این مکانیسم دهه‌ها دانشمندان را گیج کرده بود و بعنوان کلید اولیه شیمی حیات شناخته می‌شود
شیمیدانان دانشگاه "پردو" می‌گویند که توانسته‌اند مکانیسم واکنش‌های تشکیل دهنده "پپتید" در آب را کشف کنند.
این مکانیسم دهه‌ها دانشمندان را گیج کرده بود و بعنوان کلید اولیه شیمی حیات شناخته می‌شود که می‌تواند منجر به باز شدن مسیرهای مهمی در سرعت بخشیدن به ساخت مواد شیمیایی - دارویی برای تمدید حیات گردد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
علمی؛ ادعای تکان دهنده جدید دانشمندان: شیمی چگونگی آغاز حیات را کشف کردیم
"گراهام کوکز" می‌گوید: "این کشف ما اساسا شیمی پشت سرچشمه حیات است". او که استاد ممتاز شیمی تحلیلی "هنری بون هاس" در پردو است می‌گوید: "این اولین نمایشی است که نشان می‌دهد مولکول‌های اولیه، اسیدهای آمینه ساده، به طور خودبه‌خود پپتیدها، یا بلوک‌های سازنده حیات را در قطرات آب خالص تشکیل می‌دهند. این یک کشف دراماتیک است". این ادعای وی به معنای تولید حیات در آب با وجود شرایط وجود مولکول‌های اولیه و اسیدهای آمینه ساده می‌باشد. طبق این روند، واکنش‌های شیمیایی مبتنی بر آب منجر به پروتئین‌ها و در نهایت منتهی به حیات روی زمین شده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

این کشف همچنین می‌تواند به توسعه سریع‌تر داروها برای درمان ناتوان‌کننده‌ترین بیماری‌های بشریت منجر گردد. کشف این گروه از دانشمندان روز ۳ اکتبر ۲۰۲۲ در مجله "پیشرفت علم‌های آکادمی ملی" منتشر شده است. چندین دهه بود که دانشمندان درباره چگونگی آغاز زندگی بر روی زمین که از اقیانوس‌ها آغاز شده، نظریه‌پردازی می‌کرده‌اند با این حال هرگز نتوانسته بودند روند شیمیایی پشت آنرا توضیح دهند بطوریکه حل آن بصورت یک معما باقی مانده بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
اسیدهای آمینه خام، که شهاب سنگ‌ها روزانه آنها را وارد زمین اولیه می‌کرده‌اند، می‌توانند باعثت انجام واکنش‌هایی شوند که در آنها این اسید‌های آمینه به هم بچسبند تا پپتیدها را تشکیل دهند. پپتیدها بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها و در نهایت زندگی هستند. به طرز عجیبی، این فرآیند نیازمند از دست دادن یک مولکول آب است که در محیط مرطوب یا آبی یا اقیانوسی، مانند آن زمان کره‌زمین بسیار غیرممکن به نظر می‌رسد. به عبارت بهتر اگرچه برای تشکیل حیات به آب نیاز هست اما پیش از آن به فضایی بدون آب نیز نیاز هست.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
این کشف جدید دقیقا چیست؟
کوکز، متخصص طیف‌سنجی جرمی و شیمی اولیه زمین، و تیم تحقیقاتی او پاسخ این معما را کشف کرده‌اند، آنها می‌گویند: "آب همه جا خیس نیست". زمانی که قطره آب با جو برخورد می‌کند، واکنش‌های بسیار سریعی می‌تواند رخ دهد و اسیدهای آمینه غیر زنده را به اجزای سازنده زندگی تبدیل کند. بنابراین در محل‌هایی که آب به هوا اسپری می‌شود، امواج به زمین یا صخره‌ها می‌کوبند، یا رودخانه‌ها بصورت آبشار فرو می‌ریزند یا در شیبی بسیار تند سرعت می‌گیرند؛ همگی شرایط بصورت بالقوه‌ای را برای تشکیل زندگی مهیا می‌کنند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

فهمیدن اینکه چگونه اسیدهای آمینه بطور خودکار تبدیل به پروتئین‌ها و در نهایت شکل‌های زندگی می‌شوند، درک دانشمندان از سنتز شیمیایی را متحول می‌کند بطوریکه اکنون شیمیدان‌ها خواهند توانست بصورت مصنوعی فرآیندهای کلیدی تولید داروها و درمان‌های جدید را بررسی، شناسایی، کشف و ایجاد کنند. برای خواندن اصل مطلب به زبان انگلیسی اینجا را کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, October 4, 2022 - 19:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به