در ۴۵% از آپارتمان‌های انتاریو و ۱۸% از خانه‌های این استان کسی زندگی نمی‌کند بلکه ثروتمندان آنها را خریده و کنار گذاشته‌اند تا با بالا رفتن قیمت آن، کاسبی کنند
در حالی که کانادا و سایر کشورها سعی می‌کنند با چالش‌های مسکن ارزان‌تر کنار بیایند، یکی از وزیران کابینه هلند اخیرا تلاش کرده وضعیت خانه را برای کل مردم حل کند و امکان مالکیت چندین خانه توسط ثروتمندان را کاهش دهد و نتیجتا خانه‌های بیشتری با قیمت پایین‌تر در بازار باقی بمانند تا افرادی که خانه ندارند بتوانند خانه‌دار شوند.
خرید خانه و استفاده از بالا رفتن قیمت و یا اجاره دادن آن یکی از روش‌های درآمدسازی ثروتمندان است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
تعمیرات خانه، آسفالت
 
هلند برای حل بحران مسکن، خرید خانه توسط ثروتمندان را سخت می‌کند؛ کانادا برعکس
"هوگو دو جونگ" وزیر مسکن هلند قانونی را پیشنهاد کرده که به شهرداری‌ها اجازه می‌دهد تا مالکان خانه‌هایی را که ارزش خانه‌هایشان تا ۳۵۵,۰۰۰ دلار آمریکا (حدود ۵۱۷,۰۰۰ دلار کانادا) ارزش دارد را مجبور کنند که خانه‌هایشان را فقط به افراد کم یا با درآمد متوسط بفروشند. این بدان معناست که دولت‌های محلی می‌توانند از دادن مجوز مالکیت یا اقامت به خریداران بالقوه ثروتمند خودداری کنند و آنها را از بازار خانه‌هایی با این ارزش دور نگه دارند. بدین ترتیب عرضه این خانه‌ها در بازار بیشتر شده و به کاهش قیمت آنها از یک سو و از سوی دیگر از "روی ملک خوابیدن ثروتمندان" جلوگیری می‌کند.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
"جرمی ویترز" هماهنگ‌کننده پروژه چالش مسکن مقرون‌به‌صرفه در دانشگاه تورنتو می‌گوید: "مشکلی که این سیاستمداران هلندی سعی در رفع آن دارند، در واقع مشکلی‌ست که به‌ویژه کانادا نیز آن را به شکل حادی دارد". وی که همچنین یک کاندیدای دکترا در بخش جغرافیا و برنامه‌ریزی دانشگاه تورنتوست، می‌افزاید: "به ویژه خریدارانی که برای اولین بار می‌خواهند خانه بخرند و بودجه کمی دارند، دچار رقابت در دادن پیشنهادهایی با اعداد بالاتر برای خرید مسکن می‌شوند که خریدشان را سخت و در برخی موارد ناممکن می‌کند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
جرمی می‌گوید در دهه گذشته، کانادایی‌هایی که درآمد بالاتری دارند قبلا خانه‌های خود را خریده‌اند و آنهایی که پولدارتر هستند حتی در حال استفاده از پول خود در بازار املاک هستند تا سرمایه‌هایشان را بیشتر و بیشتر کنند و این ثروتمندان به مراتب با مشکلات کمتری از نظر دریافت احتمالی وام مسکن و غیره روبرو هستند. او می‌گوید سیاست‌های کنونی دولت لیبرال "جاستین ترودو" منجر شده که ثروتمندان بتوانند به راحتی از پس قوانینی چون "استرس تست" برآیند اما امروزه حتی مردم با درآمد متوسط نیز نتوانند یک خانه کوچک برای خود دست و پا کنند. در واقع قوانین کنونی حتی شعار بازار آزاد را هم به نفع ثروتمندان نقض کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
او با استناد به داده‌های آمار کانادا گفت، برای مثال در ۴۵% از آپارتمان‌های انتاریو و ۱۸% از خانه‌های این استان کسی زندگی نمی‌کند بلکه ثروتمندان آنها را خریده و کنار گذاشته‌اند تا با بالا رفتن قیمت آن، کاسبی کنند. وی می‌گوید: "من فکر می‌کنم سیاست‌هایی که با هدف محدود کردن تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران ثروتمند و با درآمد بالا انجام می‌شوند (مانند این لایحه مطرح شده در هلند)، احتمالا به کاسته شدن از افزایش مداوم قیمت‌ها و نابرابری ثروت کمک می‌کنند، در حالیکه ما اکنون در کانادا برخی از املاک را فقط برای ثروتمندان کنار گذاشته‌ایم و برای برخی دیگر آرزوهای دست نیافتنی ساخته‌ایم".
"بِرَد بِرَدفورد" عضو شورای شهر تورنتو که در عین حال رئیس کمیته برنامه‌ریزی و مسکن شهرداری نیز هست می‌گوید که راه حل برای بحران املاک در بوروکراسی نیست که در آن دولت تصمیم بگیرد چه کسی چه خانه‌ای بخرد یا نخرد بلکه راه حل اینست که خانه‌های بیشتری بسازیم، تا مردم گزینه‌های بیشتری برای اجاره یا خرید با قیمت‌های مختلف داشته باشند". وی نگفت حتی با وجود خانه‌های زیاد، اگر قوانین خرید خانه به شکل کنونی باشد و بوروکراسی کنونی اجازه خریدن این خانه‌ها را به مردم با درآمد متوسط ندهد، چه سودی خواهد داشت.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

بِرَدفورد پیشنهاد کرد که در کانادا، راه بهتر اینست که بازار مسکن به روی همه خریداران بازتر شود ولی مالیات بیشتری روی سرمایه‌گذاران املاک و ثروتمندانی که چندین خانه دارند بسته شود. او گفت که این امر می‌تواند شامل افزایش مالیات بر عایدی سرمایه بر روی پولی باشد که سرمایه‌گذاران در بازار مسکن به جیب می‌زنند باشد، یا مالیات خرید و فروش ملک برای خریدارانی که قبلا چندین ملک دارند بالاتر برود. مشخص نیست که بالا رفتن مالیات و ریخته شدن پول به جیب دولت چگونه می‌تواند منجر به خانه‌دار شدن مردمی شود که توانایی خرید آن را با قوانین دولت پیدا نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, July 9, 2023 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به