چه راهی وجود دارد تا نقش استرس را در زندگی خود کمک کنیم و آرامش بدست آوریم؟

موضوع این برنامه‌مان راجع به استرس و financial است. موضوع برنامه‌مان را با یک مثالی مربوط این موضوع خدمتتان عارض می‌شوم که یک کم برگردیم به هر نوع اتفاقی که در زندگیمان می‌افتد اگر توجه کنیم می‌بینیم که چقدر ما در آن اتفاق می‌توانیم سهیم باشیم. فرض کنیم یک اتفاقی بوجود می‌آید و مسلما این اتفاق اثراتی هم دارد اگر بخواهیم درجه بندی کنیم و نمره بندی بدهیم 10% این اتفاق بوجود آمده به آن یک رتبه 10% بدهیم، خارج از کنترل ما هم بوده ولی چه چیزی می‌تواند در ما موثر باشد وقتی برخورد می‌کنیم؟
آن 90% ما هستیم که چگونه با این موضوع برخورد می‌کنیم. راجع به استرس گفتم امروزه می‌دانیم که همه رشته‌ها به نوعی با هم دخیل هستند و وقتی موضوع financial و مالی پیش می‌آید و بیمه که قرار است protection برای ما بوجود بیاورد، می‌بینیم چقدر مرتبط می‌شود و از همه مهمتر این است که ما هر کاری را آگاه باشیم و به درستی و به موقع انجام دهیم. یک آمارهایی هم در این قضایا شاید به ما کمک کند آن آمارها می‌گوید وقتی که یک disability یا ناتوانی بوجود می‌آید، در همین مواردی که عرض کردم تقریبا سهمی که استرس می‌تواند در ناتوانی‌ها بدهد 30% است یعنی mental problem. چون‌ اگر استرس را از خانوادهmental problem بدانیم اضطراب و استرس و چیزهای دیگری، می‌تواند با درجات مختلفی هم باشد، نه؟
می‌بینیم که cancer سرطانها که باز هم می‌تواند مرتبط باشد اگر باز هم بخواهیم رتبه بندی کنیم یک چیزی حدود 15% است این قضیه است. برای آن ناتوانی، برای آن ازکار افتادگی، برای آن disability و 12% اتفاقی مثل accident است. خوب از آن طرف قضیه اگر باز توجه داشته باشیم، می‌بینم که یک اتفاق و یک استرسی را که ما راجع به آن صحبت کردیم چه عواملی در آن دخیل ‌هستند و ما باید چه کاری کنیم و چرا دخیل هستند؟ برای‌ اینکه ما زندگی می‌کنیم و life styleمان به گونه‌ای است که خیلی چیزها داینامیک هستند، درست است؟ تغییراتی که ممکن است در life style ما بوجود بیاید فارغ از اینکه یک بخشی هم در جامعه زندگی می‌کنیم و تاثیرات اکونومیک هم داریم و اینکه consequence آن استرس می‌تواند نهایتا بیماری برای ما بوجود بیاورد که امروزه شاهد هستیم و این می‌تواند دوباره اثر بدی را برای ما بوجود بیاورد یعنی همان توجه به خودمان و نهایتا مشکلات مالی که بوجود بیاید، خوب راه کار چیست؟
راه کار این است که ما ضمن مشاوره گرفتن درست از یک فرد متخصص، در زمان مناسب protectionمان را اختیار کنیم‌ و با توجه به این قضیه استرس‌ را‌ کمتر و از خودمان دورتر کنیم با این که خیلی وقت‌ها قابل کنترل نیست.
تا برنامه دیگر خدانگهدار.
چرا استرس در وضعیت زندگی، مالی و بیمه ما بسیار مهم است و چگونه اثرش را کم کنیم؟

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به