کرونا چگونه آمده و چگونه می‌تواند واقعا اینگونه مشکلات را کنترل کرد؟

امروز درباره اپیدمی یا pandemic ویروس کرونا می‌خواهم صحبت کنم. می‌توانید اینطور در نظر بگیرید که واقعا جهان امروز ما، این کره کوچک، مثل یک بدن انسان می‌ماند. بدن انسان را وقتی در نظر بگیرید، اگر شما حتی انگشت کوچکتان هم درد بگیرد تمام بدن شما در زحمت است، حالا اگر سردرد داشته باشید یا هر عضو دیگر هم باشد همینطور است. به قول سعدی:
بنی آدم اعضای یک پیکرند       که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار     دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی‌غمی      نشاید که نامت نهند آدمی
خوب اگر ما اینطور‌ در نظر بگیریم و بنابراین ببنیم که در دنیا چه دارد می‌گذرد و چه دارد به وجود می‌آید، در هر نقطه دنیا اگر کوچکترین اتفاقی بیفتد این اتفاق در تمام دنیا پخش می‌شود و روی تمام دنیا اثر می‌گذارد.
یکی از دانشمندان چندین سال پیش گفت که اگر پروانه‌ای در چین بالش را به هم بزند‌، هوای کالیفرنیا به هم می‌خورد. البته یک مقدار exaggerate است، ولی ببینید اگر کره زمین را به صورت بدن انسان در نظر بگیرید می‌بینید که این بدن انسان در زحمت می‌افتد. اگر در آفریقا یک بچه گرسنه می‌میرد، این مسئولیت ما است و بر ما هم اثر می‌گذارد. علاوه بر این طبیعت همیشه مرتبا بر ما می‌گوید و عواملی در طبیعت بوجود می‌آید، حوادثی که در طبیعت بوجود می‌آید، هر کدام یک درس بزرگ برای انسان است.
الان کره زمین بیمار است و انقدر بیماری‌اش طول کشید که حالا به یک صورت خیلی بدی جلوه می‌کند. یعنی‌ واقعا الان به سرطان مبتلا شده است. هر روزره در دنیا پانزده هزار کودک به علت گرسنگی می‌میرند‌، هر روزه! ببینید در چین، مسلمان‌ها را می‌کشند و ‌به کار اجباری وا می‌دارند و از آن طرف فقط آقای بایدن می‌گوید که این ‌فقط یک مسئله فرهنگی است، برای اینکه چشمش را ببندد! در ایران بهایی‌ها را می‌کشند، کسی صدایش در نمی‌آید! در لیبی بازار برده فروشی به صورت رسمی وجود دارد و انسان‌ها را به قیمت 500 تا 800 دلار دارند می‌فروشند، ببینید چه خبر است! ولی همه مردم، همه مطبوعات دنیا چشمهایشان را بسته‌اند و صدایشان در نمی‌آید!
خوب این بر ما اثر می‌گذارد، چه می‌شود؟ شما ببینید که در یک قسمت دنیا در ووهان چین فقط یک نفر مریض می‌شود و بعد از چند روز تمام دنیا می‌گیرند، یعنی به آمریکا می‌رسد که پانزده هزار کیلومتر با آن فاصله دارد. الان دنیای ما به صورت یک دهکده کوچک است، و به ما می‌گوید که باید به وحدت کامل انسان‌ها فکر کنیم‌، به وحدت کره زمین، و اگر غیر از این باشد باز هم در زحمت خواهیم بود. می‌بینید که یک چیز کوچک تمام دنیا را فرا گرفته است و چطور همه را به زحمت انداخته است و این حقیقتا به ما دارد می‌گوید که ما احتیاج به یک دولت بین‌المللی و به اصطلاح به یک سازمان مللی داریم که البته الان سازمان مللی که ما داریم یک لولوی سرخرمن بیشتر نیست و به هیچ دردی نمی‌خورد!‌ و به اصطلاح تساوی در آن اصلا برقرار نیست، یعنی این حق وتو که به کشورهای بزرگ داده‌اند، اصلا سازمان ملل را به صورتی مسخره در آورده است.
و ببینید که هر کشوری برای خودش دارد سازی می‌زند و ببینید اپیدمیکی که الان وجود دارد باید در سطح جهانی مردم تصمیم بگیرند، ما یک دولت جهانی می‌خواهیم که تصمیم بگیرد که در دنیا چه دارد می‌گذر، چون هر کشوری برای خودش واقعا نمی‌تواند تصمیم بگیرد، شما فرض کنید که الان دولت آمریکا و یا حتی کانادا بیایند و همه واکسینه بشوند اصلا دیگر خبری از کرونا نباشد ولی فرض می‌کنیم یک نفر از ته آفریقا بلند می‌شود‌ و می‌رود آمریکا و دوباره به اصطلاح همین آش است و همین کاسه. بنابراین باید به طور کلی ما کره زمین را در نظر بگیریم نه اینکه فقط پیش پای خودمان را نگاه کنیم و فکر کنیم.
ویروس کرونا حقیقتا دارد به ما می‌گوید که باید ما به این صورت فکر کنیم که دیگر دنیا به صورت یک دهکده کوچک درآمده و باید تصمیم‌ها برای همه دولتها و از نظر کلی گرفته شود تا بتوانیم این کره کوچک و این دهکده کوچک را‌ تبدیل به یک بهشت روی زمین کنیم.‌
کرونا چگونه آمده و چگونه می‌تواند واقعا اینگونه مشکلات را کنترل کرد؟

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به