مدتی‌ست که این بزرگ‌ترین پارک آبی کانادا با مشکلات زیادی مواجه شده است
"مارین‌لند" یا همان "سرزمین دریایی" که در نزدیکی آبشارهای نیاگارا و در خاک کانادا قرار دارد، با هدف فروخته شدن، اعلان کرد که با وکیلی را برای لابی کردن با دولت انتاریو استخدام کرده و کاغذهای لابی خود را نیز ثبت می‌کند.
مدتی‌ست که این بزرگ‌ترین پارک آبی کانادا با مشکلات زیادی مواجه شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
مارین‌لند، بزرگ‌ترین پارک آبی کانادا در نیاگارا برای فروش گذاشته می‌شود
"اندرو برنز" وکیلی که سال‌هاست وکالت جاذبه‌های گردشگری آبشار نیاگارا را بر عهده دارد، در تاریخ ۱۰ ژانویه درخواستی را به اداره ثبت لابی استان انتاریو ارسال کرد تا به واسطه آن بتواند روی دفتر وزیر گردشگری، فرهنگ و ورزش و همچنین وزارت گردشگری انتاریو و سایر وزارتخانه‌ها تاثیر بگذارد. اندرو در بخشی که اهداف این لابی‌گری را توصیف می‌کند، چنین نوشته است: "فروش مارین‌لند کانادا" و در ادامه آورده: "تغییرات بالقوه در منطقه‌بندی ملک برای اجازه توسعه... پشتیبانی مالی بالقوه و معافیت مالیاتی برای توسعه عملیات آن... درخواست‌های بالقوه برای معافیت از مالیات در ارتباط با توسعه اقتصادی و پیشنهادات توسعه گردشگری".
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

شرکت مارین‌لند و خود اندرو به درخواست‌های رسانه‌ها برای اظهار نظر در این مورد پاسخ ندادند اما "نیل لومزدن" سخنگوی وزیر گردشگری گفت که دولت هنوز با مارین‌لند در تماس نبوده است. "آلن ساکاچ" مدیر موارد مطرح شده و رسانه‌ای استان انتاریو نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: "وزیر و دفتر ما هرگز با مارین‌لند ملاقات نکرده‌اند یا با آن مذاکره نکرده‌اند".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
"جان هولر"، مارین‌لند را که در ۱۹۶۱ افتتاح کرد، به عنوان سرزمین عجایب دریایی و مزرعه حیوانات معرفی کرده بود و در طول سال‌ها آن را گسترش داد تا به امروز که این مجموعه در حدود ۱,۰۰۰ هکتار زمین دارد که حدود نیمی از آن دارای زیربناست و در نزدیکی آبشار نیاگارا واقع است. پس از مرگ جان در سال ۲۰۱۸، همسرش، ماری هولر، کنترل مارین‌لند را به دست گرفت. این مجموعه در سال‌های اخیر موضوع تحقیقات متعددی بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
مارین‌لند و مشکلاتش
ماه گذشته، دادستانی در انتاریو اتهام آزار و اذیت حیوانات علیه مارین‌لند را به اجرا گذاشت. پلیس منطقه‌ای نیاگارا در دسامبر ۲۰۲۱ ماریلن‌لند را به استفاده از دلفین‌ها و نهنگ‌ها برای سرگرمی تحت قانون جدیدی که در سال ۲۰۱۹ توسط دولت فدرال کانادا تصویب شد و اسارت نهنگ‌ها را ممنوع می‌کرد، متهم کرد که مارین‌لند در آن زمان این اتهام را رد کرد و گفت که کار این مجموعه آموزشی‌ست و نه سرگرمی.
مارین‌لند می‌گوید به کلیه قانون ضد اسارت حیوانات پایبند است اما از سوی دیگر مجبور بود از ممنوعیت پرورش نهنگ در کشور پیروی کند. واردات و صادرات نهنگ، دلفین و گراز دریایی نیز به استثنای تحقیقات علمی یا "در صورتی که به نفع این حیوان باشد"، در کانادا ممنوع شده است.
در سپتامبر گذشته، مارین‌لند درگیری حقوقی خود با مربی سابقش "فیل دمرز" که به منتقد صریح مجموعه تبدیل شده بود، را توانست حل کند که به عنوان بخشی از این توافق، مارین‌لند گفت که دو نهنگ دریایی باقیمانده خود، یعنی "اسموشی" و نوزادش "کویوک" را به یک پارک دریایی نامعلوم منتقل خواهد کرد که در آنها در آن پارک می‌توانند با سایر ماهی‌های دریایی زندگی کنند. قرار است این دو تا ۲۱ مارس بین مارین‌لند و "دمرس"، به آن پارک منتقل شوند.
در ماه مه ۲۰۲۱، مارین لند پنج "بلوگا" را نیز به قیمت نامعلومی به آکواریوم "مایستیک" در "کانکتیکات" در آمریکا فروخت و انتقال داد. پس از این انتقال یک نهنگ به نام "هاووک" طی چند ماه پس از جابجایی مُرد و نهنگ دوم به نام "هاوانا" نیز در فوریه ۲۰۲۲ مُرد. به همین دلیل دولت ایالات متحده تحقیقاتی را برای درک شرایط مربوط به مرگ آنها آغاز کرده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

همچنین در ماه مه ۲۰۲۱، خدمات رفاهی حیوانات انتاریو گفت همه پستانداران دریایی مارین‌لند، به دلیل کیفیت پایین آب در مضیقه هستند اما مارین‌لند در اظهارات دادگاهش در مضیقه بودن حیواناتش را رد کرده است. این در حالی‌ست که استان انتاریو از سال ۲۰۲۱ آب مارین‌لند را بازرسی کرده و سربازرس این بازرسی امروز سه‌شنبه گفت که بازرسی‌ها از مارین‌لند همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, January 24, 2023 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به