در حالی که فرض می‌شود که مغز پس از مرگ فعالیت دارد، تاکنون هیچ مطالعه‌ای این فعالیت را در طول فرآیند مرگ اندازه‌گیری نکرده است
یک مطالعه جدید که فعالیت مغزی مرد ۸۷ ساله‌ای را که بر اثر حمله قلبی در بیمارستان فوت کرده بود، بررسی می‌کرد، فعالیت غیرمنتظره‌ای را در ناحیه بازیابی حافظه مغز نشان داد که نشان می‌دهد این اندام ممکن است قبل از مرگ، رویدادهای مهم زندگی را تکرار کند.
تیم بین‌المللی از محققان، که شامل دانشمندانی از کانادا، چین، ایالات متحده و استونی بود، یافته‌های خود را در مطلبی که روز سه‌شنبه در مجله "فرانتیر این ایجنگ نرو ساینس" منتشر شد، به تفصیل بیان کردند.

کشف جدید دانشمندان با اسکن مغزی: در زمان مرگ، زندگی واقعا از جلوی چشمان ما می‌گذرد

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
مطالعات این دانشمندان می‌گوید که فعالیت مغز انسان، پس از ایست قلبی و نزدیک شدن به مرگ، که محققان از آن به عنوان "ان‌دی‌ای" یاد می‌کنند، به خوبی درک نشده است. به گفته محققان، در حالی که فرض می‌شود که مغز پس از مرگ فعالیت دارد، تاکنون هیچ مطالعه‌ای این فعالیت را در طول فرآیند مرگ اندازه‌گیری نکرده است. مردی که در این مطالعه ویژه مورد بررسی قرار گرفته، پس از حادثه سقوطی که برایش پیش آمده بود به بیمارستان منتقل شد، و دچار "هماتوم ساب دورال تروماتیک" گشته بود، به این معنی که خون بین سطح مغز و جمجمه او جمع شده بود. پس از انجام درمان‌های معمول، از جمله بریدن بخشی از جمجمه (کرانیوتومی) برای کاهش خونریزی و فشار، مرد در حالی که پزشکان در حال انجام الکتروانسفالوگرافی (EEG) برای ردیابی سیگنال‌های الکتریکی در مغز او بودند، جان باخت.
بنا به همین وضعیت خاص، این مطالعه توانست ۹۰۰ ثانیه ثبت شده را که به بخش‌های ۳۰ ثانیه‌ای قبل و بعد از توقف ضربان قلب مرد تقسیم شده بود، مورد تجزیه و تحلیل و بررسی دقیق قرار دهد و به تغییر امواج مغزی که آن مرد تجربه کرد، اشاره کند. این بخش‌ها نشان می‌دهند حتی پس از توقف جریان خون به سمت مغز، مغز به برخی فعالیت‌ها ادامه می‌دهد. محققانی که الکتروانسفالوگرافی را مطالعه می‌کنند، "نوسانات مغز" یا الگوهای فعالیت ریتمیک مغز، تغییر در امواج آلفا، گاما، دلتا، تتا و بتا را در لحظات منتهی به مرگ و پس از مرگ مشاهده کردند، که به نظر آن‌ها این مشاهدات از نظریه "در زمان مرگ زندگی از جلوی چشمان شما می‌گذرد" که در فرهنگ عامه گفته می‌شود حمایت می‌کند.
در مغزهای سالم، فعل و انفعالات امواج مغزی آلفا و گاما با فرآیندهای شناختی مانند خواب دیدن، مدیتیشن، پردازش اطلاعات و یادآوری حافظه مرتبط است. یافته‌ها نشان می‌دهد که یک تعامل پیچیده بین باندهای فرکانس پایین و بالای امواج مغز، پس از توقف تدریجی فعالیت مغز اتفاق می‌افتد و تا زمانی که جریان خون مغزی پس از ایست قلبی متوقف می‌شود ادامه می‌یابد. این مطالعه افزود که فعالیت عصبی مشابه در جوندگانی که حملات قلبی را تجربه کرده بودند مشاهده شده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

با توجه به اینکه فعالیت متقابل بین آلفا و گاما در فرآیندهای شناختی و یادآوری حافظه در افراد سالم دخیل می‌باشد، این تصور جالب است که چنین فعالیتی می‌تواند نظریه آخرین "یادآوری‌های زندگی" که ممکن است در زمان نزدیک به مرگ اتفاق بیفتد را پشتیبانی کند. بر خلاف گزارش‌های قبلی، این مطالعه، اولین مطالعه‌ای است که از قرار دادن کامل الکتروانسفالوگرافی (EEG) استفاده می‌کند، که امکان تجزیه و تحلیل عصبی فیزیولوژیکی کامل‌تر را در ابعاد بزرگ‌تر فراهم می‌نماید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
با این حال، محققان خاطر نشان می‌کنند که این داده‌ها تنها متعلق یک فرد است و آسیب وارده به مغز ناشی از جراحات این مرد نیز باید در نظر گرفته شود، همچنین ذکر کردند که او دوز قابل توجهی از داروهای ضد تشنج مصرف می‌کرد که می‌توانست بر فعالیت مغز نیز تأثیر بگذارد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
با وجود هشدارهای محققان، نتیجه این مطالعه کمک می‌کند تا مفاهیم مهمی را که تاکنون از زمان مرگ و پایان زندگی درک کرده‌ایم به چالش بکشیم، که از جمله می‌تواند مربوط به اقداماتی مانند اهدای عضو باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

داده‌های به‌دست‌آمده توسط این مطالعه منحصربه‌فرد هستند و برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری چنین داده‌هایی از بیماران، از نظر اخلاقی احتمالا امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, February 24, 2022 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به