعه می‌گوید در یک محیط آرام با تعداد کمی از افراد، آئروسل‌ها به آرامی به روی زمین خواهند افتاد اما در یک اتاق با فعالیت زیاد آئروسل‌ها برای مدت طولانی‌تری در هوا معلق می‌مانند. بر اساس این مطالعه، سیستم‌های تهویه و فیلتراسیون بهتر می‌توانند از گسترش ویروس جلوگیری کنند.
به عنوان مثال دیگری، با فرمول این تحقیقات و استفاده از سایت می‌توانید تخمین بزنید که "مدت زمان" برای آلوده شدن در یک اتاق در صورت ورود فرد آلوده و حضور ۲۵ نفر با ماسک که حرف می‌زنند به ۲ روز می‌رسد. اگر آن ۲۵ نفر ماسک نزنند و صحبت کنند، همین "مدت زمان" برای آلوده شدن به ۷۷ دقیقه کاهش می‌یابد و اگر آنها بدون ماسک آواز بخوانند این "مدت زمان" برای آلوده شدن به ۳ دقیقه می‌رسد. اگر فرد آلوده در این اتاق کرونای انگلیسی (ب.۱.۱.۷) داشته باشد "مدت زمان" آلوده شدن اولیه ۲ روزه به ۵۱ دقیقه می‌رسد.
سن نیز در این رابطه یک عامل مهم است. کودکان کمتر در معرض خطر قرار دارند. در همین آخرین مثال بالا و با کرونای انگلیسی ۲۵ کودک بدون ماسک که صحبت می‌کنند می‌توانند تا ۲ ساعت آلوده نشوند.
با این حال تغییر سایر متغیرها تاثیر زیادی در این مدت زمان خواهد داشت، متغیرهایی مانند بهبود سیستم فیلتراسیون هوا، هپا یا افزایش کل فضای بسته. این فرمول نشان می‌دهد که احتمال در معرض خطر قرار گرفتن با رعایت فاصله اجتماعی و یا بدون آن تقریباً یکسان باقی می‌ماند و فقط در محدود کردن تعداد افراد مجاز در فضای بسته موفق عمل می‌کند.
بوش گفت مقامات بهداشت عمومی در همه کشورها باید قوانین خود را بر اساس فرمول جدید تنظیم کنند. وی گفت: "ما احساس می‌كنیم كه دستورات بهداشت عمومی باید این واقعیت را منعكس كند كه محدود كردن فاصله بین افراد برای اطمینان از ایمنی در یک فضای بسته ناكافی است. استفاده از ماسک همچنان بهترین روش برای محدود کردن انتقال ویروس از راه دور و از طریق هوا است و به دنبال آن تهویه و فیلتراسیون بهترین عوامل جلوگیری از شیوع هستند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

برای استفاده از فرمول از این سایت استفاده کنید:
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, April 27, 2021 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به