نتیجه می‌توانست این باشد که اگر زیاد چرت بزنید می‌تواند خطر سکته را افزایش دهد؛ اما این تمام موضوع نبود و نیست
در آخرین هفته ژوئیه ۲۰۲۲، لینک‌های بسیاری به مطلبی در رابطه با چرت زدن و ارتباطش به سکته مغزی بین مردم ترویج یافت.
نتیجه این مطلب می‌توانست این باشد که اگر زیاد چرت بزنید می‌تواند خطر سکته را افزایش دهد؛ اما این تمام موضوع نبود و نیست؛ لطفا این مطلب را به طور کامل بخوانید.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
علمی؛ حتما "همه" این مطلب را کامل بخوانید: دانشمندان در شرایطی بین چرت زدن بعدازظهر و سکته مغزی رابطه کشف کردند
در واقع، یکی از مقاله‌ها می‌گوید: "وقتی صحبت از چرت زدن مکرر به‌طور منظم به میان می‌آید، یک مطالعه جدید نشان داد که می‌تواند خطر فشار خون بالا و سکته را افزایش دهد". البته جمله بعدی همین مقاله این جمله را کمی تعدیل کرده بود. باید گفت که چنین چیزی بطور بالقوه ترسناک است، به خصوص برای افرادی که قبلا سکته کرده‌اند، زیرا اغلب به دلیل خستگی عصبی نیاز به چرت زدن بیشتری دارند. چنین موضوعی به این شکل درست نیست. این مقالات به مطالعه‌ای در چین بر روی بیش از ۳۰۰,۰۰۰ نفر اشاره می‌کنند. این مقالات در "هایپرتنشن" مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

مطالعه و بیانیه مطبوعاتی که همه این نشریات گزارش کردند، در واقع چرت زدن مکرر را به عنوان یک علامت هشداردهنده از خواب نامناسب در شب و فشار خون بالا توصیف کردند. اینها چیزهایی هستند که در واقع می‌توانند باعث سکته مغزی شوند و نه چرت زدن بعدازظهرها. مایکل ای. گرندنر دکترای ام‌تی‌آر، دانشیار روانپزشکی در دانشگاه آریزونا در توسان، متخصص خواب و یکی از نویسندگان این مجموعه مقالات به طور واضح چنین گفت: "اگرچه چرت زدن به خودی خود مضر نیست، اما بسیاری از افرادی که چرت می‌زنند ممکن است به دلیل خواب ضعیف شبانه این کار را انجام دهند. خواب ضعیف در شب با سلامتی ضعیف‌تر همراه است و چرت زدن برای جبران آن کافی نیست، به نظر می‌رسد چرت زدن بیشتر نشان دهنده افزایش خطر مشکلات مربوط به سلامت قلب و سایر مسائل باشد. است".
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
وی می‌افزاید: "اگر متوجه شدید که هر روز چرت می‌زنید، نگران نباشید که چرت شما باعث سکته شما شود، زیرا چنین کاری نمی‌کند. با این حال، این چرت زدن‌ها باید به شما بگوید که چیز دیگری برای بررسی وجود دارد که می‌تواند بر سلامت قلبی عروقی شما تأثیر بگذارد. فشار خون خود را به طور منظم چک کنید. در مورد چرت زدن خود با پزشک خود صحبت کنید و ببینید آیا واقعا چیزی برای نگرانی وجود دارد یا خیر. به عبارت کاملا واضح، چرت زدن باعث سکته نمی‌شود، چرت اطلاعاتی را به شما می‌دهد که ممکن است به شما در جلوگیری از یک مورد جدی کمک کند".
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
با این حال، درس کلیدی در مورد چرت زدن و سکته مغزی اینست که به خواندن "فقط تیتر یک مطلب نبایستی اکتفا کرد". توضیحات مطلب که بصورت مقاله پس از تیتر می‌آید را باید با دقت و تا آخر بخوانید و مرور کنید. اگر مقاله یا مطالعه‌ای در مورد سلامتی شما موجب سوالاتی می‌شود، با یک پزشک یا متخصص پزشکی آشنا به سلامت خود صحبت کنید. پس از این پس به خواندن تیترها و یا به اشتراک گذاشتن تیتر آن رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نپردازید.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, January 3, 2023 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به