طی ۹,۰۰۰ سال گذشته، رنگ برخی از خرس‌های سیاه آمریکایی به آرامی شروع به تغییر به رنگ قرمز کرده است
خرس‌های سیاه آمریکایی علی‌رغم آنچه از نام آن‌ها القا می‌شود، می‌توانند طیفی از پوشش‌های رنگی را داشته باشند: از سیاه و خاکستری و قهوه‌ای گرفته تا حتی دارچینی و بلوند و سفید‌! خرس‌های آمریکای شمالی به سه گروه تقسیم می‌شوند که از نظر جثه به ترتیب زیر هستند: خرس قطبی، گریزلی و خرس سیاه؛ اما از نظر بزرگی و گستردگی قلمرو به ترتیب خرس سیاه، قطبی و گریزلی قرار دارند.
به گفته محققان طی ۹,۰۰۰ سال گذشته، رنگ برخی از خرس‌های سیاه آمریکایی به آرامی شروع به تغییر به رنگ قرمز کرده است. عوامل ژنتیکی و تکاملی که باعث این امر می‌شوند تا به حال ناشناخته بوده‌اند.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 
علمی؛ خرس‌های سیاه آمریکایی در حال قرمز شدن هستند؛ دانشمندان دلیلش را کشف کردند
‌در مطالعه‌‌‌ای که در مجله معتبر "کارنت بایولوجی" منتشر شده است، محققانی از ایالات متحده و کانادا می‌گویند که آنها یک جهش ژنتیکی را شناسایی کرده‌اند که احتمالا باعث قرمز و یا دارچینی شدن خرس‌های سیاه آمریکایی می‌شود (این جهش شبیه به جهش ژنتیکی است که باعث ایجاد آلبینیسم در انسان می‌شود). ‌‌‌در حالی که این نوع جهش شبیه به آلبینیسم چشمی نوع ۳ (OCA3)‌‌، که نوع‌ شناخته شده‌ای برای ایجاد پوست و مو روشن‌تر و در برخی موارد ضعف بینایی در انسان است، در مطالعات مربوط به خرس‌ها هیچ نشانه‌ای از ضعف بینایی دیده نشده است.‌
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

با نمونه‌برداری از "دی‌اِن‌اِی" ۱۵۱ خرس سیاه آمریکایی (اورسوس امریکانس) در سراسر ایالات متحده و کانادا، محققان جهشی به نام "آر ۱۵۳ سی" را در ژنی به نام "تیروزیناز" که مربوط به پروتئین ۱ (TYRP1) است، شناسایی کردند که به نظر می‌رسد باعث تغییر رنگ در پوشش برخی از خرس‌ها شده و رنگ آن‌ها را به رنگ قرمز تبدیل می‌کند. بر اساس این مطالعه، ۹,۳۶۰ سال پیش بود که گونه دارچینی خرس به وجود آمده، این رنگ‌ ‌به خرس‌ها برای تنظیم حرارت بدن در آب و هوای گرم‌تر و خشک‌تر کمک می‌کند، همچنین برای آنها‌ ایجاد مزیت تطبیق‌ و یا استتار شدن به‌عنوان خرس قهوه‌ای (اورسوس اکتورز) را ‌فراهم می‌کند. ‌این دو گونه در یک مکان و منطقه جغرافیایی قرار دارند.‌
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
محققان دریافتند احتمال زیادی وجود دارد که خرس‌های سیاهی که در مناطق غربی آمریکا مانند نوادا، آریزونا و آیداهو زندگی می‌کنند،‌‌ پوشش قرمز رنگ داشته باشند تا پوشش سیاه و این در حالی است که در شرق آمریکای شمالی تعداد کمی از خرس‌های قرمز - ‌سیاه آمریکایی وجود دارد. نقشه زیر قلمرو و گسترش انواع خرس‌ها در آمریکای شمالی را نشان می‌هد که در آن منطقه نوار قطبی شمال غربی خلیج "هادسون" و کانادا محل جولان و نیز رقابت ۳ نوع خرس شناخته می‌شود: خرس سیاه، خرس قهوه‌ای گریزلی و خرس سفید قطبی. در حالیکه خرس‌ها عمدتا سراسر کانادا را پوشانیده‌اند، در بیشتر آمریکا حضورشان بسیار کم و با خرس سیاه است:
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
خبر-علمی-خرس-سیاه-آمریکایی-قرمز-شدن-دانشمندان-دلیل-کشف-انواع-جثه-مشخصه
 
دیگر عوامل احتمالی تغییر
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

در خصوص این مورد ‌که آیا تنظیم حرارت (مکانیزمی که به پستانداران کمک می‌کند تا دمای بدن خود را تنظیم کنند) عاملی در ایجاد این ژن تغییر رنگ است، پرسش‌هایی مطرح شده‌ که مورد ‌بررسی قرار گرفته است. از دیگر علل احتمالی تغییر رنگ رقابت با سایر خرس‌های منطقه مانند خرس‌های گریزلی قهوه‌ای رنگ است. محققان می‌گویند تغییر ژن برای هماهنگی با تغییرات آب‌وهوایی و یا رقابت می‌تواند یکی از عوامل کلی تغییرات موجودات زنده باشد. آنها می‌گویند اکنون هر دوی این عوامل را بررسی کردند و هیچ کدام از این دو عامل قویا به عنوان محرک‌های تغییر، ‌شناخته نشدند.

بیشتر بخوانید:

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Tuesday, December 20, 2022 - 07:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به