محققان می‌گویند که زنان باید به فکر چیز‌هایی باشند که برایشان حالت عادی دارد
تعداد زیادی از مردم از اینکه وزنشان کاهش یابد بسیار خوشحال می‌شوند، بدون آنکه زحمتی به خود داده باشند. اما محققان می‌گویند که در صورت کاهش یافتن توجیه‌ناپذیر وزن بدن (به‌عنوان مثال 5/4 کیلوگرم ظرف مدت یک ماه از وزن بدن کاسته شود بدون آنکه فعالیت بدنی افزایش‌یافته یا مقدار غذای مصرفی کمتر شده باشد) باید به پزشک مراجعه نمود و اینکه کاهش توجیه‌ناپذیر وزن بدن نشانه وجود سرطان است، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود. البته ممکن است پس از انجام بررسی‌های لازم مشخص شود که این کاهش وزن علت دیگری دارد، به‌عنوان مثال ناشی از پرکاری تیروئید است‌. پزشک برای بررسی کردن تیروئید تست‌هایی انجام می‌دهد و احتمالاً دستور می‌دهد اندام‌های مختلف بدن سی.تی.اسکن شوند.همینطور بیماری قند نیز سبب کاهش وزن می‌شود. بنابراین پزشک باید احتمال وجود علل مختلف کاهش وزن را یک به یک بررسی نماید تا بتواند دلیل کاهش وزن ناگهانی را تشخیص دهد.
نفخ آنقدر رایج است که بسیاری از مردم صرفاً به آن عادت می‌کنند. اما ممکن است در خانم‌ها، نفخ به‌وجود سرطان تخمدان اشاره داشته باشد. دیگر علائم سرطان تخمدان شامل شکم درد یا درد لگن، احساس به سرعت سیر شدن (حتی هنگامی‌که شخص زیاد غذا نخورده باشد) و مشکلات مربوط به دستگاه ادراری است. به‌عنوان مثال شخص احساس می‌کند باید فوراً به دستشویی برود. اگر نفخ تقریباً هر روزه اتفاق افتد و به مدت بیشتر از چند هفته ادامه یابد، باید با پزشک مشورت نمود. پزشک سابقه بهداشتی خانم بیمار را به دقت یادداشت می‌کند و دستور می‌دهد سی.تی.اسکن و آزمایشات خون انجام شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
اکثر خانم‌ها کاملاً از وضعیت پستان‌های خود آگاه هستند، حتی اگر به‌طور منظم خودشان آنها را معاینه نکنند و می‌دانند که باید مراقب ظهور توده در آنها باشند. اما این تنها علامتی نیست که در پستان ظاهر می‌شود و به‌وجود سرطان اشاره دارد. محققان می‌گویند که باید قرمز و ضخیم شدن پوست پستان هم بررسی شود، زیرا ممکن است نشانگر شکل نادر اما مهاجمی از سرطان به نام سرطان التهابی پستان باشد و اینکه اگر پستان جوش بزند و این جوش تا چند هفته باقی بماند، باید به پزشک مراجعه شود تا او این جوش را ارزیابی کندو اینکه اگر ظاهر نوک پستان هم تغییر کند، یا اگر خانم متوجه ترشح کردن آن شود (خانمی که با پستان به کودک خود شیر نمی‌دهد)، مراجعه به پزشک لازم خواهد بود و اینکه اگر نوک پستان در حالت طبیعی به طرف بیرون متمایل است و سپس به طرف داخل کشیده شود، نشانه خوبی نخواهد بود ( اما اگر نوک پستان همواره به طرف داخل متمایل باشد مشکلی وجود ندارد، زیرا تغییر در ظاهر نوک پستان است که امکان دارد علامت نگران کننده‌ای باشد).
اگر تغییراتی در پستان خانم اتفاق افتد، پزشک سابقه بهداشتی او را به دقت یاد داشت می‌نماید، پستان را معاینه می‌کند و دستور می‌دهد تست‌هایی مانند ماموگرافی، سونوگرافی، ام.آر.آی و شاید نمونه‌برداری (بیوپسی) انجام شود. محققان می‌گویند زنانی که هنوز یائسه نشده‌اند معمولاً به خونریزی بین دوره‌های قاعدگی توجه نمی‌کنند و همچنین تمایل دارند خونریزی دستگاه گوارش را نادیده بگیرند، زیرا دچار این اشتباه می‌شوند که این خونریزی مربوط به دوره قاعدگی آنها است و مخصوصاً اگر شخصی دارای دوره‌های قاعدگی منظمی باشد، نشان می‌دهد که باید به پزشک مراجعه نماید. خونریزی پس از یائسگی هم همین وضعیت را دارد، زیرا ممکن است علامت سرطان لایه داخلی رحم باشد. امکان دارد خونریزی دستگاه گوارش یکی از علائم سرطان روده بزرگ و راست روده باشد.
محققان می‌گویند که زنان باید به فکر چیز‌هایی باشند که برایشان حالت عادی دارد، یعنی اگر خانمی بین دوره‌های قاعدگی هرگز لکه‌های خون نمی‌بیند و اینک متوجه آنها می‌شود، این وضعیت برای او غیرطبیعی است، در حالی‌که شاید این وضعیت برای زنی دیگر وضعیتی غیرطبیعی نباشد و اینکه سرطان لایه داخلی رحم یکی از سرطان‌های رایج سیستم تناسلی زنان است و در دست کم سه چهارم از زنانی که به آن دچار می‌شوند، خونریزی غیرطبیعی یکی از علائم این سرطان است. پزشک سابقه بهداشتی زن بیمار را به دقت یادداشت می‌نماید و بسته به زمان صورت گرفتن خونریزی و علائم دیگر، احتمالاً دستورمی‌دهد سونوگرافی یا نمونه‌برداری انجام شود.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
اتفاقاتی که در بالا آورده شد، شرایطی است که هر یک از ما می تواند با آن برخورد کند. سوال مهمی که اینجا پیش می‌آید این است که آیا شما بیمه مناسب دارید و اگر دارید‌، آیا از محتویات آن بدرستی مطلع هستید؟ طبق آمار‌، شماری زیادی از افراد بیمه مناسب ندارند و همچنین از محتویات آن آشنایی ندارند‌. بسیاری از افراد به صرف قیمت پایین‌تر بیمه‌هایی اخذ کرده‌اند که در روز استفاده(claim) متوجه می‌شوند که آنچه گرفته‌اند به آنچه فکر می‌کردند تفاوت بسیاری دارد. اگر امروز سلامت هستید، اخذ بیمه بیماری‌های سخت را به روز بعد موکول نکنید و اگر بیمه‌ای دارید که مفاد دقیق آن را نمی‌دانید، زمان بررسی آن همین امروز است که سلامتید.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
بهتر است اهمیت و ارزش مشاوره مالی و بیمه و البته مشاور واجد شرایط و خبره را نه تنها نادیده نگیریم‌، بلکه در زمان مناسب از مشاوره برخوردارشویم.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
اقتباس: www.cover4u.ca
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

از خوانندگان و علاقمندان دعوت‌ به عمل می‌آوریم که تجربه‌های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفا درجهت اطلاع‌رسانی می‌باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصین مربوطه نمی‌شود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Wednesday, February 13, 2019 - 19:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به