چگونه بدن فیزیکی در سلامتی اثر دارد و چه چیزهای نهان و آشکاری برایش خطرناک است؟

قسمت دیگر بدن ما که همان بدن فیزیکی به آن می‌گوییم، به طور کلی جسم عنصری ما‌ هم اثری در سلامتی دارد خوب چرا؟ برای اینکه بدن ما در environmentی زندگی می‌کند که این environment هر روز در تغییر است و حتی هوا اثر شدیدی روی آن دارد، گرما و سرما و رطوبت مرتبا عوض می‌شود، باد و همه اینها روی بدن فیزیکی ما اثر می‌گذارند و چیزهای دیگر مثل امواج electro magnet و امواج خطرناک که متاسفانه ما امروزه pollutionی داریم از امواج خطرناک و تمام چیزها remote control است و روی این امواج کار می‌کند. شما می‌خواهید کانال تلویزیون را عوض کنید باید حتما دکمه‌ای را بزنید تا با امواج کانال را عوض کنید، یا به طور کلی اینترنت، که امواج آن بدن ما را در خود گرفته است. یا امواج electro magnet یا خیلی چیزها که کلا دنیا را polluted کرده است.
مواد سمی، ما در environmentمان مواد سمی و شیمیایی روی بدن ما اثر می‌گذارد. متاسفانه این آفت‌کش‌ها و به طور کلی چیزهایی که روی سبزیجات و میوه‌ها اسپری می‌کنند، این چیزی است که دنیا را گرفته است و متاسفانه خیلی کم می‌توانیم غذای ارگانیک پیدا کنیم و اینها اثر شدیدی روی بدن ما می‌گذارند و تمام سلولهای ما را از بین می‌برند‌. به طور کلی ما می‌توانیم بگوییم این سمومی که در environment است و امواج در environment، همه اینها روی بدن ما اثر شدید می‌گذارند و بدن ما را از لحاظ فیزیکی مریض می‌کنند حالا بگذریم که همه این امواج به غیر از اینکه روی بدن ما اثر می‌گذارند روی ذکر و فکر و احساسات ما نیز از طریق هورمونها می‌توانند اثر بگذارند، یعنی تمام اینها می‌تواند به ما بگوید که واقعا غیر از اینکه عوامل روحانی و فکر و ذهن و احساسات روی بدن فیزیکی ما اثر می‌گذارند، این ویتامین‌ها و pollutionها و مواد معدنی هم از طریق دیگر روی بدن ما اثر شدید دارد.
حالا بنابراین شما دیدید که ما سه مرحله یا به طور کلی سه spare در بدنمان داریم. عوامل روحانی، روحانیات فکر و ذهن و احساسات و همینطور بدن فیزیکی. حالا ما اگر بخواهیم سلامتی را تعریف کنیم بنابراین باید بگوییم، اولا سلامتی یعنی سلامتی روحانیات، سلامتی ذهن و فکر و احساسات و سلامتی فیزیکی بدن. و مساله دیگر این است که اینها باید با هم متعادل باشند، یعنی بدن ما ‌باید از لحاظ کلی تعادلی بین این ذهن و فکر و بین روحانیات و بدن فیزیکی برقرار کند. اگر این سه تعادل برقرار باشد، یعنی سلامتی ذهن و فکر و احساسات و سلامتی روحانیات و سلامتی بدن فیزیکی، بنابراین ما می‌توانیم بگوییم که بله بدن ما سالم است.
‌اگر شما این را درنظر بگیرید، متاسفانه من فکر نمی‌کنم که تعداد انگشت شماری حتی در تمام دنیا بتوانید آدم سالم گیر بیاورید، یعنی هر کسی به هر صورت یکی از این قسمتهایش می‌لنگد و یکی از این قسمتها درست کار نمی‌کند و روی این اصل است که ما باید بگوییم که سلامتی انسان، سلامتی روحانی، سلامتی فکری، سلامتی فیزیکی بدن است‌.
چگونه بدن فیزیکی در سلامتی اثر دارد و چه چیزهای نهان و آشکاری برایش خطرناک است؟

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به