برداشت غلط از سیستم بهداشتی پزشکی کانادا باعث عدم حفاظت کافی از خودمان می شود

جا دارد قبل از هر چیز بگویم نوروز 1400مبارک.
‌بسیاری‌ از ما با فرضیاتی طرف هستیم و این فرضیات گاهی غلط است. چرا غلط است؟ برای اینکه برداشت ما غلط است. و اما چرا‌؟ برای این غلط است که فکر می‌کنیم در کشوری که داریم زندگی می‌کنیم با همه خوبی‌هایش یعنی بهداشتی که داریم‌ و آن را government به ما می‌دهد، همه چیز را پوشش می‌دهد. اما موضوع بحث من نکته مهمی است که خیلی‌ وقت‌ها آدم‌ها پشت گوش می‌اندازند. بیمه عمر نیست، بیمه critical illness هم نیست، بیمه‌ای است که مربوط به ناتوانی جسمی و ازکارافتادگی است، راجع به آن چقدر می‌دانید؟
منظورم را بیشتر می‌گویم. اگر خدای ناکرده کسی نتواند daily activity داشته باشد آیا بیمه عمر کار می‌کند؟ خیر. آیا بیمه critical illness کار می‌کند؟ خیر. آیا بیمه accident کار می‌کند؟ خیر. پس می‌بینیم برای هر چیزی یک ابزاری باید باشد، ابزار این قضیه چه می‌تواند باشد؟ مسلما چیزی نیست جز بیمه LTC یا long term care، در این خصوص اگر کسی نتواند Daily activityها را انجام دهد آن بیمه سر جایش می‌آید، یادتان باشد این با LTD فرق می‌کند، با long term disability فرق می‌کند.
چون ما disabilityها را تا سن 65 داریم ولی LTC را می‌توانیم تا 100 سالگی داشته باشیم. پس توجه داشته باشید هر ابزاری برای یک کاری است در بیمه هم همینطور است و LTC می‌تواند برای این دسته از افراد باشد، قابل توجه کسانی که آلزایمر دارند، خدا کند تجربه نکرده باشید، ولی واقعا افرادی که در این خصوص قرار می‌گیرند این بیمه می‌تواند ماهانه کمکی باشد برای آن صاحب بیمه نامه به عبارتی برای کسی که insured شده است، چرا که بسیار پر هزینه است، کمی search کنید متوجه خواهیم شد افراد اگر در خصوص ناتوانی جسمی و ازکارافتادگی کمی مطالعه کنند می‌بینند چقدر پر هزینه است و واقعا آدمها نمی‌توانند از پس آن بربیایند.
ممکن است آن فرد را بفرستید خانه سالمندان، حالا اگر شما بیمه‌ای داشتید که انقدر به واسطه این موضوع پول می‌داد که فرد در خانه خودش می‌توانست هزینه کند بد نبود. قطعا موافقید، نه؟ برای اینکه نهایتا آن فردی که دچار آلزایمر است‌، آلزایمر را به این خاطر مثال زدم چون خیلی خیلی همه‌ ما‌ شنیده‌ایم، یا با آن تجربه‌ای داشته‌ایم یا در اطرافمان می‌شنویم‌، می‌بینید که این افراد بسیار پر هزینه می‌شوند، از دارویشان گرفته متاسفانه در هر یک از سه level، مراحل اولیه، مراحل متوسط و در نهایت در حالت‌های بسیار پیشرفته و اگر آن امکانات باشد آن فرد در خانه خودش احساس امنیت بیشتری می‌کند‌، اعم از پرستار، اعم از دارو و هزینه‌های جانبی.
پس چقدر خوب است برای هر ابز‌ار و هر موضوعی آن ابزار مورد نظر را بهش دقت کنیم و منظور اینجا این است که یک مشاور خوب می‌تواند کمکمان کند که بدانیم چگونه می‌توانیم و چه بیمه یا بیمه‌هایی را می‌توانیم انتخاب کنیم‌.
تا برنامه‌ای دیگر خدانگهدار.
چرا از برخی از واقعیت‌ها برداشت غلط کرده و از خودمان محافظت نمی کنیم؟

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به