حتی اگر این کرونای خفیف را هم گرفته باشید، خبر خوب دیگر اینست که احتمالا آنرا به دیگران منتقل نمی‌کنید
قرار بود "کارلی کمه" پس از بیش از یک سال دوباره مادربزرگش را ببیند، همه واکسینه شده و آماده رفتن بودند اما دو روز قبل از این دیدار مادر بزرگش، کارلی قوه چشایی و بویایی خود را از دست داد. او که ۲۴ ساله است و در آمریکا زندگی می‌کند یک ماه قبل واکسن جانسون و جانسون زده بود اما پس از مراجعه به پزشک مشخص شد که بطور خفیفی کرونا گرفته است.
آنچه با یک نگاه حدس زده می‌شد سرماخوردگی بود: آبریزش بینی و خستگی زیاد برای چند روز، اما از دست دادن قوه چشایی و بویایی نشان می‌داد که این بیماری احتمالا چیزی بیشتر از یک سرماخوردگی ساده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
parya chess
 
اگر پس از واکسن زدن کرونا بگیریم چه اتفاقی می‌افتد؟
واکسن‌های کوید-۱۹ در جلوگیری از بیماری شدید که می‌تواند منجر به بستری شدن افراد در بیمارستان‌ها و یا مرگ آنها شود بسیار موفق عمل کرده‌اند. دکتر "لیزا وی آدامز"، رئیس دانشکده بهداشت جهانی در کالج دارتموث می‌گوید: "اما هیچ واکسنی در جلوگیری از بیماری ۱۰۰٪ موثر نیست. ما می‌دانیم که افراد واکسینه شده نیز می‌توانند بیمار شوند؛ البته خبر خوب اینست که بیماری آنها بعد از واکسن زدن باید بسیار خفیف باشد".
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
آمار وزارت بهداشت آمریکا نشان می‌دهد، از بیش از ۹۵ میلیون آمریکایی که هر دو دوز واکسن کرونای خود را زده‌اند (اصطلاحا کاملا واکسینه شده)، کمتر از ۰.۰۱٪ به کرونا مبتلا شده‌اند. البته این آمار به معنای آنست که در سراسر آمریکا حداقل ۵۹۴ واکسن زده در بیمارستان بستری شده و حداقل ۱۱۲ نفر از آنها نیز علیرغم واکسن کرونا زدن، بر اثر کرونا مرده‌اند. حدود ۴۵٪ از این واکسن‌زده‌های کرونا گرفته، افراد بالای ۶۰ سال بوده‌اند، شامل افرادی که در خانه‌های سالمندان زندگی می‌کنند، و افراد مسنی که بیماری‌های زمینه‌ای دیگری دارند، یا آنهایی که بنا به شرایط زندگی خود در معرض بیماری شدیدتری قرار داشته‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
"پاول اوفیت"، مدیر مرکز آموزش واکسن در بیمارستان کودکان فیلادلفیا می‌گوید هدف اصلی این واکسن‌ها محافظت از مردم در برابر بیماری شدید بوده است و اینکه این نیاز اولیه منجر به اینهمه موفقیت شده است، بسیار جای شکر دارد: "این واکسن‌ها برای این بوده‌اند که کار شما به بیمارستان و آی‌سی‌یو نکشد. اگر مریضی خفیفی می‌گیرید و تست کرونای شما هم مثبت است یعنی دچار یک کرونای خفیف شده‌اید که این خوب است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
 
کرونا می‌تواند علائمی را روی واکسن‌زده‌ها ظاهر کند
برخی از کسانی‌که پس از واکسن زدن کرونا گرفته‌اند علائم بسیار خفیف داشته‌اند و ممکن است حتی بدون علامت بوده باشند. به عنوان مثال، كامه آنقدر بیمار نبود كه گمان كند کرونا گرفته است. اما "ماشا گسن"، ۵۴ ساله که نویسنده روزنامه نیویورکر است با وجود واکسیناسیون کامل، بطور خفیفی بیمار شد: آبریزش بینی، خارش چشم، خستگی و از دست دادن بویایی گرفته بود. این علائم یک هفته پابرجا بودند. مقاله‌ای در مجله پزشکی نیوانگلند، دو مورد مشابه، که هر دو در عرض یک هفته یا کمتر خوب شدند علائمی از گلودرد، سردرد، گرفتگی عضلات را هم نشان دادند.
اما مهمترین و بدترین علامت کرونا که یک هفته پس از مثبت شدن آزمایش کرونا شروع می‌شود، معمولا تنگی نفس، حتی بصورت مختصر است. برخی دچار حالت تهوع، لرز و تعریق شبانه هم می‌شوند.
 
کمتر شدن شیوع
حتی اگر این کرونای خفیف را هم گرفته باشید، خبر خوب دیگر اینست که احتمالا آنرا به دیگران منتقل نمی‌کنید. کمه در این زمینه تجربه کرده و می‌گوید: "شریک زندگی من حتی واکسن هم نزده بود، او حتی از من کرونا نگرفت، ما تا وقتی که جواب آزمایش کرونایم مثبت شد در یک رختخواب می‌خوابیدیم". گزارشات یک مطالعه بررسی نشده در اسرائیل نشان می‌دهد که این افراد ویروس کمتری در سیستم خود خواهند داشت و ممکن است که آنرا به دیگران سرایت ندهند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات

Best Persian Iranian Directory


بطور تخمینی، اگر ۸۰٪ مردم واکسن زده باشند ایمنی جمعی بوجود می‌آید، به این معنی که میزان سرایت بیماری در میان جمعیت به حداقل خود می‌رسد و اجتماع در مقابل بیماری ایمن می‌گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Thursday, May 6, 2021 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به