ممکن است باور نکنید که این نقاط را می‌توانید در اینجا و در کشور کانادا هم پیدا کنید
برای سفر به مناطق مدیترانه‌ای لازم نیست کشور را ترک کنید! هزاران مکان زیبا در کانادا وجود دارد که شبیه به جاهای دیگر‌ هستند، از جمله نقاطی که رنگ آب در آنها فیروزه‌ای و شن‌ها سفید هستند، درست به همان رنگی که کشورهایی مانند یونان به واسطه آنها معروف شده‌اند.
بهترین زمان برای رفتن به این نقاط نیز همین فصل تابستان است. ‌در اینجا نحوه صرفه‌جویی در هزینه بنزین در تابستان امسال، برای‌ برنامه‌ریزی سفر جاده‌ای شما را نیز گنجانده‌ایم.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
هفت مکان در کانادا که به زیبایی جزایر‌ یونان هستند و روش‌هایی برای صرفه‌جویی بنزین شما در مسافرت
‌مناطقی بسیاری هستند که ویژگی‌های زمین‌شناسی خیره‌کننده و سواحل با آب گرم و شور دارند‌. ممکن است باور نکنید که این نقاط را می‌توانید در اینجا و در کشور کانادا هم پیدا کنید. از خلیج‌های کوچک گرفته تا غارهای دریایی با آبهای آبی روشن. در اینجا هفت مکان در کانادا به شما معرفی می‌شود که بازدید از آنها به شما این احساس را می‌دهد که به طور کامل کشور را ترک کرده‌اید و دقیقا به جزیره‌ای در یونان قدم گذاشته‌اید.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

پس از پایان این ۷ مکان، چند روش صرفه‌جویی در بنزین را برایتان آورده‌ایم که قبل از حرکت در جاده برنامه‌ریزی داشته باشید. در مجموع یادتان باشد که قیمت بنزین از حدود روزهای پنجشنبه، وقتی به آخر هفته ‌نزدیک‌تر می‌شویم شروع به افزایش می‌کند، بنابراین برای پُر کردن بنزین از قبل برنامه‌ریزی کنید و توجه داشته باشید که بنزین دوشنبه‌ها نیز هنوز خیلی ارزان نشده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
 
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
توبرموری در انتاریو
The Grotto - Indian Head Cove, Tobermory, Ontario
این غار در پارک ملی شبه جزیره بروس قرار دارد‌ و ورودی خوش منظره‌ای با آبی شفاف و تمیز دارد. صخره‌های سنگی و چاله‌های شنای پنهان و آب خیره کننده زیبای فیروزه‌ای آن یادآور غارهای دریایی در یونان هستند.‌ در این مکان هیچ مشکلی برای تصور اینکه از کانادا به یک ساحل دریای مدیترانه رفته‌اید نخواهید داشت.
 
کوه خدا در بریتیش کلمبیا
God's Mountain Estate, Penticton, BC
این ویلاهای زیبا به سبک اروپایی مانند بخشی از سانتورینی در بریتیش کلمبیاست‌ که با باغ‌ها و تاکستان‌ها احاطه شده، مکانی برای آرامش و استراحت است‌ و تجملاتی که مکان‌های دیگر ممکن است داشته باشند را ندارد. این املاک مدیترانه‌ای دارای چشم‌اندازهای باورنکردنی به دریاچه بوده و بسیاری از اتاق‌های این خانه‌ها بدون سقف است بطوریکه می‌توانید زیر درختان مو و نور ستاره‌ها بخوابید و برخی از آنها هم یک استخر آب باشکوه دارند.
 
ساحل تاندرکو در پرنس ادوارد آیرلند
Thunder Cove Beach, Darnley, PEI
با سنگ‌های قرمز و صخره‌های ماسه سنگی قرمز بزرگ، ساحل خلیج کوچک تاندر ‌در جزیره پرنس ادوارد، بسیار شبیه ساحل قرمز سانتورینی است. در این مکان جواهر پنهان کانادا، می‌توانید غارهای دریایی را کاوش کنید و صخره‌ی "فنجان چای" را ببینید که یک سازه ماسه‌سنگی منحصر به فرد است و توسط آب و باد شکل گرفته است.
 
پرتگاه‌های اسکاربرو در انتاریو
Scarborough Bluffs, Scarborough, ON
در این پارک در منطقه اسکاربرو در شرق تورنتو، ساحلی با شن و ماسه سفید پیدا خواهید کرد که بین صخره‌های بلند قرار گرفته است. این شگفتی طبیعی که در اثر فرسایش طبیعی آب و باد شکل گرفته، جایی است که می‌توانید آب آبی شفاف و مناظری خیره کننده را ‌‌بینید که انگار جواهری شگفت‌انگیز در شهر یافته‌اید.
 
پارک خلیج تریبون در بریتیش کلمبیا
Tribune Bay Provincial Park, Hornby Island, BC
سواحل این پارک استانی دارای ماسه‌هایی سفید و نرم و آبی شفاف و آبی روشن است و تداعی کننده این احساس می‌شود ‌که کانادا را به مقصد جایی گرم‌تر ترک کرده‌اید. این خلیج بسیار کم عمق، یکی از گرم‌ترین نقاط شنا در آب‌های شور در بریتیش کلمبیا است.
 
نقطه خنده در نوااسکوشیا
Gaff Point, Kingsburg, NS
این مسیر‌ در منطقه "لاننبرگ" شما را به ساحلی مخفی در میان صخره‌ها هدایت می‌کند که شبیه خلیج‌های کوچک در جزایر ایونین یونان است. این مسیر که از ساحل صخره‌ای "هیرتل" شروع می‌شود و پیاده‌روی در حد متوسطی دارد، شما را از تالاب‌ها و منطقه جنگلی عبور می‌دهد که می‌توانید استخرهای جزر و مدی و ‌حیات وحش را ببینید.
 
ساحل رانندگان در نوااسکوشیا
Carters Beach, Port Mouton, NS
این ساحل در جامعه جذاب "پورت موتون" ترکیبی رویایی از شن و ماسه سفید و آب آبی شفاف است و قطعا به نظر می‌رسد که به کانادا تعلق ندارد. این ساحل در واقع از سه ساحل هلالی تشکیل شده که هر کدام دارای همان شن‌های سفید نرم هستند. مراقب دلارهای شنی که اغلب در ساحل یافت می‌شوند، باشید!
 
روش‌های بسیار موثر صرفه‌جویی بنزین در تابستان
با ردیابی کردن میزان مصرف خودروها در زمان واقعی در جاده‌ها با اپلیکیشن‌های عمومی می‌توان دید در صورتیکه رانندگان سرعتی بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت داشته باشند، در ۸ کیلومتر بیش از ۲۲ سنت بیشتر بنزین می‌سوزانند. بنابراین بند اول مهم اینست: ‌اگر ممکن است سرعت خود را در جاده کم کنید، یا حتی بجای استفاده از بزرگراه‌ها با سرعت بالا از مسیرهای کم‌سرعت‌تر خوش‌منظره انتخاب کنید تا در هزینه‌های بنزین صرفه‌جویی کنید‌.‌‌ در ضمن یادتان نرود که هرچقدر بیشتر گاز دهید، مصرف بنزین شما بیشتر می‌شود تا آنجایی که رانندگی مثلا با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت باعث می‌شود ۳۵% بیشتر از سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعتی بنزین مصرف کنید.
 تکرار عادات بد رانندگی‌ مانند ترمزهای یک مرتبه‌ای، سریع گاز دادن و شتاب‌گیری مکرر می‌تواند به راحتی شما را برای پُر کردن باک بنزین به پمپ بنزین فرستد، پس اجازه ندهید گرمای تابستان و دیوانگی جاده شما را هیجان‌زده کند، در جاده آرام باشید. اگرچه ترمز ناگهانی می‌تواند زمان رسیدن به نقطه ایست را تا ۴% کاهش دهد، اما مصرف سوخت را تا ۳۹% افزایش می‌دهد.
از ‌برنامه‌هایی که امتیاز می‌دهند استفاده کنید، مانند برنامه‌های پمپ بنزین‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین. این برنامه‌ها علاوه بر اینکه گاهی همراه با بنزین‌های ارزانی هستند می‌توانند امکانات دیگر لازمه را نیز به شما ارزانتر ارائه دهند. برخی از این اپلیکیشن‌ها می‌توانند به شما بگوید کدام پمپ بنزین نزدیک به شما مقرون به صرفه‌ترین نرخ را ارائه می‌دهد.
از شر وزن ‌اضافی‌ خلاص شوید و تا می‌توانید خودرو را سبک کنید. هرچه ماشین بار بیشتری حمل کند، بنزین بیشتری می‌سوزاند زیرا برای جلو رفتن سخت‌تر کار می‌کند. اگر رانندگان تمام وسایل غیرضروری را که به وزن خودروی آنها می‌افزاید ‌حذف کنند، احتمالا می‌توانند تا ۱۲% در هزینه بنزین صرفه‌جویی کنند یا مسافت ‌بیشتری را بپیمایند.‌
پیش از حرکت ماشین خود را تعمیر کنید. کنترل خودرو بسیار مهم است برای مثال کیفیت لاستیک‌ها و درستی باد آنها می‌تواند علاوه بر تامین بیشتر امنیت جانی شما، هزینه بنزین شما را نیز به میزان زیادی کاهش دهد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

بجای باز کردن شیشه‌های خودرو از تهویه خنک خودرو استفاده کنید. ‌به ویژه اگر خودرو شما کوچک و آیرودینامیک است حتما از تهویه خنک استفاده کنید زیرا باز کردن شیشه اتومبیل با برهم زدن آیرودینامیک، به میزان زیادی مشکل حرکتی برای وسیله نقلیه شما بوجود می‌آورد اما اگر خودرو شما بزرگ و حجیم است احتمالا گشودن پنجره‌ها بهتر از استفاده از تهویه خنک است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, July 16, 2022 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به