محققان به این نتیجه رسیدند که قابلیت دسترسی کوتاه مدت به انرژی بوسیله افزایش میزان قندخون می‌تواند فاکتور مهمی در ایجاد انگیزه در افراد مسن برای انجام یک کار با بالاترین توانایی باشد
بسیاری از ما فکر می‌کنیم قند برای سالمندان خوب نیست. حالا کم کم در بسیاری از زمینه‌های علمی، همه چیز تغییر می‌کند. محققان بسیاری در دانشگاه‌ها و موسسات علمی سراسر دنیا در تلاشند تا به یافته‌های دقیق‌تری برسند و ما نیز هر هفته سعی داریم که نتایج آنها را به شما منتقل کنیم. یکی از مطالب جالب این هفته یافته جدید محققان انگلیسی است. محققان دانشگاه وارویک متوجه شدند که قند موجب بهبود حافظه در افراد مسن می‌شود و به آنها انگیزه بیشتری به آنها برای انجام فعالیت‌های دشوار می‌بخشد.

محققان در این مطالعه، به افراد جوان (۱۸ تا ۲۷ سال) و افراد مسن (۶۵ تا ۸۲ سال) نوشیدنی حاوی مقدار کمی گلوکز داده و از آنها خواستند مهارت‌های گوناگون حافظه را انجام دهند. همچنین به سایر شرکت‌کنندگان، نوشیدنی حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی دادند. سپس میزان مشارکت افراد را در مهارت‌های انجام شده سنجیدند و امتیازشان در زمینه حافظه، خلق و خو، و درک‌شان از تلاش را ارزیابی کردند. آنها فهمیدند افزایش انرژی از طریق نوشیدنی گلوکز در مقایسه با نوشیدنی حاوی شیرینی مصنوعی، هم به افراد جوان و هم به سالمندان برای تلاش بیشتر کمک کرد. البته در افراد جوان گروه نوشیدنی گلوکز، بهبودی در خلق و خو یا عملکرد حافظه‌شان مشاهده نشد. اما در مقایسه با گروه قند مصنوعی، در افراد مسنی که نوشیدنی گلوکز مصرف کردند حافظه به شکل قابل توجهی بهبود یافت و آنها خلق و خوی مثبت‌تری داشتند.

محققان به این نتیجه رسیدند که قابلیت دسترسی کوتاه مدت به انرژی بوسیله افزایش میزان قندخون می‌تواند فاکتور مهمی در ایجاد انگیزه در افراد مسن برای انجام یک کار با بالاترین توانایی باشد. پس فراموش نکنید به سالمندان گوشزد کنید تا قند را کاملا حذف نکنند.

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, August 1, 2018 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به