این عکس که بدون دستکاری گرفته شده، پنج‌شنبه گذشته برنده معتبرترین جایزه عکاسی خبری جهان شد
عکس ترسناک از لباس‌های قرمز رنگی که بر روی ردیف صلیب‌های کنار جاده آویزان شده‌اند و نور خورشید بر آنها تابیده، رنگین کمانی در پس‌زمینه که پشت بلندی به سوی آسمانی از ابرهای تیره می‌رود و لکه‌ای از آسمان آبی که گویا تیرگی را دریده، درست در نزدیکی یکی از گورهای دستجمعی هزاران کودک بومی کانادایی گرفته شده که چندین دهه پیش جانشان را به واسطه قوانین دولتی و اجرای کلیساهای مسیحی در مدارس شبانه‌روزی اجباری و دور از والدینشان از دست دادند.
این عکس که بدون دستکاری گرفته شده، پنج‌شنبه گذشته برنده معتبرترین جایزه عکاسی خبری جهان شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
این عکس کانادایی، بهترین عکس خبری جهان شد
این عکس با عنوان "مدرسه شبانه‌روزی بومیان کملوپس" در ۱۹ جون ۲۰۲۱ در نزدیکی یکی از مجموعه مدارس شبانه‌روزی بومیان، در کملوپس و توسط "آمبر براکن" عکاس کانادایی برای "نیویورک تایمز" گرفته شده است. "رنا افندی"، رئیس هیئت داوران جهانی در بیانیه‌ای گفت: "این همان چیزی را که در حافظه شما از این اتفاق نقش می‌بندد را ثبت کرده و نوعی واکنش حسی را القا می‌کند. تقریباً می‌توانستم سکوت را در این عکس بشنوم، لحظه‌ای آرام از محاسبه جهانی تاریخ استعمار، نه تنها در کانادا بلکه در سراسر جهان". این اولین جایزه آمبر برای این عکس نبود. او پیشتر جایزه اول "مسائل معاصر" را در سال ۲۰۱۷ برای به تصویر کشیدن معترضان خط لوله نفتی در داکوتای شمالی، به دست آورده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این آخرین جایزه‌اش که از آمستردام به وی تقدیم می‌شود، کمتر از یک هفته پس از عذرخواهی تاریخی پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای مسیحی کاتولیک جهان از بومیان به دلیل ده‌ها سال آزار و اذیت در این مدارس شبانه‌روزی تحت مدیریت کاتولیک‌های کانادا، به او تعلق گرفت. پیشتر پاپ تنها کسی بود که بابت این ظلم عذرخواهی نکرده بود و ماه‌ها تلاش برای مجاب کردن وی به عذرخواهی به سرانجام نرسیده بود. پاپ در روز آخر ملاقات با هیئت‌های بومیان کانادا علاوه بر عذرخواهی رسمی گفت که به زودی به آنها در خاک کانادا سر خواهد زد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
ماه مه سال گذشته، اولین سری از گورهای بدون نشانی دستجمعی کودکان بومیان در کملوپس در استان بریتیش کلمبیا کشف شد. در این کشف ۲۱۵ گور در نزدیکی این بزرگترین مدرسه شبانه‌روزی بومیان کانادا مشخص شدند و در پی آن موجی از کشف صدها گور دیگر در سراسر کانادا یکی پس از دیگری کشور را در بهت و عزا فرو برد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
آمبر در اینباره گفت: "فکر می‌کنم، ما اکنون دوباره شروع کردیم شخصیت دادن به کودکانی که به این مدارس می‌رفتند و هرگز به خانه‌هایشان باز نمی‌گشتند. این صلیب‌های کوچک در کنار جاده همین راه یکطرفه را نشان می‌دهد. با دیدن این صفحه بلافاصله فهمیدم که باید از خط این صلیب‌ها با لباس‌های بچه‌های کوچک آویزان شده از آنها عکس بگیرم تا یاد و خاطره آن بچه‌ها را گرامی بدارم و آن‌ها را طوری نشان دهم که مدت‌ها بود نبوده‌اند. اما درست در هنگام عکس گرفتنم، نور خورشید تابید و رنگین کمان پدیدار شد".
دو جایزه برتر دیگر این مسابقه جهانی عکاسی، امسال به بومیان تعلق گرفت. در این مسابقه این عکس از بین ۶۴,۸۲۳ عکس توسط ۴,۰۶۶ عکاس از ۱۳۰ کشور انتخاب شده است. افندی گفت: "برندگان جهانی با هم به گذشته ادای احترام می‌کنند، در حالی که ساکن حال هستند و به آینده می‌نگرند".
"متیو ابوت"، عکاس استرالیایی، جایزه بهترین عکس داستانی سال را برای مجموعه‌ای از عکس‌ها که برای "نشنال جئوگرافیک" و "پانوس پیکچرز" انداخته دریافت کرد که در آنها نشان می‌دهد چگونه مردم "ناواردکن" در سرزمین غربی "آرنهم" در شمال استرالیا با سوزاندن عمدی زیر درختان با آتش، با آتش‌سوزی گسترده خارج از کنترل بشر مبارزه می‌کنند تا بوته‌هایی که می‌توانند بعدتر آتشی هولناک را بیافرینند را خودشان پیشتر سوزانده و از میان بردارند.
جایزه پروژه بلندمدت به "لالو دی آلمیدا" از برزیل برای مجموعه‌ای از عکس‌ها برای "پآئولو فولا د سالو" و "پانتوس پیکچرز" به نام "دیستوپی آمازونی" که تأثیرات استثمار در منطقه آمازون به ویژه بر جوامع بومی را نشان می‌دهد، تعلق گرفت. این عکس‌ها برای مقابله با تخریب محیط زیست و در جهت حفظ آن برای بومیان گرفته شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در جوایز منطقه‌ای که قبلا اعلام شده بودند، "برام جانسون" از "آسوشیتدپرس" با مجموعه‌ای از عکس‌های یکی از سینماهای کابل در بخش داستان‌ها در آسیا برنده شد و "دار یاسین" دیگر عکاس آسوشیتد پرس، برای عکس‌هایی از کشمیر با عنوان "جنگ بی‌پایان" جایزه افتخاری را کسب کرد. یاسین به همراه "مختار خان" و "چانی آناند" جایزه پولیتزر ۲۰۲۰ در عکاسی را برای پوشش درگیری‌های کشمیر تحت کنترل هند دریافت کردند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, April 9, 2022 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به